דף הבית » כתיבת תוכן » קחו את הבסיס: יסודות כתיבת תוכן נכונה

קחו את הבסיס: יסודות כתיבת תוכן נכונה

יסודות
יסודות

לנו, כותבי התוכן יש ערימה של בעיות רציניות למדי – את מרבית החיים שלנו אנחנו משקיעים בכתיבה, שיפור וליטוש תכנים, שאף אחד ל ע ו ל ם לא יידע שאנחנו כתבנו אותם. אבל זה עוד בסדר, כי כשאנחנו מעבירים את הטקסט שלנו ככה, כשהוא הכי יפה בעולם בעינינו לעורך, זה, בלי להתבייש, מקצץ לנו פה, חותך בבשר החי שם. ובסוף – מה”בייבי” היפה שלנו, מתמצית דם ליבנו בקובץ וורד שהעברנו אליו, לא נשאר אלא שעטנז מגוחך של מילים ומשפטים, שכל קשר בינו לבין המקור – מקרי לחלוטין.

בקיצור – רוב הזמן, אנחנו כותבי התוכן, עשויים מרמרת מזוקקת… 🙂

היות ואנחנו ואתם כבר חברים, בא לנו היום לתת לכם משהו מועיל, אז פסענו הצידה מהמרמור הקבוע שלנו, כדי לדבר איתכם על יסודות כתיבת התוכן. למעשה, קשה יהיה לסכם את הנושא ב-500 מילים, אבל זה מה שמר עורך הקצה לנו, אז בלי שהיות, מפשילים שרוולים וצוללים!

דעו מה שאתם רוצים לומר!

אתם רוצים לדבר בטקסט על זה ועל ההוא, וגם לא לשכוח את הסיפור משלשום, אבל תכל’ס, אתם מתפזרים לכל מקום אפשרי…

לפני שאתם מתחילים בכתיבת התוכן, צרו לעצמכם מעין ליינאפ (ראשי פרקים) נקודתי מפורט למדי שעובר מתחילת הטקסט ועד סופו וכולל את כל מה שאתם רוצים לומר. אגב, זה בסדר אם המאמר הזה לא יכלול דווקא את הסיפור על החתול הג’ינג’י מילדותכם, אם תהיו מוצלחים בזה, יהיו לכם עוד הרבה הזדמנויות לכתוב על כך…

גוגל – האחת שאסור להזכיר את שמה!

כשאתם כותבים תוכן, סביר להניח כי אתם, בראש ובראשונה, כותבים אותו לקוראים האנושיים. שזה יפה, אבל רלוונטי בעיקר כשאתם כותבים מכתבי אהבה על מכתביות מבושמות ופחות כשאתם כותבים תכנים לאתר באינטרנט. כאן, חוץ מהגולשים האנושיים שקוראים אתכם, קיים גורם אחד נוסף שעובר על התכנים שלכם וקורא אותם. ולמעשה, הוא לא פחות חשוב מהגולשים האנושיים – גוגל! היינו שמחים נורא להגיד לכם שתתעלמו מעניין התוצאות במנוע החיפוש שלה, אבל בואו, כולנו יודעים שזה לא יעבוד… אז תזכרו את עניין מילות המפתח, הצפיפות הנכונה שלהן וכל שאר הדברים ששוברים לכם את הווייב הטוב בכתיבה… אנחנו כאן (ועם כל הכבוד למוזה) בשביל לכתוב טקסטים אפקטיביים!

דברו בגובה העיניים

כן, בסדר, אנחנו זוכרים שאנחנו כותבים גם לגוגל, אבל, על הדרך, יש מצב שעיניו של קורא אחד או שניים, בכל זאת, תגענה לטקסט שלנו… רק בשביל הגולש הזה, בחייאת, תעשו לנו טובה, כתבו בצורה קריאה, עשו הגהה ולמען השם – שימו סימני פיסוק הגיוניים במקום הנכון שלהם!

תנו כותרת לכל פסקה בטקסט!

הגולשים של ימינו כבר אינם מתעמקים בקריאת הטקסט, אלא מרפרפים עליו ומנסים לצוד את ההיילייטס שבו. כן, זה מעליב נורא, אבל זה מה שיש. אז בואו נעשה את זה קל יותר עבורם – תנו כותרות מעניינות ומושכות לכל פסקה, כותרות שמרמזות על התוכן שיגיע מאוחר יותר, אבל לא מגלות לקורא את הכל… שמרו על מעט עניין ומסתורין, כי, מי יודע? אולי, בסוף, תצליחו לגרום למר קורא באמת לקרוא ולהתעמק במה שכתבתם שם…

מה יוצא לי מזה? לא לכותב, אלא לקורא!

בעידן המידע שבו אנחנו חיים, קשה לנו להמציא “גלגלים”, אבל אנחנו תמיד יכולים לרענן אותם, לתת להם זווית חדשה משלנו. נכון, זה פחות עובד כשמדובר בטקסט קידומי שנשען על מילות מפתח וחוקיות מסוימת, אבל, גם שם יש דרך להפוך את הטקסטים למעניינים יותר, למשל, על ידי עובדות מעניינות מוויקיפדיה, מקוורה ואפילו מטיק טוק

בשורה התחתונה, לא רק ילדים קטנים אוהבים סיפורים טובים, גם מבוגרים נהנים לקרוא אותם, גם אם הם מסתתרים מאחורי מסכה של כתיבת תוכן רציני יותר. ספרו את הסיפור שלכם, אל תשכחו לתת לו את הנופך האישי שלכם, והכי חשוב – עשו את הטוב ביותר שלכם בהנאה.

כי, תאמינו לנו, הגולשים מזהים כותב תכנים שמפהק תוך כדי הכתיבה… 🙂

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן