היתרון של שימוש בסרטונים בשיווק דיגיטלי

אחד מהכלים היעילים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי הוא שימוש בסרטונים וסרטים עשירים בתוכן ויזואלי. לסרטון קצר יש את היכולת להעביר מסר ברור, ללכוד את תשומת הלב של הצופה ולהעניק ערך מוסף באמצעות שימוש בהומור או ברגש.

קריין מקריין את סנטה קלאוס
קריין מקריין את סנטה קלאוס

סרטון שיווקי יכול לעשות שימוש באנימציה מרהיבה או לכלול צילום חי של דובר. האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, וכבר הוכח שהשימוש בסרטונים באתרים מעלה את פרק הזמן שבו הגולשים נמצאים באתר.

אחת מהשאלות המרכזיות הנוגעות לשימוש בסרטונים היא האם להשתמש בקריינות בסרטון או להסתפק באמצעים אחרים, כמו אנימציה, מוזיקה או טקסט.

מתי נשתמש בקריינות בסרט תדמית ובסרטים שיווקיים נוספים?

שאלת השימוש בקריינות בסרטון תלויה במידה רבה בסוג שלו ובסוג המסר שאנו רוצים להעביר באמצעותו.

כאשר אנו רוצים להוסיף לסרטון שלנו מימד של רצינות ואמינות, יהיה נכון להשתמש בקריין. הקול האנושי מוסיף ליכולת של הצופה להתמקד במסר שמועבר בסרטון וכך רמת השכנוע גוברת.

קריינות מתאימה גם במיוחד לסרטונים שיש בהם מימד חדשותי או עיתונאי. כאשר אנו צופים בסרטון כזה, הקריינות מוסיפה מימד של אמינות, וקל לנו יותר להשתכנע מהתוכן ולהתמקד בו. שימוש חכם בקריינות יכול לגרום לכך שנתמקד בתכנים מסוימים, שיובלטו על ידי הדובר.  

גם כאשר הסרטון שלנו מספר סיפור כלשהו ונועד על מנת להכניס את הצופה לתוך העולם שהסרטון בונה, השימוש בקול של קריין או קריינית יכול למקד את הצופה בסיפור ולעניין אותו יותר. 

בנוסף, כאשר הסרטון שלנו כולל משפטים וטקסט המופיעים ללא הצגת דמויות אנושיות (כמו למשל בסרטונים לקידום אתרים), חשוב מאוד להשתמש בקריינות. הדבר יחזק את העוצמה של הטקסט ויסייע להעברת המסרים. הנה דוגמה מהשבוע (25.6.2020):

יש לקחת גם בחשבון כי קריינות יכולה לסייע להנגשה של הסרטון לבעלי לקויות ראייה, דבר בעל ערך בפני עצמו.

מתי לא נשתמש בקריינות בסרטונים

הדבר החשוב ביותר ביצירת סרטונים הוא בחירת הכלים שבעזרתם אנו רוצים להעביר את המסר שלנו. חשוב לא להתפזר ולא להשתמש ביותר מדי אמצעים בו זמנית.

בנוסף, אם מדובר בסרטון שנעשה בו שימוש רב באנימציה, בדרך כלל לא יהיה ערך רב להוספה של קריינות ברקע. סרטוני אנימציה יכולים לספק מספיק גירויים לצופה, ושימוש בקריינות יהיה מיותר ולא יהיה לו ערך מוסף רב.  

לסיכום

באופן כללי, כאשר יוצרים מפיקים סרטון שיווקי חשוב לבחור מראש את סוג הסרטון ואת המסר שאנו רוצים להעביר בו. בהתאם למסר ולמדיום שבו אנו משתמשים, יהיה נכון לבחור האם להשתמש בקריינות או לא. קריינות יכולה לתת דגש לתכנים טקסטואליים, לחזק מימד של רצינות ואמינות בסרטון ולדבר אל לב הצופה. באמצעות קריינות ניתן גם להכניס ממד נוסף של רגש לסרטון. בנוסף, עצם הבחירה בקול גברי או בקול נשי מאפשרת לטעון את הטקסט ברבדים נוספים של משמעות.

אם קיים עומס של גירויים, ניתן לוותר על הקריינות ולהסתפק במוזיקה ובאנימציה. בכל מקרה, חשוב להשתמש בקריינות בחוכמה ומתוך מודעות למטרה שרוצים להשיג בעצם השימוש בה.

מעוניינים לשמוע עוד על סרטי תדמית שיקדמו את החברה שלכם?

יש לנו כמה אפשרויות בטווחי מחירים שונים ולצרכים שונים.