דף הבית » כתיבת תוכן » 8 הכללים שכדאי לכם לדעת לפני כתיבת מצגת

8 הכללים שכדאי לכם לדעת לפני כתיבת מצגת

חדר ישיבות עם מצגת

תנו למצגת לדבר במקומכם. מצגת נותנת מענה נהדר למצבים שונים בהם אנשים נדרשים להציג רעיון, עסקה או כל פרזנטציה שהיא. המצגת עוזרת לשאת את ההרצאה, או בכלל, מעבירה את המסרים במקומנו. בשביל להיות בטוחים שהמצגת אכן נוגעת בנקודה הנכונה, ומשיגה עבורכם את המטרות הרצויות. אתם חייבים שהיא תהיה כתובה בצורה מקצועית ביותר. בכמה מצגות צפיתם בימי חייכם? כמה מהם זכורות לכם בכלל, וכמה מהם זכורות לטובה? וכמה מהם אפילו לא הצליחו לחרוט בכם כל רושם…? כנראה שרובן.

צריכים לכתוב מצגת? כמובן שאנחנו כאן בדיוק בשביל המשימה הזו אבל אם אתם ממש מתעקשים לעשות זאת בעצמכם אז קראו הלאה והעשירו את ארגז הכלים שלכם. כך תצליחו להפיק תחת ידכם תוצר מושקע ובנוי היטב.

שמונת הכללים שכדאי לדעת לפני כתיבת מצגת

הגדירו את המטרה ואת המסר

זהו השלב הראשון שאין לדלג עליו. בו אתם מגדירים לעצמכם מה אתם בעצם רוצים לומר במצגת שלכם – מהו המסר אותו אתם רוצים להעביר לצופים? האם זו הצעה עסקית מפתה, רעיון מדעי עמוק, הצעת ייעול למשרד, או הצגת מודל עסקי חדש? ללא הגדרה מדויקת אתם עלולים למצוא את עצמכם מבזבזים זמן ועובדים בשיטה של ניסוי וטעייה. ומה שהכי גרוע, אתם עלולים לגלות שסיימתם לערוך את המצגת, אך החמצתם את הפואנטה… אל תתנו לזה לקרות. היו ממוקדים ודבקו במטרה שלכם.

בניה נכונה של התוכן

לאחר שהמטרה ברורה לכם, עליכם לבנות את התוכן. בשיטה של סיעור מוחות מצאו את המידע המתאים, את הרעיונות הרלוונטיים ואת המחקרים שיכולים להוסיף ממד וערך למצגת שלכם. נסו להעשיר את התוכן שלכם ככל האפשר. ולמצוא לו מגוון רחב של סימוכין, הוכחות ודוגמאות בתחומים שונים ומגוונים. ככל שהתוכן מגוון יותר, כך יש לו סיכוי למשוך אנשים רבים יותר.

ארגון החומר

כעת הגענו לשלב בניית וארגון הטקסט. שלב הבניה עלול להיות שלב מתיש ומפרך, ככל שהתוכן מורכב יותר וארוך יותר, כך קשה יותר לארגן אותו בצורה מסודרת ומובנית היטב. יש לחלק את החומר בצורה הגיונית ורציפה ככל האפשר ולחלק לתתי נושאים בצורה נעימה וקלה ככל האפשר לקליטה. עליכם להחליט על הסדר בו אתם מציגים את המידע שלכם.

אמצעים להצגת הרעיונות שלכם

הרעיון שלכם מצוין, אבל חובה שגם דרכי ההצגה שלו תהיינה מצוינות. ויש אמצעים שונים ומגוונים בהם תוכלו לבחור לשם הצגת התכנים שלכם: משפט כתוב, תרשים זרימה, דיאגרמה מסכמת, תמונה, סרטון וידאו וכן הלאה כיד הדמיון הטובה עליכם. נסו לבדוק מה יש באמתחתכם ואילו אמצעים יוכלו לשרת אתכם בבניית המצגת.

ניסוח כותרות בהירות ומלוטשות

לכל שקופית חייבת להיות כותרת מנוסחת היטב. כזו שמבהירה אל מול עיני הצופים את הרעיון המרכזי היטב.

כתיבת תוכן המצגת

כעת נשאר לכם לכתוב את התכנים של השקופיות כולם. לנסח היטב את המשפטים, לתמצת מסרים, ולמצוא את המילים הקולעות והמהוקצעות ביותר. אל תאריכו וזכרו שהמצגת מיועדת לצופים ולא לכם. אם יש משהו שאתם פוחדים לשכוח זכרו לשנן אותו היטב.

שקופית פתיחה ושקופית סיום

כל שקופית חייבת להיות מצוינת. אך לשקופית הפתיחה כמו גם לשקופית הסיום יש לייחס מקום של כבוד. כיוון שלהם יש השפעה מכרעת והן מותירות רושם משמעותי ביותר על הצופים.

עיצוב המצגת

בין אם אתם מעצבים את המצגת בעצמכם ובין אם גרפיקאי יעשה עבורכם את העבודה, חשוב כי תנסחו הוראות עיצוב מסודרות. כאלו שישרתו היטב את התוכן שלכם. כי העיצוב והתוכן חייבים לדבר באותו קול.

אז מה דעתכם על המצגת שכתבתם?

כעת אתם מנסים לקראות את המצגת כצופים מבחוץ, מה דעתכם עליה? האם היא משכנעת? מעניינת? והכי חשוב, אל תתעצלו לתקן. רק כך תהיה התוצאה משביעת רצון ומשובחת.

פורסם ב: כתיבת מצגות, כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן