דף הבית » כתיבת תוכן » מה ההבדל בין קופירייטינג לכתיבת תוכן?

מה ההבדל בין קופירייטינג לכתיבת תוכן?

קופירייטר וכותב תוכן מתיישבים בבית קפה. שניהם חמושים במחשב נייד, מוח יצירתי ועברית מצוחצחת, שניהם אוהבים את הקפה שלהם בלי קצף וייתכן אפילו, ששניהם כותבים לאותו המותג בדיוק – אם כן, מה בכל זאת ההבדל ביניהם? הו, טוב ששאלתם.

כוס קפה

קופירייטינג VS כתיבת תוכן

בין אם אתם מחפשים עבודה בתחום התוכן ומרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין כל הטייטלים המפוצצים, בין אם אתם רוצים להעשיר את המותג שלכם בשפה חדשה ולא בטוחים למי אתם צריכים לפנות וגם אם סתם מתחשק לכם לתהות בשאלות קיומיות – אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדל בין קופירייטינג לכתיבת תוכן.

הבדל ראשון: כוונת המשורר

ההבדל המהותי ביותר בין שני אלילי התוכן טמון, ראשית, במטרה שלשמה התוכן נכתב. תפקידו של הקופירייטר הוא למכור דרך הכתוב את המותג, ואילו תפקידו של כותב התוכן הוא להעניק לקהל הקוראים תוכן בעל ערך מוסף הקשור למותג (במישרין או בעקיפין).

אמנות המכירה

מלאכת הקופירייטינג היא אמנות המכירה, וזהו הכלי דרכו מוכרים רעיון, מותג או אידיאולוגיה לקהל הקוראים. פסגת האמנות הזו מתרחשת כאשר המוצר והאידיאולוגיה ההולכת מאחוריו הופכים למיתוג שלם (למשל: מותג המתהדר בכך שהוא גם טעים ומזין, שמאחוריו עומדת “תורה” טבעונית). בסדרה המעולה “מד מן” השילוב הזה היה שם כל הזמן (ולא, אנחנו לא מדברים על השילוב שבין וויסקי בעבודה ורעיונות יצירתיים) – דון דרייפר ופגי אולסון לא רק עסקו בלמכור מוצרים (“קנו אותי” טהור), אלא גם רעיון ואידיאולוגיה הקשורים בקשר הדוק למוצר, המחברים את הרכישה לפן הרגשי או המחשבתי של הקונה הפוטנציאלי.

אמנות יצירת התוכן

כתיבת תוכן, לעומת זאת, היא אמנות יצירת התוכן. מאחורי כל מילה, תו ומשפט עומדת כוונה ספציפית. זו יכולה להיות כוונה לחנך, ליידע ואפילו לבדר, הדבר החשוב ביותר הוא שהתוכן יתכתב עם קולו של המותג ושהכתיבה תהיה קולחת, נעימה, זורמת ומעניינת (תתפלאו, גם אתר אינטרנט העוסק במכירת קונטיינרים יכול להיות מעניין עם כותב התוכן המתאים) – ועדיין יתאם ליעדים העסקיים של המותג ולאסטרטגיה השיווקית שלו.

הבדל שני: תיאור התפקיד

קופירייטר הוא איש מקצוע המתמחה בהפקת תכנים קצרים (בדרך כלל) במטרה ליצור נוכחות איתנה שאינה בהכרח באה לידי ביטוי בטקסטים ארוכים, פסקאות משתפכות או מאמרים. שוב – קצר, קולע ומדויק.

לעומתו, כותב תוכן יכול להיות, למעשה, כל אחד. אם אתם מוכשרים מספיק, מבינים היטב את תחום הדעת עבורו אתם כותבים או אפילו סופרים שרוצים לעשות הסבת מקצוע – התקבלתם! כמובן שלכל כותב תוכן חייבים להיות תנאי סף ברורים הכוללים עברית ברמה גבוהה, יכולת כתיבה שיווקית מוכחת כשהדבר נדרש, אינטיליגנציה וכמובן – כתיבה מעניינת וקולחת.

הבדל שלישי: פלטפורמות הכתיבה

אז קופירייטר כותב תוכן שיווקי וכותב תוכן כותב סוגים שונים של תוכן – אך איזו פלטפורמת כתיבה מאפיינת כל אחד מהם? קבלו את הרשימה המקוצרת:

פלטפורמות כתיבה לקופירייטר

פלטפורמות כתיבה לכותב תוכן

רגע, ויש גם משהו משותף?

ברור! ראשית, שניהם עוסקים בתוכן והמטרה של שני אנשי המקצוע היא לקחת את המותג שלכם צעד אחד (סתם, לפחות עשרה) קדימה. בסופו של דבר, השילוב בין כתיבת התוכן לבין הקופירייטינג היא שיוצרת מותג מוצלח, הנשען על שני יסודות איתנים: כתיבה עשירה וקולחת בשילוב עם משפטים ברורים, ממצים ומושכים את העין.

מלבד זאת, חשוב להדגיש כי בעולמנו הדיגיטלי יש לא מעט כותבי תוכן שהם גם קופירייטרים ולהיפך, ומאחר ומדובר בשני תפקידים השזורים זה בזה ודורשים לעיתים קרובות יכולות משיקות – אין זה מפתיע בכלל.

רגע לפני שאתם בוחרים כותב תוכן / קופירייטר

תשאלו את עצמכם לאילו יכולות נדרש הכותב שלכם. האם האתר שלכם בדרך לעבור מתיחת פנים ואתם רק רוצים לשדרג את כפתורי ההנעה לפעולה שלו? האם חסרים לכם פוסטים בבלוג שבאתר? או אולי השקתם אתר חדש ואתם רוצים למתג את המוצר שלכם באופן קולע? גם אם השירות שאתם זקוקים לו עונה לתיאור של אחד מבין אנשי המקצוע – אל תהססו לבדוק מולם האם הם מסוגלים לבצע גם את העבודה המקבילה. תתפלאו לגלות כמה אנשי תוכן מסוגלים ליצור גם סלוגנים מרשימים, וכמה קופירייטרים מסוגלים לשפוך את הגיגיהם אודות המותג שלכם על פני 400 מילים לפחות.

והנה החלק השיווקי של הפוסט הזה

אנשי התוכן שלנו מורכבים מכותבי תוכן ומקופירייטרים. זקוקים לקופירייטינג נוצץ? מעוניינים בכתיבת תוכן מושחזת? אתם כבר יודעים איפה ללחוץ…

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין התפקיד של קופירייטר לזה של כותב תוכן?

ההבדל המהותי ביותר בין קופירייטר וכותב תוכן היא המטרה שלשמה התוכן נכתב. תפקידו של הקופירייטר הוא למכור דרך הכתוב את המותג, ואילו תפקידו של כותב התוכן הוא להעניק לקהל הקוראים תוכן בעל ערך מוסף הקשור למותג (במישרין או בעקיפין). אבל כמובן זה רק על קצה המזלג.

מי נחשב לקופירייטר טוב?

תפקידו העיקרי של קופירייטר הוא למכור מוצר מסוים כחלק מרעיון, מותג או אידיאולוגיה. קופירייטר טוב הוא כזה שיוצר מותג שכולל את המוצר ואת האידיאולוגיה הקשורה אליו.

אני זקוק לקופירייטר מעולה, איפה לחפש?

פשוט חייג 04-6491136 או צור איתנו קשר כאן. אנחנו נעזור לך.

האם ניתן לשלב עבודת קופירייטרינג וכתיבת תוכן?

כן וזה אפילו מומלץ כי שילוב כזה מאפשר ליהנות מכל העולמות: גם כתיבת תוכן קולחת וגם משפטי מחץ שמפילים את קהל היעד מהכיסא.

פורסם ב: כתיבת תוכן, קופירייטינג

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן