דף הבית » כתיבת תוכן » שימו לב: תוכן מגוון משפיע על SEO בצורה חיובית

שימו לב: תוכן מגוון משפיע על SEO בצורה חיובית

כידוע, בכל מה שקשור לדירוג אתרים במנועי החיפוש הרי שתוכן הוא אחד הגורמים החשובים ביותר וזה מן הסתם לא חדש לכם. אבל בשנים האחרונות נעשה שינוי – והדירוג שהביא בחשבון בעיקר תוכן שמבוסס על מילות מפתח עבר להתחשב בתוכן שמבוסס על שפה טבעית.

אבל, עדיין אנחנו שמים לב שלמרות כל הניסיון להתנסח בצורה חופשית וטבעית עדיין גוגל מעדיף אתרים מסוימים על פני אחרים – גם אם הניסוח שם הוא, איך לומר בעדינות, שייך לדור הישן של כותבי התוכן. למה? בואו ננסה לענות על כך במאמר זה.

אנשים שונים - תמונות קטנות

איך נראה תוכן רלוונטי?

התשובה הקצרה היא תוכן מקיף. למשל כאשר מחפשים את צמד המילים האסקי סיביר “Siberian Husky” מקבלים מיד אחרי ויקיפדיה את התוצאה הבאה:

מאמר של DogTime שכולל כמעט 3800 מילים ושמכסה כמעט הכל בתחום: מאפייני הגזע, היסטוריה, אופי, בריאות, טיפול ועוד. המאמר כולל גם תמונות רבות, אינפוגרפיקות וסרטוני וידאו ובמילים אחרות – כל מה שאתם צריכים לדעת על האסקי סיבירי נמצא פה.

תוצאה זו משקפת בבירור את עדכוני האלגוריתם שנעשו בשנים האחרונות וביניהם את עדכון Hummingbird ו-RankBrain שמעדיפים ערך מוסף על רלוונטיות סמנטית ואופטימיזציה. כלומר ישנה עדיפות ברורה לתוכן מעמיק ומפורט בשפה טבעית על פני תוכן רדוד עם שרבוב של מילות מפתח.

התוכן משפיע גם על גורמי דירוג אחרים במנועי החיפוש, למשל על שיעור היציאה מדף הכניסה ושיעור הקליקים. לכן, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר יש לוודא שהתוכן הוא מקיף ורלוונטי לקהל היעד. למשל, להתמקד בתיקון מכוניות אם יש לכם עסק לתיקון מכוניות ולא לכתוב על דברים אחרים.

רלוונטיות זה לא הכל – גם לגיוון יש ערך

חפשו רגע בגוגל את צמד המילים “טיול בארצות הברית” או “טיול בלונדון“. כמעט תמיד אתם תמצאו שאתר “למטייל” מופיע במקום הראשון. למרות שלעתים נפח המילים בו נמוך משמעותית מהתוצאות הבאות בתור. אגב, באתר למטייל כל אחד יכול לכתוב אפילו בלי שום רקע בכתיבה, אז מה גורם לאתר הזה להופיע בתוצאות הראשונות?

אחת הסיבות לכך לדעתנו היא הגיוון של הכותבים שמשתתפים בכתיבה שם. על חוסר הניסיון מחפים תכנים מגוונים בסגנונות כתיבה רבים. הן של מילים, הן של ביטויים, הן של שמות של מקומות שפעם נכתבים כך ופעם נכתבים אחרת. וזה רבותי, תורם לעושר הלשוני שיש בתוכן שבאתר, זה תורם לעניין שמתעורר אצל הקורא וזה תורם מאוד לזחלנים של גוגל שמבינים שיש פה אוצר לשוני ותוכני.

הווי אומר דבר פשוט. החלטתם משיקולי קידום להזמין מאיתנו 50 תכנים שונים לאתר אחד? בקשו שישתתפו בכתיבה כמה כותבים. כך תקבלו תכנים עם עושר לשוני וגיוון רב של סגנונות כתיבה שישפיעו על האתר שלכם לטובה.

שיעורי בית

רואים את ההבדלים?

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן