דף הבית » כתיבת תוכן » שכפול תוכן – באנו לשבור כמה מיתוסים

שכפול תוכן – באנו לשבור כמה מיתוסים

רבים שואלים אותנו לגבי שכפול תוכן, למשל האם שימוש בתוכן שבפוסט בפייסבוק בבבלוג שבאתר שלכם יגרום לגוגל לסמן את התוכן כבעייתי או מועתק? אולי תופתעו לדעת אבל התשובה הרבה יותר מורכבת ממה שהיא נדמית בהתחלה.

לפני הכל רק הבהרה. הפוסט הזה נוגע ודן בסוגיה הטכנית של העתקת תוכן אבל לא בסוגיה המשפטית שקשורה לעולם זכויות היוצרים – לגביה, כדאי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין או משפטן.

מדפסת שכפול עמודים

למעשה, יש שתי אפשרויות להעתיק תוכן שיצרו אנשים אחרים

  1. תוכן של אדם אחר שאתם מפרסמים עם לינק או בלעדיו לא יענש, אך התוכן המקורי ייהנה מזכות ראשונים וידורג גבוה יותר בגוגל.
  2. תוכן של אדם אחר שאתם מפרסמים באופן מתומצת לא יענש גם כן. אבל מצד שני – אתם לא תיחשבו כברי סמכא כי האתר שלכם בעצם ההעתקה לא מחדש כלום…

ומה עם תוכן מקורי שלכם?

במידה ומדובר בתוכן שלכם ושאתם מפרסמים שוב בפלטפורמה אחרת – כנראה שזה לא ייחשב כהעתקת תוכן מבחינת מנועי החיפוש והרשתות החברתיות השונות. אבל, מכיוון שמדובר באותו תוכן בדיוק, לאנשים שקוראים את התוכן שלכם בפלטפורמה מסוימת אין שום אינטרס להיכנס לפלטפורמה אחרת כדי לקרוא את אותו תוכן שוב. לכן רצוי לפרסם את התוכן שוב בהתאמה ובניסוח חדש שמתאים לפלטפורמות שאתם רוצים לקדם.

חשוב לזכור דבר אחד – כתיבת תוכן שאינו יוצר מכירה אינו תוכן יעיל ולכן חשוב להפנות את הגולשים לפלטפורמות מכירתיות, כגון האתר שלכם. לכן,  אם אתם רוצים להגדיל את המכירות באתר – פרסמו תוכן מרומז בפלטפורמה מסוימת (תוכן שמשמש כטיזר) עם הפניה לאתר. רק אל תשכחו לעשות שימוש בטכניקות כתיבה מקצועיות שגורמות להמרות.

בעולם המדיה החברתית (אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק וכו’) דווקא לשכפול התוכן יכולות להיות תוצאות חיוביות. מצד אחד – לא תענשו ע”י גוגל ומצד שני – תגדילו את החשיפה לתכנים שלכם בקהלי יעד שונים.

הפוך, גוטה, הפוך

אולי תופתעו אבל לשכפול תוכן יכולות להיות תוצאות מפתיעות בהתאם לפלטפורמה שבה מפרסמים.  למשל, סרטוני יוטיוב בלינקדאין נחשבים עדיין לדבר נדיר כך שאם תפרסמו סרטון בפלטפורמה זו, רוב הסיכויים שייצפו בה אנשים רבים. הפוך על הפוך זה כאן.

מצד שני, דווקא פרסום סרטוני יוטיוב באתר האינטרנט שלכם נחשב ליעיל פחות. הם אמנם מביאים למעורבות רבה אבל אין להם השפעה מאוד גדולה על קידום האתר בגוגל.

אפשרות נוספת – אם יש לכם סרטון יוטיוב ואתם כן רוצים להשתמש בו באתר, אנחנו ממליצים לכתוב עליו פוסט בבלוג באתר שלכם ולהפנות אליו. רק אל תשכחו לשנות את כותרת המאמר וכמובן, לכתוב את הפוסט בהתאם למחקר מילות מפתח שביצעתם.

אגב, אם אתם פחות בעניין של העתקה, תמיד תוכלו למחזר תוכן. איך עושים זאת? התשובה פה.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן