דף הבית » כתיבת תוכן » תנו לתוכן שלכם מתיחת פנים

תנו לתוכן שלכם מתיחת פנים

איך לתת לתוכן ישן שלכם מתיחת פנים שתחזיר אותו מתהום הנשייה ותשפר ביצועים

חלק מהתוכן שלכם עובד ממש טוב, אחראי להרבה תנועה לאתר ומביא להמרות באחוזים גבוהים. אבל למרות שהוא כבר הוכיח את עצמו, התוכן הזה פשוט יושב באתר ולאט לאט מאבד את זה. או אז האתר שלכם מלא בתכנים פחות טובים שעובדים קצת פחות טוב.

הבשורה הטובה היא שאתם יכולים להחיות תוכן רע ולקבל בקלות תוצאות מעולות. למעשה, באמצעות מחזור של תוכן ישן אתם יכולים לתת חיים חדשים לדפים ישנים ולשפר ביצועים, גם אם הם סבירים וגם אם הם גרועים. הנה הדרכים שבהן תוכלו לתת לתוכן ישן מתיחת פנים שתחזיר אותו מהמתים ותשפר ביצועים, אבל קודם כל בוא נבין לעומק למה לעשות את זה?

למה החייאת תוכן ישן משפרת ביצועים

מנוע החיפוש של גוגל אוהב לראות תוכן מעודכן. תוכן שפורסם לאחרונה לרוב מקבל דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש מאשר תוכן ישן. אבל אם אתם מפרסמים רק תכנים חדשים התכנים הישנים לא מקבלים תשומת לב ראויה.

לכן, אתם צריכים לפרסם מחדש דברים ישנים על ידי הפחת חיים חדשים בהם. זוהי למעשה דרך פשוטה להכפיל את הטראפיק שלכם לאתר. דיוויד שניידר, ממיסדי חברת Ninja Outreach העלה את הטראפיק האורגני באתר שלו בכ-40% באמצעות החייאת תוכן ישן.

לאחר שתחדשו את התוכן הישן שלכם אל תשכחו לעדכן את תאריך הפרסום. כך, כאשר גוגל תסרוק שוב את האתר שלכם היא תזהה את התוכן כמעודכן.

למעשה, זוהי אחת הדרכים המהירות והקלות לגרום לגוגל להכיר בפועלכם ולהקפיץ את הדרוג שלכם. אבל כדי להתחיל אתם צריכים לזהות אלו תכנים אתם רוצים לחדש.

א. איזה תכנים כדאי לחדש

אם אתם רוצים לדעת אלו תכנים אתם יכולים לערוך,  גוגל אנליטקס הוא אחד המקומות הראשונים שאתם צריכים להסתכל בהם. כך תוכלו לראות בקלות איזה תכנים מניבים את התוצאות הטובות ביותר, איזה תכנים מביאים את הטראפיק הרב יותר ואיזה תכנים זוכים למעורבות הרבה ביותר.

כדאי לכם לחשוב על צורות נוספות של תוכן שיכול לעשות את העבודה. למשל, אפשר להפוך פוסט בבלוג לסרטון יוטיוב ולהיפך, לצרף תוכן פיזי לאתר (למשל סריקה של ברושור) כדי לספק ערך מוסף לנושא מסוים ובעצם – הדרכים לחדש תוכן מסוים הן כמעט אינסופיות. למעשה, יש יותר מדרך אחת כדי למצוא איזה תוכן לחדש, אבל אפשר לעשות זאת בחינם.

למשל באמצעות Google Search Console. שם עליכם להגיע לסעיף  “ביצועים” וללחוץ עליו:

‏Google Search Console - ביצועים

לאחר מכן, ודאו שלחצתם על כל אפשרויות הבדיקה: “סה”כ קליקים”, ” סה”כ הופעות”, “שיעור קליקים” ו-“מיקום ממוצע” וביחרו באפשרות “דפים” למטה כמודגם כאן:

Google Search Console - דפים

בחירה באופציה זו תיתן לכם רשימה של דפים עם סטטיסטיקות לכל דף בנפרד. תוכלו להוריד את הרשימה הזו באמצעות לחיצה על הלחצן עם החץ בפינה הימנית. כך תוכלו לייבא את המידע ולעשות בו שימוש באקסל.

לאחר שעשיתם זאת עומדות לרשותכם שתי אפשרויות:

  1. אתם יכולים להמשיך ולייעל כל תוכן בנפרד, מה שיצריך מן הסתם זמן ואנרגיה אבל אם לא פרסמתם עד עכשיו הרבה תכנים – זו האופציה המומלצת.
  2. אתם יכולים פשוט לסנן את האקסל ולהתמקד בתכנים שהגיעו לדירוגים הגבוהים ביותר במנועי החיפוש.

אם אתם מנסים רק להפוך את התכנים שלכם ליעילים יותר, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לזהות לאיזה תכנים יש פוטנציאל להפוך למוצלחים. מומלץ לחדש תכנים שהשיגו את התוצאות הבאות:

  • שיעור קליקים נמוך מ-1%
  • תכנים שהגיעו למיקום ממוצע של 1-30

נתונים אלו מעידים שהתכנים שלכם פופולרים מספיק כדי להביא טראפיק, אבל מצד שני נדרש כוונון קל כדי לממש את הפוטנציאל שלהם לקבל עוד המרות. אם אתם יכולים לשנות את המטא תגיות תיאור ולהפוך את הכותרת ליותר רלוונטית – הטראפיק כבר יגיע.

ב. שמרו על כתובת העמוד ובצעו אופטימיזציה של ההנעה לפעולה

יש אנשים שחושבים שיצירת דף אינטרנט חדש כדי להחליף תוכן ישן היא הדרך הנכונה, כי כך מוסיפים עוד דפים שמאונדקסים בגוגל. זה נכון אבל עדיף לעדכן את הכתובת הנוכחית של האתר מסיבה אחת – לכתובת האתר כבר יש היסטוריה מבוססת והיא זכתה לדירוגים בגוגל, ביצירת דף חדש אתם די מתחילים מאפס.

למעשה, באמצעות שמירת העדכונים באותה כתובת אתם נמנעים מתחרות עם עצמכם. ברגע שאתם מעדכנים תוכן כדי לשרת בצורה טובה ויעילה יותר את הגולשים שלכם, למה שלא תחשבו על הוספה או ייעול של הנעה לפעולה בדפים שלכם? אתם פשוט צריכים להגיד לאנשים מה אתם מצפים מהם לעשות לאחר קריאת הבלוג שלכם, לאחר צפייה בסרטון הוידאו שלכם וכו’.

אם יש לכם מוצר או שירות חדש שאתם רוצים לקדם – כדאי שתבדקו על נסיון להפוך את הגולשים ללקוחות פעילים שייפלו במשפך המכירות. ואגב, ניתן לבצע הנעה פעולה גם באמצעים חזותיים כמו תמונות ולא רק בטקסט.

אבל לפעמים יש תכנים שאבדה התקווה לגביהם ואין מנוס ממחיקתם כדי שהאתר כולו ישגשג.

ג. מחיקת תכנים ישנים

רוב התכנים שלכם יכולים להיות מותאמים למנועי החיפוש וניתן לעדכן אותם בקלות, אבל חלק מהם סתם תופסים שטח באתר שלכם. למשל : מידע על שירותים ומוצרים שכבר לא קיימים, פרופילים של עובדים לשעבר, פוסטים בבלוג שדומים מדי לפוסטים אחרים, תכנים כפולים ועוד.

הפניה 301 היא לרוב הדרך הטובה ביותר לטפל בדפים מסוג זה. כך אתם יכולים להפנות אנשים לדפים מעודכנים, למוצרים חדשים, להציג פוסטים בבלוג עם ביצועים טובים יותר ובקיצור – לשמור על הערך הגוגלי שדפים אלו השיגו.

עם זאת, אתם לא רוצים להוסיף יותר מדי כתובות אתרים להפניה מחדש מסיבה אחת – זה יכול לגרום לעומס יתר בשרתים שלכם ולהאט את טעינת האתר שלכם – מה שישפיע על הדרוג שלו במנועי החיפוש.

לפעמים כדאי להוסיף הודעות מותאמות אישית המסבירות למה הדף הישן לא מעודכן+קישור לדף החדש. למשל, אם מצאת עובד למשרה שפרסמת בעבר תוכלו לכתוב : ” משרה זו אוישה, אבל אנחנו מציעים משרות נוספות בדף דרושים”. כנ”ל לגבי מוצרים שאינם במלאי אבל המלצה מאיתנו – אל תורידו את המוצר לחלוטין אם ייתכן והוא יחזור בעתיד למלאי.

ד. רעננו את מילות המפתח

מחקר חדש של מילות מפתח היא דרך נהדרת לחדש תכנים ולהפוך אותם לאטרקטיביים בגוגל. כדי להתחיל כנסו ל-Google Search Console ומצאו את הדף שבו עשיתם שימוש בסעיף 1 ולחצו על מילת המפתח אותה תרצו לחקור. לאחר מכן שנו את הבחירה מ-“דפים” ל-“שאילתות”.

לאחר מכן לחצו על “מקום” כך שמילות המפתח המדורגות גבוה ביותר יופיעו ראשונות.

מילת המפתח שמופיעה ראשונה צריכה להיות מילת המפתח הראשית בתוכן בתנאי שהיא רלוונטית. שאר מילות המפתח יכולות לשמש כמילות מפתח משניות ולהופיע בטקסט מדי פעם. עשו כך עבור כל התכנים שלכם ונסו להחליף מילות מפתח שלא עושות את העבודה.

ה. חדשו תכנים ישנים עם מילות מפתח חדשות

לאחר שמצאתם את מילות המפתח שגורמות לדירוגים גבוהים במנועי החיפוש, תוכלו לחדש תכנים ישנים באמצעות מילות מפתח חדשות.

ו. הפכו מאמרים באתר שלכם לספרים אלקטרוניים ולהיפך

אם אתם צריכים קצת תוכן, קחו קטע מתוך ספר אלקטרוני שכתבתם והפכו אותו לפוסט בבלוג. טקטיקה היא דרך מצוינת לקידום ספרים אלקטרוניים ישנים ולקדם את הדירוג שלהם. אתם יכולים להשתמש באותו רעיון כדי ליצור ספרים אלקטרונים חדשים.

למשל, אם יש סדרה של פוסטים בבלוג שעוסקים באותו נושא אתם יכולים לקבץ אותם לספר. כל בלוג יכול לשמש כפרק בספר וזו דרך מצוינת לחסוך זמן ואנרגיה. אם אין לכם דפים שכוללים אינפוגרפיקה כדאי שתחשבו ליצור אחת.

ז. צרו אינפוגרפיקות

אינפוגרפיקות בסוף פוסט בבלוג יכולות לשמש כסיכום מלא של התוכן בפוסט. אם יש לכם הרבה נתונים ואתם רוצים לתאר אותם בקלות עבור הגולשים, אינפוגרפיקות יכולות לעזור לכם לעשות את זה באופן ויזואלי.

בנוסף, זו דרך מעולה לשבור רצף מילולי ולתת לגולשים סטטיסטיקה מאורגן ונתונים שאולי אבדו ברצף המילים. Piktochart ו-Canva הם שניים מהכלים שניתן בעזרתם ליצור אינפוגרפיקות גם אם אתם לא מעצבים. Canva במיוחד נחשבת קלה לשימוש ויש בה אלפי תבניות מעוצבות מראש לבחירתכם.

צריכים כמה דוגמאות כיצד לשלב אינפוגרפיקות בתכנים שלכם בחוכמה? בדקו את הבלוג Litmus. החברה יוצרת אינפוגרפיות שמבוססות על המחקרים שלהם ועל נתונים של מומחים בולטים בתעשיה.

מלבד אינפוגרפיקות כדאי גם לפרסם מחדש בלוגים של כותבים אורחים כדי לשפר דירוגים.

ח. פרסום מחדש של פוסטים אורחים בבלוג

אם כבר עשיתם שימוש בפוסטים אורחים בבלוג שלכם כדי להגביר את הקידום של האתר, למה שלא תנצלו את התוכן הזה עד הסוף? אתם יכולים לקבל ערך מוסף באמצעות הוספת הפוסט לאתר שלכם וזה קל: פשוט שאלו את הבלוגרים האורחים אם אתם יכולים לעשות שימוש מחדש בתוכן שהם כתבו.

רוב הבלוגרים יסכימו כי התוכן כבר פורסם בעבר ובנוסף, הם יקבלו חשיפה נוספת אם תכללו לינק לפוסט המקורי. למעשה זה win-win לכולם והדבר הכי גרוע שיכול להיות הוא שיסרבו לכם. אנחנו גם ממליצים להוסיף עדכונים לפוסטים ישנים לעיתים קרובות ככל האפשר.

ט. הוסיפו עדכונים לפוסטים ישנים (או רק שכתבו אותם)

אם אתם רוצים להאריך את החיים של תכנים ישנים שעשו ביצועים טובים בעבר, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להפוך אותם לסדרה או לפחות לטרילוגיה. השתמשו בכותרת המקורית של התוכן הראשון וכתבו בתחילתה או בסופה “חלק שני בסדרה” . זה לא רק מועיל לקידום אתרים, אלא גם עוזר לאנשים שקראו את הפרק הראשון ורוצים מידע נוסף בנושא.

אנחנו ממליצים לכלול לפחות קישור אחד שמוביל את הגולשים לתוכן המקורי ועדיף שיהיה פשוט, למשל להוסיף שורה שאומרת “לקבלת מידע נוסף על הנושא קראו את החלק הראשון כאן”. זה נותן לגולשים נקודת התייחסות וגם מוסיף טראפיק לתוכן המקורי ומגדיל את ערכו.

כאשר מדובר בתכנים ישנים כדאי לבדוק את איכותם, כי לפעמים הם יראו לכם אחרת במרחק הזמן. ואם אפשר מומלץ לשכתב את התכנים האלו ולשפר את הביצועים שלהם, למשל להפוך אותם לסדרת מיילים יומית, שבועית או חודשית ולאפשר להם חיים חדשים וחשיפה רבה יותר.

י. צרו סדרת מסרים

יש תכנים שעובדים הכי טוב כשהם קצרים ולכן פשוט מתבקש להפוך אותם לסדרת מיילים. אפילו הפוסט הזה יכול להתפרסם בחלקים כהודעות מייל קצרות שמספקות טיפים לעבודה. כשאתם מתכננים את סדרת המיילים מומלץ להשתמש בשירותי מייל (בתשלום או בחינם) כמו MailChimp, רב מסר או אקטיב טרייל ששולחים את ההודעות למנויים בבת אחת ומאפשרים מעקב.

אצלנו בכתבנית יש דוגמה מצוינת לסדרת מיילים כזו – תוכלו להירשם אליה כאן (ואפילו לקבל מתנה חמודה למייל 🙂 ).

יא. קדמו תוכן ישן שוב ושוב כדי לקבל את הטראפיק המקסימלי

מחקרים שנעשו הוכיחו שפרסום מחודש של תוכן יכול להעלות את המעורבות ב-75%. זה ממש המון והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מדיה חברתית – כך תוכלו לא רק להינות משיתופים ומקליקים אלא גם מאזכורים חדשים ומלינקים.

כל אלו מסייעים בהעלאת הדירוגים במנועי החיפוש, בהגברת האמון של הגולשים ובהעלאת אחוזי ההמרות. פרסום חוזר יוצר עניין כי הוא משאיר את התוכן שלכם בתודעה כל הזמן.

סיכום

לתכנים הישנים שלכם יש המון פוטנציאל. גוגל אוהב דפים חדשים ומעודכנים ובאמצעות מחזור ועדכון תכנים אתם יכולים להעלות את הדירוג של האתר בגוגל:

  • זהו באמצעות Google Search Console את התכנים שברצונכם לערוך.
  • הקפידו לשמור על הכתובות של התכנים שלכם בכל פעם שאתם מעדכנים אותם במטרה לא לאבד את הערך הקיים.
  • מחקו תוכן שאינו רלוונטי כמו מוצרים שיצאו מהמלאי או שירותים שהפסקתם לספק.
  • הוסיפו הפניה מסוג 301 או כתבו הודעה עם קישור לעמוד עם התוכן העדכני.
  • עשו מחקר מילות מפתח באמצעות שאילתות חיפוש ושנו את מילות המפתח שלכם בהתאם.
  • הפכו פוסטים בבלוגים לספרים אלקטרונים ולהיפך.
  • בנו אינפוגרפיקות לתכנים שלכם כדי לסכם את הנתונים הסטטיסטים שמופיעים בהם.
  • פרסמו מחדש פוסטים של בלוגרים אורחים כדי למשוך גולשים חדשים לאתר (באישור כמובן).
  • הוסיפו עדכונים לתכנים ישנים והפכו אותם לסדרה או שכתבו אותם (אם כל מה שנדרש הוא שיפור קל.)
  • פצלו את התוכן לחלקים קטנים וצרו הודעות דוא”ל יומיות, שבועיות או חודשיות.
  • קדמו את התוכן הישן שוב ושוב כדי לקבל טראפיק באופן שוטף.

המאמר תורגם ונערך על בסיס פוסט של ניל פתאל

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, מחקר מילות מפתח, קידום אתרים

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן