דף הבית » כתיבת תוכן » 9 טיפים לכתיבת תוכן איכותי לפי הוראות גוגל

9 טיפים לכתיבת תוכן איכותי לפי הוראות גוגל

המונח תוכן איכותי הולך ומאבד ממשמעותו ואנשי שיווק דיגיטלי רבים מוצאים את עצמם היום כותבים למנוע החיפוש יותר מלבני אדם. פיתוחים חדשים באלגוריתם של גוגל מאתגרים את משימת הכתיבה ודוחפים את כולנו להשתפר. אספנו כמה נקודות שיסייעו לכם לספק תוכן איכותי יותר.

צילום מסך מתוך קונסולת החיפוש – הנחיות גוגל למנהלי אתרים

האם יצא לך אי פעם באמת לחשוב מתי ובאילו תנאים דברי טעם הופכים לקלישאות? בשלב מסוים, משהו בהן נשחק ומה שפעם נחשב למשפט חוכמה בעל ערך, הופך למאוס וריק מתוכן. זוהי לא רק החזרה על המשפטים, אלא העובדה שהרבה פעמים, המשמעות הראשונית של המשפט פשוט נעלמת ונשארת רק מעטפת ריקה מתוכן. בהרבה מובנים, זה בדיוק מה שקרה בשנים האחרונות בתחום השיווק למונח “תוכן איכותי”. יש כאלה שמשתמשים בו המון ונראה שלקוחות רבים כבר נעשו חסינים ואדישים לו.

אין כל פלא שזה המצב. בעוד שאנו מכריזים ש”התוכן הוא המלך” (ו…הנה מגיע עוד משפט שאיבד משמעות!), אנחנו רוב הזמן דווקא מתייחסים אליו כאל עבד. אנו מצפים שהתוכן יעבוד בשבילנו ויעביר את המטרות השיווקיות שלנו, דוחסים אותו במילות מפתח וקריאות לפעולה ושולחים אותו לדרכו להביא לנו לידים. כך, לא מתייחסים למלך.

בינתיים, הגולשים נמצאים במסע אמיתי אחרי תוכן איכותי. הם רוצים לרכוש ידע, להתבדר, ללמוד משהו חדש ולהיות חלק מקהילות גדולות יותר. מאמצי שיווק אינטנסיביים הופכים להיות בתוך המסע הזה למכשולים מרגיזים ומביאים לתוצאה ההפוכה. רבים כבר הבינו שתוכן איכותי תמיד יתעלה על כל מניפולציה מחוכמת על גוגל, אך לאלו מאיתנו שטרם הפנימו זאת, גוגל הגדילו לעשות ופיתחו שדרוגים לאלגוריתם שלהם שמעלה את הסטנדרטים של כולנו. כדי לעמוד בהם, אספנו עבורך כמה טיפים יעילים לכתיבת תוכן איכותי לפי ההוראות הרשמיות של גוגל.

לכתוב לבני אדם ולא למכונות

עדכון פנדה לאלגוריתם גוגל התחיל לא פחות ממהפכה. הוא מאפשר לגוגל לומר למקימי ומקדמי אתרים, “אנחנו מבינים מה אתם מנסים לעשות, וזה לא מוצא חן בעינינו בכלל”. כחלק מהחתירה של גוגל ליצור אינטרנט מגוון ואיכותי יותר ולהחזיר למשתמשים את התוצאות המדויקות והטובות ביותר למה שהם מחפשים, פותח העדכון כדי לדרג תוכן על פי האיכות שלו. אם עד היום חשבת בעיקר כיצד לכתוב למנוע החיפוש, כעת הגיע הזמן לשנות פרדיגמה ולחשוב כיצד היינו כותבים למשתמשים לולא היו שיקולי דירוג האתרים. פנדה בוחן מהו תוכן איכותי בכמה קריטריונים:

  • תוכן עשיר – תוכן חזרתי וחסר ערך מוסף שנראה כאילו נוצר כמסגרת בלבד למילות המפתח ולקישורים אל תהליך הרכישה יפגע בדירוג.
  • תוכן תקין – ללא שגיאות כתיב ודקדוק, הן בתוכן האתר והן בתכנים שנוצרו על ידי משתמשים (UGC).
  • רלוונטיות – ללא קליקבייטים ריקים מתוכן המבטיחים לספק את “כל מה שצריך לדעת” בכותרת ובסופו של דבר עוסקים בתוכן בנושא שונה לחלוטין.

מקוריות – תוכן מועתק או כזה שיחזור על עצמו באותה מתכונת במספר תכנים שונים, עשוי לגרום לגוגל “להעניש” את האתר בחומרה. חשוב שנקפיד על תוכן מקורי ומעניין.

עידן הטריקים המלוכלכים הסתיים

למרבה הצער, לא חסרים אתרים שעדיין עושים שימוש בטכניקות Black Hat SEO שהופכות תוכן איכותי למצרך נדיר עוד יותר. גוגל הוציאה את עדכון פינגווין המסייע להיאבק בשיטות לא לגיטימיות לקידום האתר ובטווח רחב של פעילויות לא חוקיות הנעשות ברשת. אלו כמה מהתופעות שפינגווין מאתר ומדרג בהתאם להן:

  • קישור אל ניסיונות ספאם או פישינג והזמנה להוריד תוכנות זדוניות ורוגלות. 
  • פופ-אפים והפניות לאתרים זרים שאינם קשורים לתוצאת החיפוש.
  • הסוואה – כתיבת טקסט אלטרנטיבי באתר שאינו רלוונטי לנושא רק כדי לקדם מילת מפתח יאותר ויפגע בדירוג האתר. גם ניסיונות מחוכמים אחרים כמו כתיבת מילות מפתח בצבע הזהה לרקע האתר כדי להחביא אותן מהמשתמש, הטמעת מילות מפתח בקוד ה-HTML וטכניקות הסוואה אחרות יפעלו רק לרעתך.

הצפה כבר לא תעבוד

דחיסת מילות מפתח כבר פשוט אינה רלוונטית. פינגווין יזהה ניסיון לרמות את מנועי החיפוש והתוצאה תהיה הפוכה. הדבר הנכון ביותר לעשות יהיה להקפיד על כתיבת תוכן עם דחיסות מילות מפתח טבעית. בכל מקרה, חשוב שמילות המפתח יהיו רלוונטיות לתוכן.

עד עכשיו, דיברנו בעיקר על מה לא לעשות. סביר להניח שכבר שאלת את עצמך – “אז אילו אופציות כבר נשארו לי כדי לקדם את האתר שלי?”. אז זהו, שנשארו המון אפשרויות שיהפכו את תהליך כתיבת התוכן לא רק ליעיל יותר, אלא גם להרבה יותר מספק ומהנה. 

להשקיע בביטויי זנב ארוך

ביטויים בני 4 מילים ומעלה מייצרים לידים איכותיים יותר – עובדה זו כבר בוססה היטב. שימוש בביטוי כמו “נעלי ריצה אדידס שחורות מחיר”, במקום פשוט “נעלי ריצה”, יביאו אל האתר שלך צרכנים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים ולכן משפרים משמעותית את שיעור יחס ההמרה שלך.

E-A-T – אותיות המפתח לתוכן איכותי

במסגרת ההנחיות לכתיבת תוכן איכותי של גוגל, קיים היום דגש רב על “E-A-T” – Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness, או “התמחות, סמכות ומהימנות”. תוכן איכותי המכיל ערך מוסף, מקור מהימן וסמכותי ומידע מעמיק ובעל משמעות יניב ערך רב גם למאמצי הקידום שלך וגם לתדמית המותג, כך שעל אף שכתיבה כזו דורשת יותר מאמץ, בסופו של דבר כולם מרוויחים. כאן יש מאמר מורחב על כתיבת תוכן נכון בהתאם לעדכון EAT.

להקדיש מחשבה למבנה התוכן

עדכון פנדה מקדיש גם לא מעט תשומת לב למבנה קריא ונוח. חלוקה לפסקאות, שימוש בכותרות משנה ותת-חלוקות, רשימות בולטים וטבלאות יעלו גם את דירוג התוכן. כותרת ראשית בהירה ותקציר מעניין, יעלו גם הם את הדירוג. אלו מיקומים אידיאליים למקם מילות מפתח (שיהיו כמובן רלוונטיות ובצפיפות סבירה).

תוכן איכותי הוא מגוון בסוגי המדיה שבו

שימוש בתמונות, סרטונים ותוכן אינטראקטיבי יגביר את מעורבות המשתמש באתר ויעלה את הדירוג שלו משמעותית.

מקורות איכותיים

קישורים למקורות לא אמינים נבחנים גם הם על ידי עדכון פנדה. לכן כדאי שנשקיע במקורות שלנו. אתרים ממשלתיים ואקדמיים, מוסדות עיתונאיים מכובדים ואתרים ותיקים ואמינים כמו ויקיפדיה והדומים לו, הם המקורות הטובים ביותר. גם בלוגים איכותיים ומכובדים ואתרים אחרים המספקים מידע ושצברו פז”ם וטראפיק משמעותי הם גורמים טובים להיעזר בהם.

כתיבה היא לא כוס התה שלך? שווה להשקיע במומחים

לא כל אחד ניחן בכישורי כתיבה. כדי להבטיח שהאתר שלך יכיל תוכן איכותי, שהינו קריטי להצלחתו, מומלץ לפנות לכותבי תוכן מקצועיים. אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים יוכלו לכתוב עבורך מאמרים מקצועיים, לבנות תוכן שיווקי מושך ומזמין ואפילו לכתוב ערך ויקיפדיה למותג שלך שיעלה את קרנו בעיני הגולשים. כי איכות כיום, היא שם המשחק.

שאלות ותשובות

מה זה תוכן איכותי?

ההגדרה של “תוכן איכותי” היא מאוד סובייקטיבית. לכל אחד נראה שתוכן איכותי הוא משהו אחר. בכל מה שקשור לכתיבת תוכן לקידום אתרים ההנחיות של גוגל לתוכן איכותי הן אלה שקובעות. ועל כך בהרחבה בפוסט.

מה היה בעדכון E-A-T ששדרג את רמת התוכן באתרים?

בעדכון EAT גוגל החלה לשים דגש על “התמחות, סמכות ומהימנות”. כלומר תוכן איכותי המכיל ערך מוסף, מקורות מהימנים וסמכותיים ותוכן מקצועי מעמיק ובעל משמעות.

מה הדגש שהכי חושב לזכור בנוגע לתוכן איכותי?

שכדאי לכתוב תוכן לקוראים, לא למנועי חיפוש. קחו דוגמה מאמרים לקידום אתרים, אפשר לדחוס בתוכם מילות מפתח בלי הכרה ואז הקריאה שלהם לא תהיה נוחה – מצד שני, אפשר לשלב בהם מילות מפתח לפי דו”ח מילות מפתח בצורה טבעית. האפשרות השניה עדיפה כמובן…

פורסם ב: כתיבת תוכן, מחקר מילות מפתח

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן