דף הבית » כתיבת תוכן » שנה חדשה עם תוכן מושלם והרבה לקוחות – זה בכלל אפשרי?

שנה חדשה עם תוכן מושלם והרבה לקוחות – זה בכלל אפשרי?

אנו בכתבנית עובדים עם המון לקוחות. אפשר לומר שבמהלך יום שלם אנחנו מדברים עם כמה עשרות מהם ועם הזמן והאינטנסיביות נוצרו אצלנו כמה תובנות. חלקן קשורות ישירות לעולם כתיבת התוכן אבל חלקן קשור בכלל להתנהגות של לקוחות. של אנשים.

%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9b%d7%91%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94

יש לקוחות רגילים, יש את אלה שהם תמיד מרוצים, יש כאלה שתמיד מתלוננים ויש את הפרפקציוניסטים. אלה שאצלם הכל חייב להיות מושלם. התוכן, ההגהה, הפיסוק ואפילו התמונה כמו למשל, יוסף, שם בדוי, לקוח קבוע שהחליט שהוא לא מעלה פוסט שכתבנו לבלוג שלו עד שהוא לא מסכים עם כל מילה, פסיק ונקודה בו. כששאלנו אותו מה בדיוק מפריע לו בטקסט – הוא אמר שהוא לא ממש יודע להגדיר אבל אולי זה יצוץ לו בהמשך. הצענו לו כמובן פתרון מעולה. תכף נסביר מהו. שלא תבינו לא נכון – לקוחות פרפקציוניסטים הם לקוחות מעולים, הם גם יודעים להעריך את התוכן שהם מקבלים אבל לפעמים יש צורך להראות להם נקודת מבט שונה על הדברים ואז הכל נראה אחרת.

עקרון פארטו והיישום שלו בעולם כתיבת התוכן

באינטרנט כמו בעולם האמיתי שולט עקרון פארטו שידוע גם בתור כלל ה-80/20. בכתיבת תוכן המשמעות היא ש-20% מהמשאבים (זמן, כסף, אנרגיה ועוד) שלכם ינוצלו לכתיבת תוכן ברמה של 80%. כדי להביא את התוכן שלכם לרמת מושלמות של 100% סביר להניח שתידרשו להשקיע 80% נוספים של משאבים. למעשה, שאיפה לשלמות לא רק שאינה אפשרית באינטרנט אלא אפילו פוגעת בכם ובעסק שלכם מכיוון שתצטרכו להשקיע כה הרבה משאבים עד שהתפוקה שתשיגו תתבטל ושכרם ייצא בהפסדכם. אם אתם פרפקציוניסטים – כדאי שתדעו שעקרון פארטו עובד נגדכם גם באינטרנט.

שנית , לאינטרנט יש חוקים משלו והם ממש, אבל ממש לא מתאימים לפרפקציוניסטים. באינטרנט התחרות היא כה גדולה וכל התמהמהות עולה בלקוחות. מכירים את הביטוי “לא פרסמת, לא עשית”? אז באינטרנט הביטוי ההולם הוא : “אם אתה לא שם – אתה לא קיים”, שימו לב שאף אחד מהביטויים לא מדגיש את השאיפה לשלמות בפרסום. בנוסף, לכתיבת תוכן באינטרנט יש דרישות נוספות כמו התאמה לדרישות מנועי החיפוש, הנעה לפעולה, התאמה לקריאה באינטרנט ועוד. וזה בלי להזכיר את מילות המפתח, את אמינות התוכן, את החשיבות של התוכן המקורי ושל בחירת התמונה המתאימה.

אם כך אז האם להתפשר? האם לא להעלות תכנים עד שהם לא יהיו מושלמים?

מהכרותינו עם לקוחות פרפקציוניסטים כאלה ואחרים אנחנו יודעים שאפשרות זו היא פשוט לא באה בחשבון. לעומת זאת, לא להעלות תכנים עד שהם לא יהיו מושלמים, בעולם האינטרנט זהו גזר דין מוות אינטרנטי לעסק שלכם.

אז מה עושים? איך בוחרים בין לקוחות לשלמות והאם זה בכלל אפשרי?

אם ציפיתם להפי אנד, אז זהו, שלא. לצערנו, אין נוסחת קסם. האויב הכי גדול של הטוב הוא המושלם ואם תרצו תכנים מושלמים, תצטרכו לעשות אינספור הגהות, עריכות, שינויים, תיקונים ושיפורים אבל יהיה לזה מחיר כפול. התוכן שלכם יתייקר מאוד וגם מספר הלקוחות שיגיעו אליכם יהיה נמוך כי כמות התכנים ה-מ-ו-ש-ל-מ-י-ם שתהיה באתר שלכם תהיה נמוכה. למעשה, במחיר של תוכן אחד מושלם תוכלו ליהנות ממספר תכנים טובים שיביאו לכם הרבה לקוחות.

אז מה עשה יוסף בסוף? יוסף הקשיב, יוסף היה חכם, יוסף העלה את התוכן שכתבנו לו לבלוג שלו ואחרי חודש ביקש מאיתנו לערוך פיסקה ספציפית שהציקה לו. בינתיים הפוסט שלו צבר נוכחות ברשת ויוסף נהנה מעוד כמה לקוחות שהגיעו אליו בזכותו.

אז מה אתם בוחרים לשנה החדשה? תכנים מושלמים או לקוחות?

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן