דף הבית » כתיבה לפייסבוק » מדריך פרקטי לכתיבת פוסטים לפייסבוק

מדריך פרקטי לכתיבת פוסטים לפייסבוק

כולם כבר יודעים שפייסבוק הוא נקודת מפגש מרכזית בין עסקים ללקוחות. במשרדי הפרסום הגדולים כבר פועלות מחלקות “סושיאל’ שמתחזקות את דפי המותגים הגדולים ומספקות להם תוכן איכותי ושיווקי. אבל בעלי עסקים קטנים ובינוניים נאלצים פעמים רבות להתמודד עם העניין הזה בלי ליווי מקצועי.

מדיה חברתית - אנשים ישובים מביטים על תמונות של פרופילים בפייסבוק

מי שזיהה את הצורך הזה שעלה מהשטח היו חברות תוכן שהוסיפו שירות של כתיבת פוסטים בפייסבוק כחלק מסל השירותים שלהם. עבור כותב תוכן שרגיל לכתוב מאמרים ותוכן מקצועי לאתרי אינטרנט מספק ‘פוסט הפייסבוק’ אתגר מיוחד ולכן עבורכם, הלקוחות שרק מתחילים להתנסות בכתיבת תכנים ופוסטים לפייסבוק, ריכזנו כמה טיפים.

1. קצר ולעניין

אל תשכחו את המדיום. לרוב, מי שיראה את הפוסט הם אוהדי הדף וקהלים ממוקדים באמצעות קידום ממומן. זה אמור להיות רלוונטי עבורם, אבל אם לא תתפסו אותם ברגע, איבדתם את כמות הקשב הקטנה שהיתה יכולה להיות להם כלפי הפוסט.

לכותבי תוכן שהרבה פעמים מתוגמלים לפי מילה יש נטייה להאריך. כאן צריך לשים את ההרגל הזה בצד. הערך המוסף צריך לבוא ממקום אחר. כותב תוכן שכותב לפייסבוק צריך לדעת גם לחבוש את משקפי הקופירייטר (ואולי בהמשך לגלות שהוא ממש טוב בכך) שהרי נטבע לא מזמן מונח חדש בעולם התוכן – מיקרוקופי.

2. להתאים את השפה ללקוח

בשונה מכתיבת מאמרים שאמורה בדרך כלל להיכתב בשפה ‘שקופה’ ומשלב בעל אופי ניטרלי, הכתיבה עבור דף עסקי אמורה לשקף את רוח הדף ולהרגיש אותנטית, הרבה פעמים ‘העסקים’ הם למעשה איש מקצוע בעל פנים ואופי. אתם חייבים להתאים את השפה אליו. זו המשימה. יועצת זוגיות לא תישמע (ולא תכתוב) כמו שרברב שמתמחה בפיצוצי מים וגם לא כמו מאלפת אריות אסיאתיים מקצועית. לפני שאתם מתחילים לכתוב, תלמדו את הלקוח והסביבה המותגית.

כמעט כל עסק פועל בקונטקסט ולפעמים יש לו ז’רגון מסוים. אם נכתוב עבור עמוד פייסבוק של רופא נשתדל לערוך דיאגנוזה מדויקת, לכתוב כמו רופא ולתת לפוסט שלנו פרוגנוזה טובה. אם, בעזרת השם, נזכה לכתוב דברי אלוהים חיים לעמוד פייסבוק של רב מקובל, נשתדל, בכוונה יתרה, לכתוב כמו עוזר של רב מקובל. ודי לחכימא ברמיזא.

3. לא לשכוח את התמונות

פייסבוק זה גם כלי ויזואלי. לרוב לא תהיו חייבים למצוא או לבחור את התמונות עבור הפוסטים. אבל כדאי שתיקחו בחשבון שהן קיימות ובמקרה הצורך צרפו הנחיה או המלצה. לפעמים יש ערך לניגוד שנוצר בין טקסט לתמונה ולפעמים התמונה נותנת את הפוקוס או קונטקסט משלים.

איזה סוגים של תכנים מתאימים לפייסבוק?

כמו בכל משימה של כתיבת תוכן איכותי גם לפוסט בפייסבוק יש מטרה. לעיתים זו מטרה שיווקית טהורה, לעיתים מדובר במהלך פחות ישיר שדורש גם כתיבה יצירתית ומתוחכמת. הנה כמה דוגמאות לסוגי פוסטים שכל כותב צריך להחזיק בארסנל:

הפוסט השיווקי מכירתי

במילה: הארדסייל. המטרה להיות קצרים וקולעים. אם יש מבצע משתלם, לא להתבייש לדחוף אותו לפרצוף. זו פרסומת והיא לא מנסה להתחזות.

החוויה האישית

טסטמוניאל טוב מכלי ראשון זה המהות של פייסבוק. אתם יכולים להיות כותב הצללים של הלקוח שלכם, לקחת את העדות ולהכניס בה רגש וקצת דרמה.

דבר המומחה

כמעט כל עסק קטן נשען על מסד ידע בתחום התמחותו. הידע הזה הוא כוח. באמצעות הידע הזה ניתן להפוך את הדף העסקי למקור סמכות מקצועית שמושכת לקוחות.

הפוסט האווירתי

אווירה משפיעה על הווייה. יש לקוחות מעולמות כמו תיירות, נופש או בידור שעבורם ‘האווירה המדויקת’ יכולה להיות הפיצוח הכי נכון, בהנחה שאתם מסוגלים לכתוב פוסט פייסבוק שמצליח לסחוף למסע בדמיון.

פוסט מעורבות

פייסבוק זה בעצם אוסף של קהילות, לכן פוסט שיצליח לפרוט על נימים ולייצר סוג מסוים של מעורבות יכול להיות מאוד אפקטיבי. צריך לציין שפוסטים כאלה בדרך כלל יהיו חלק ממארג רחב יותר.

הפוסט בדיחה

הומור לא מתאים לכל סיטואציה ולא לכל לקוח. אבל כשזה מתלבש אז אין לפוסט בדיחה טוב הרבה מתחרים. צריך לזכור כי המרחק בין פוסט בדיחה לפוסט פדיחה הוא קצרצר, ליתר ביטחון תמיד אפשר להוסיף לפוסט כזה תמונה של חתול 🙂

ומשהו קטן לסיום. הקמתם עמוד פייסבוק חדש ואתם לא יודעים איך יגיב הקהל לפוסטים שלכם? כתבו 1-2 פוסטים מכל סוג, העלו אותם וראו לאיזה סגנון הוא מתחבר יותר (יותר אימוג’ים=יותר מתחבר). כך תוכלו בהמשך לכתוב פוסטים שקולעים יותר לטעמו.

מסתבכים עם זה? הזמינו כאן פוסטים לפייסבוק אונליין.

לקריאה נוספת

שאלות נפוצות

איך נכון לכתוב תוכן עבור עמודי וקבוצות פייסבוק?

פייסבוק נחשבת לפלטפורמה שמפגישה בהצלחה לקוחות ועסקים ויש לכך השפעה על סגנון הכתיבה. למשל, בפייסבוק נהוג לכתוב קצר ולעניין (מיקרוקופי), להתאים את השפה ללקוח ולא להיפך ובעיקר – לצרף אלמנטים ויזואליים כמו תמונות וסרטונים.

איזה סוגים של תכנים מתאימים לפרסום בפייסבוק?

כדאי לכתוב פוסטים בסגנונות שונים, אבל רצוי ומומלץ להתאים את אופן הכתיבה למטרת הפוסט. פוסטים שיווקיים מכירתיים כאשר יש מבצע משתלם, פוסטים אינפורמטיביים כשרוצים ליצור סמכות מקצועית, פוסט מעורבות כדי לייצר קהילה של גולשים ועוד. בלינק הזה תוכלו להזמין אונליין פוסטים לעמוד שלכם במגוון סגנונות.

איזה פוסטים מומלץ להעלות לעמוד פייסבוק חדש?

פוסטים במגוון של סגנונות. אחרי זמן מה כדאי לבדוק איזה סגנון היה אהוד יותר על הגולשים וממנו ללמוד. למשל, אם הגולשים אהבו יותר פוסט בסגנון מעורבות – רצוי להמשיך לפרסם פוסטים בסגנון זהה גם בעתיד.

האם פוסטים בסגנון אווירה מתאימים לכל עמודי הפייסבוק?

בעולם הפרסום מאמינים ש”מחשבה יוצרת מציאות”, כך שפוסטים בסגנון של אווירה יכולים רק להועיל. עם זאת, יש תחומים שבהם אווירה היא מאסט. למשל, כאשר מדובר בשיווק של אירועי בידור, תיירות, נופש, ספורט ועוד פוסטים בסגנון זה מאפשרים לקורא להצטרף לחוויה שאמצעות כנפי הדמיון שלו עצמו.

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן