דף הבית » הגהה » 4 דרכים לכתוב טוב יותר תיאור מוצר

4 דרכים לכתוב טוב יותר תיאור מוצר

 

לתיאור מוצר כתוב היטב יש את הכוח להעביר את לקוחותיכם דרך משפך המכירות שלכם. נקודה.

על ידי שילוב בין יצירתיות בכתיבה ובין פירוט יתרונות המוצר בתיאורי המוצרים שלכם, החנות המקוונת שלכם מעלה את הסיכויים שלה להמיר גולשים מזדמנים ללקוחות נאמנים. למרות שסביר להניח כי מרבית הלקוחות יתחילו את החלטת הרכישה שלהם על בסיס תמונות המוצר, תיאורי המוצר מסייעים בדחיפה של הלקוח להגעה להחלטה זו, על ידי מילוי הפערים הנדרשים לגולש כדי לקבוע אם המוצר מתאים לו. על ידי פירוט היתרונות העיקריים של המוצר, יצירת הצעת ערך ייחודית, ו/או הצעת פתרון לבעיה מתסכלת, תיאורי המוצרים יכולים לעזור להגדיל את נפח המכירות, להפחית את שיעור החזרת המוצרים ולבסס יחסי אמון לקוחות.

סוכריות צבעוניות

מהו, בעצם, תיאור מוצר?

תיאור מוצר הוא הטקסט שמתאר את התכונות והתועלות של מוצר מסוים ללקוח. מטרת תיאור המוצר היא לספק ללקוחות מספיק מידע כדי להביא אותם לרצות לרכוש את המוצר המתאים להם.

כדי לכתוב תיאור מוצר ממיר, תצטרכו לכתוב טקסט שישכנע את הלקוחות לקנות. איזו בעיה המוצר שלכם פותר? מה הלקוח שלכם מרוויח בזכות המוצר שלכם? מה מבדל את המוצר שלכם ממוצרים מתחרים בשוק? התיאור הקצר שאתם כותבים צריך לענות על כל השאלות האלה והוא חייב לעשות זאת בצורה קלה לקריאה.

רגע, בואו נחזור שנייה אחורה…

האם אתם חייבים לכתוב תיאור מוצר בכל חנות אונליין?

זה תלוי.

כמו בכל אספקט או רובד אחר של אתר האינטרנט שלכם, תיאורי המוצר עשוי להיות נחוצים או שלא להיות כאלה. זה צריך להיבדק באופן פרטני, מאחר ולכל אתר יש היררכיה, אישיות וסגנון שונים שעשויים לדרוש תבנית תיאור מוצר שונה. כאן, אם תחליטו לעשות זאת בעצמכם, מבלי להיעזר בשירותי חברה מקצועית שעיסוקה כתיבת תוכן, אתם עלולים ללכת לאיבוד, במיוחד אחרי שתקראו את הדברים הבאים…

חלק מהחנויות עשויות להסתדר בצורה הטובה ביותר עם תיאורי מוצר המבוסס אך ורק על בולטים, ואילו חנויות אחרות יצליחו לשכנע טוב יותר עם פסקת טקסט ארוכה, או עם שילוב בין בולטים לבין פסקאות טקסט.

מצד שני (והנה, אנחנו הולכים להפתיע אתכם) יש חנויות אונליין מצליחות שמסתדרות מצוין ללא תיאורי מוצר. הנה דוגמה לחנות כזו freestylextreme.com. הסיפור מאחורי החנות הוא, שכשלאחר שהורץ A/B טסט לאתר – האחד עם תיאורי מוצר והשני – בלעדיהם, הם גילו, להפתעתם, שהגירסה ללא תיאורי המוצר הצליחה להמיר ב-31.88% טוב יותר מזו שכוללת אותם.

מפתיע, אבל אם זה עובד להם, יכול להיות שזה יעבוד גם לכם, אז לא לפסול שום אופציה, גם אם היא נשמעת לא שגרתית.

לא בטוחים לגמרי למה בדיוק אתם זקוקים?

תמיד תוכלו להשתמש בכלים כמו Google Optimize לצורך ביצוע בדיקות A/B על מנת לקבוע איזה פורמט עובד הכי טוב עבורכם.

מדוע תיאור מוצר ספציפי לא ממיר?

ישנם מספר גורמים אפשריים לסיבות שבגללן תיאורי מוצר אינם עומדים בציפיות ההמרה הרצויות:

  • יתכן שהם נכתבו באופן או בשפה שמחמיצה את קהל היעד הספציפי שאליו הם היו אמורים לדבר
  • הם ממוקמים באזור פחות גלוי
  • הם נכתבו בפורמט הלא נכון והלא מתאים

יחד עם זאת, כשמדובר בחנות שלכם, הבדיקה, מלכתחילה, האם אתם צריכים תיאורי מוצרים או לא, יכולה לעזור לכם להבין טוב יותר כיצד לייעל את דפי המוצרים בעתיד.

התבלבלתם קצת? הנה אנחנו מגיעים לת’כלס…

כיצד כותבים תיאורי מוצר שעובדים?

בואו נסתכל על הסיבות שבגללן אתם זקוקים לתיאורי מוצר בחנות שלכם, ודרך זה, נבין כיצד לתאר את המוצר טוב יותר.

  1. SEO – לאחר אופטימיזציה של תיאורי המוצר, דפי מוצר יכולים לעזור לשפר את הנראות של האתר במנוע החיפוש. בביצוע אופטימיזציה לתיאורי המוצרים שלכם, התייחסו למילות מפתח ספציפיות, כדי לשפר את הסיכויים שלך לדירוג גבוה ב-Google. ללא תיאורי מוצרים, ייתכן שתוכלו לבצע אופטימיזציה של התמונות במילות מפתח, אולם דף המוצר שלכם עלול שלא להופיע גבוה בתוצאות החיפוש בשל חוסר בתוכן.
  2. ידע – תיאורי מוצרים יכולים גם להעשיר את הלקוח העתידי שלכם בידע על המוצר. תיאור המוצר מציע מידע משלים שהתמונה אינה מסוגלת לעשות כשרק היא נמצאת בעמוד. לדוגמה, סביר להניח שאף אחד מאיתנו לא יקנה מחשב נייד רק על ידי התבוננות בתמונתו באתר. בתור קונים, נרצה לקרוא את המפרט של המחשב הנייד ותכונותיו. זה נכון גם לגבי אופנה – אנשים מסוימים עלולים להיות אלרגיים לבדים מסוימים, כך שהם יירצו לדעת מהו חומר הגלם שממנו תפורים הבגדים שאתם מוכרים בחנות שלכם.
  3. יצירת קשר אישי עם הלקוח – תיאור מוצר שנכתב באופן הומוריסטי מעט, יכול לשמש גם לשבירת קרח מסוימת עם לקוחות חדשים, מאחר וידוע, כי צחוק (גם כשהוא נמצא משני עברי המסך), משפר את חוויית הלקוח, ולכן, גם משפר את הקשר בין המותג שלכם ללקוח.
  4. חסכון בזמן ובכסף – על ידי מתן כמה שיותר מידע רלוונטי, תוכלו לצמצם את מספר הפניות במייל או בטלפון לשירות הלקוחות שלכם. מידע גם מסייע ללקוחות לדעת אם המוצר הספציפי הזה מתאים להם, מה שעשוי לסייע בהפחתת שיעורי החזרת המוצרים לחנות.

כך או אחרת, במידה ואתם זקוקים לתיאורי מוצר לחנות המקוונת שלכם, אתם צריכים שהם יהיו כתובים בצורה הטובה ביותר, אחרת תבזבזו זמן וכסף לחינם. לא חבל…?

פורסם ב: הגהה, כתיבה שיווקית, כתיבת תיאורי מוצר לחנות וירטואלית, מחקר מילות מפתח, קידום אתרים

תגיות: | | | | | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן