דף הבית » כתיבת תוכן » שדרוג תוכן קיים בקביעות. למה, מתי ואיך עושים את זה?

שדרוג תוכן קיים בקביעות. למה, מתי ואיך עושים את זה?

תחילת שנה אזרחית חדשה היא זמן אידיאלי לבניית אסטרטגיית תוכן חדשה לעסק שלכם. אחת הטקטיקות הקלות ביותר לייצור תנועה חדשה היא גם אחת הטקטיקות שזוכות להתעלמות: עדכון והרחבת התוכן הישן שלכם.

שדרוג תוכן באתר קיים

היתרונות של שדרוג תוכן

שלא כמו יין, התוכן באתר שלכם לא בהכרח משתבח עם הזמן ויתרה מזאת – החלקים הישנים שלו יכולים אפילו לגרום נזק. עם זאת, יצירה של תוכן חדש אינה תמיד נחוצה במידה ויש לכם בסיס טוב של תוכן. כל מה שהתוכן צריך הוא קצת רענון שיביא תוצאות מהירות. שדרוג של תוכן קיים מספק את היתרונות הבאים:

  • חווית משתמש טובה יותר. הגולשים קוראים את התוכן שלכם, אבל אם התוכן שלכם לא מעודכן, הוא כבר לא מועיל. תוכן עדכני ומדויק זה הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות בשביל ליצור חווית משתמש.
  • שמירה על סמכותיות האתר שלכם. לכתובות האתרים (URL) של תוכן ישן יש סמכות שקיימת הודות לזמן שהם נמצאים באוויר. לכן, בכל פעם שאתם יוצרים דף חדש באתר שלכם, אתם יוצרים כתובת חדשה באתר ומתחילים מאפס בתחום הסמכותיות.
  • אופטמיזציה למילות מפתח חדשות. בדיקת הנתונים שלכם מאפשרת לדעת אילו סוגים של שאילתות חיפוש מביאים תנועת גולשים לאתר, אבל לפעמים תראו מילת מפתח טובה עם שיעור קליקים נמוך מאוד. כל שעליכם לעשות הוא לערוך תוכן קיים, לכלול בה את מילת המפתח הזו או את הווריאציות שלה וליהנות פעמיים: גם תוכן שמדורג גבוה יותר במנועי החיפוש וגם שיעורי קליקים גבוהים יותר.

איך להחליט איזה תוכן לשדרג?

שלב 1 – לכו לגוגל אנליטקס (מניחים שיש לכם את זה כבר באתר, כן?) ובחרו בסרגל הימני (בעברית) על התנהגות > תוכן אתר > כל הדפים. ודאו שאתם מפלחים את הנתונים תחילה לפי תנועה אורגנית, כך שיוצגו רק הדפים שבהם ביקרו הגולשים האורגניים ביותר. רשמו בצד (העתק הדבק לאקסל או יבוא) את 10- 15 העמודים המובילים את התנועה האורגנית ביותר לאתר שלכם.

אנליטיקס - התנהגות. תוכן אתר. כל הדפים
אנליטיקס – התנהגות. תוכן אתר. כל הדפים

שלב 2 – עשו שימוש בנתונים של Google Search Console כדי לקבל תובנות איך לשדרג את התוכן.

עברו לדו”ח ביצועים בסרגל הניווט הימני, בחרו את טווח התאריכים (ברירת המחדל היא 3 חודשים) ולחצו על כפתור +חדש כדי לפלח את הנתונים לפי URL. עושים זאת באמצעות המסנן “דף” ואז בוחרים בלשונית “סנן” את “כתובת אתר זהה בדיוק”. או אז מעתיקים ומדביקים את כתובת האתר מהרשימה שיצרתם קודם.

לאחר שתוסיפו את כתובת האתר שלכם, תראו את כל מונחי החיפוש שאנשים השתמשו בהם כדי למצוא את הדף שלכם.

למשל, מאמר על “שווקים בלונדון” נכתב כדי לעזור לגולשים שטסים ללונדון למצוא שווקים מעניינים ונישתיים בזמן שהותם בעיר, אבל זה התאים גם להרבה חיפושים שגולשים עשו בגוגל תחת הביטוי “אטרקציות בלונדון ביום ראשון”.

סרצ' קונסול - דוגמה על שווקים בלונדון
סרצ’ קונסול – דוגמה על הביטוי “שווקים בלונדון”

באופן הזה תוכלו למצוא דפוסי חיפוש דומים שהמאמר הראשוני שלכם לא כיסה (או לא התעמק בהם מספיק), כך שבאמצעות שדרוג התוכן תוכלו להתאים אותו יותר לדפוסי החיפוש.

וודאו שאתם בוחרים בדפוסי חיפוש הרלוונטיים לעסק שלכם ולמאמר המקורי. באותן טקטיקות עושים שימוש גם כדי לנסות ולכבוש מחדש את הטראפיק האבוד בדרך רלוונטית יותר.

טקטיקות אחרות לשדרוג תוכן

  • תיקון לינקים שבורים. טקטיקה זו מועילה גם לחוויית המשתמש וגם לקידום אתרים. אם יש לכם תוכן עם הרבה קישורים, או קישורים הקשורים לתוכן עונתי/ישן, בדקו אותו בקביעות כדי לוודא שהקישור עדיין פעיל ועדכני ולמנוע השפעות שליליות על ה-SEO. לאחר העריכות או השינויים, פשוט פרסמו מחדש את התוכן שלכם (יש תוספים לוורדפרס שמריצים בדיקה רוחבית על כל האתר ומאתרים קישורים שבורים. חפשו “Broken Link Checker” לדוגמה).
  • הוסיפו תמונות או סרטוני וידאו. גם תמונות וסרטוני וידאו יכולים להיות מיושנים. בדקו וודאו תמיד שכל המדיה בפוסטים שלכם עדיין רלוונטית. דרך נוספת לשדרג היא פשוט להוסיף מדיה חדשה, במיוחד סרטונים. אנחנו רואים עניין רב יותר בסרטונים ככל שהזמן מתקדם, כך שאם זה אפשרי, מומלץ ליצור ולהוסיף סרטון YouTube רלוונטי לפוסטים שלכם.
  • להוסיף או לשנות הנעה לפעולה כדי להגדיל את ההמרות. התוכן שלכם נועד להפוך את הגולשים ללקוחות והדרך לעשות זאת היא באמצעות הנעה לפעולה, אז אל תתקמצנו בנושא הזה.

כל כמה זמן צריך לעשות את זה?

אין תקן מוגדר לתדירות של העדכון וזה משתנה לפי מספר אלמנטים: זמן השהייה של האתר שלכם באוויר, הענף העסקי שאתם משתייכים אליו ומספר הביקורים באתר.

  • אם האתר שלכם רק עלה לאוויר, אתם פטורים מעדכון התוכן בשנה הקרובה לפחות (זה לא אומר כלום על להוסיף תוכן חדש – עם זה יש להמשיך בכל המרץ), אבל אם יש לכם אתר קיים שנהנה כבר מתנועת גולשים – כדאי לבדוק כל חצי שנה את הנתונים כדי לקבוע איזה תוכן עובד ואיזה צריך עדכון.
  • אם אתם משתייכים לענף עסקי שמתעדכן כל הזמן, אתם תגלו מהר מאוד שאתם צריכים לעדכן את התוכן לעיתים קרובות כדי להישאר רלוונטיים.
  • אם האתר שלכם זוכה ליותר מ-10,000 ביקורים בחודש (בלי קשר לוותק שלו או לענף העסקי שלכם) – כדאי שתעדכנו את התוכן באופן רבעוני.

מסקנות

אם אתם מחפשים דרך שתשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש, תשפר את הקידום שלו במנועי החיפוש ויספק מידע טוב יותר לגולשים – כדאי שתשקלו בחיוב אפשרות של עדכון התוכן הקיים. באופן הזה תמנפו את האתר שלכם בלי הצורך ביצירת תוכן חדש, תוכן שסביר להניח שייקח זמן עד שהוא יתחיל לספק תוצאות. וכמובן – אל תשכחו לשתף ולקדם את התוכן אחרי שאתם מעדכנים אותו. בהצלחה!

פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן