דף הבית » כתיבת תוכן » תנו למילים האלה לעשות לכם את השיווק

תנו למילים האלה לעשות לכם את השיווק

בכתיבת תוכן הכל קשור למילים ובניגוד לדיבור או לטקסט רגיל, בחירת מילים בזמן כתיבת תוכן צריכה להיעשות בקפידה ובכוונה מראש ולכן יש להגדיר מראש מה אתם רוצים שהלקוחות שלכם יעשו: יתקשרו, יגיבו, יקנו או יירשמו לרשימת תפוצה. אז איזה מילים ישכנעו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לעשות את מה שאתם רוצים? האמת היא שיש כמה כאלה אבל קודם צריך לדעת למה זה כל כך חשוב.

עגלות קניות
עגלות קניות

באינטרנט יש 2 סוגי גולשים שמחפשים דברים:

  1. אנשים שרוצים לדעת מה הבעיה, ולכן מחפשים תשובות לשאלות. למשל: למה הכיור שלי מסריח?
  2. אנשים שיודעים מה הם רוצים. הם מחפשים מוצר או שירות שיפתור את הבעיה שלהם. למשל: אינסטלטור

גם אם אתם ממוקמים גבוה ברשימת התוצאות של מנועי החיפוש הגולשים עדיין צריכים להקליק כדי להיכנס לאתר שלכם. הם מחליטים אם כן או לא הודות לשורה שנמצאת מתחת לתוצאת החיפוש ומסבירה את התוצאה שהתקבלה. למשל :

שורת תיאור
שורת תיאור

כותרת המאמר שלכם יכולה להכיל עד 55 תווים ושורת התיאור שנלקחת ברוב המקרים ואם לא הגדרתם אחרת משתי השורות הראשונות של המאמר יכולה להכיל רק 155 תווים ולכן הם האלמנטים הכי חשובים בטקסט. אז באילו מילים להשתמש כדי שהגולשים ייכנסו לאתר שלכם וגם יישארו בו?

אז איזה מילים כדאי לשלב בכותרת?

  1. חכם
  2. מפתיע
  3. מדע
  4. קריטי

גם מילים שליליות עושות את העבודה, כי אנשים נוטים להתעלם מצרות ומילים שליליות תופסות את תשומת ליבם. ככה תביעו אמפתיה לבעיות של הלקוחות שלכם ותדרכו להם על כל הנקודות הכואבות. מחקרים מצאו שמילים שגורמות לכעס, לחרדה או להפתעה מביאות יותר קליקים. ולכן כותרת עם השם “איך להשאיר את המטבח שלי נקי מג’וקים” תקבל פחות קליקים מכותרת בשם “איך להרוג ג’וקים בלי לפחד?”

בנוסף, מחקרים שנעשו מצאו שכותרות עם מספרים מביאות לקליקים רבים יותר, בעיקר כאשר המספרים הם  גרפיים ולא מילוליים. (למשל: 3 ולא שלוש).

ומה לכתוב בגוף המאמר?

הכנו לכם רשימה קטנה של מילים שהוכחו כמוצלחות :

  1. חינם – בגלל שאנחנו אוהבים מתנות.
  2. קל – גרמו ללקוחות לעשות את הצעד הבא ע”י כך שתשכנעו אותם שזה הרבה יותר קל ממה שהם חושבים ושחייהם יהיו קלים יותר ע”י רכישת המוצר או השירות שלכם.
  3. גלו – הלקוחות יאמינו שיש לכם משהו חדש ולא ידוע עבורם, משהו בעל יתרונות שיתרום להם. המילה “גלו” מעניקה ערך של פליאה והתרגשות והלקוחות מרגישים מיוחדים.
  4. עכשיו – מניעה לתגובה מידית כי היא יוצרת תגובה של בהילות. גישה מידית למוצר עדיפה על המתנה וכיום שזמן שווה כסף, לקוחות מעדיפים תוצאות מידיות. המילה היום” נותנת טווח זמן ריאלי ולכן היא נחשבת לאמינה יותר כמילה שמניעה לפעולה
  5. מוכח – מזכירה ללקוחות שהמוצר שלכם הוכח כיעיל ואומת.
  6. סודי – לא כל אחד מצליח ויש וסודות להצלחה. תנו ללקוחות לדעת שאתם אלו שתגלו להם את הסודות.
  7. ה הידיעה – מדגישה את התוצאות. למשל: במקום לכתוב “3 תוצאות לכתיבה שיווקית” כתבו “3 התוצאות המצליחות ביותר של הכתיבה השיווקית”.
  8. איך ל – מפנה לתוצאות ולהדרכה פרטנית.
  9. ללא הגבלה – יוצר מצב שבו הלקוח רק מרוויח.
  10. טיפים– כי הלקוחות שלכם רוצים פתרונות קסם.

והנה עוד רשימה קטנה של ביטויים שיוצרים תחושה של דחיפות והנעה לפעול דווקא עכשיו:

  • מהרו
  • לחצו עכשיו
  • לפני שנגמר
  • נגמר היום בשעה _____
  • נותרו רק ____ מקומות
  • מספר המקומות מוגבל
  • הצעה לזמן מוגבל

ניתן להשתמש גם ב-10 מילים הבאות, אבל הן נחשבות לפחות יעילות ולכן יש להשתמש בהן במתינות :

  1. אתם – נחשבת למילה הכי חשובה כי היא נותנת ללקוחות את ההרגשה שחושבים עליהם. המילה “אתם” מדגישה ללקוחות שהם המרכז ולא אתם. בד”כ לקוחות יתעניינו בכם את אתם תתעניינו בהם קודם ולכן “אתם” עדיפה על מילים של גוף שלישי כמו היא/הוא או גוף ראשון כמו אני, אנחנו וכו’. יתר על כן, עברית שפה קשה ושימוש ב”אתם” פותרת בעיות שנובעות מפנייה שונה לזכר ולנקבה.
  2. בגלל – המילה הזו נותנת ללקוחות סיבה הגיונית לבצע פעולה ומסבירה להם למה אתם מבזבזים את זמנם.
  3. עצרו – גורמת ללקוחות לשים לב לתוכן שלכם ומבוססת על האינסטינקט האנושי של הימנעות מסכנה.
  4. לא – מדגישה דווקא יתרונות, כמו: אתם לא צריכים לדאוג יותר
  5. חדש – מדגישה את החדשנות של המוצר/שירות שלכם כי המוח האנושי מתוכנת לרצות לנסות דברים חדשים.
  6. חסכון – המילה הכי חזקה להמחשת יתרון כספי של המוצר/שירות.
  7. גרוע – המילה פונה לרגש האנושי הבסיסי ביותר : הפחד. המילה משמשת להגברת מתח, חרדה וכדאי להשתמש בה להמחשת סיכונים שהעסק שלכם פותר.
  8. בהשוואה ל – האם אתם מציעים יותר מהמתחרים שלכם? יידעו את הלקוחות שלכם כי הם רוצים לבצע את העסקה הכי טובה ומשתלמת עבורם.
  9. החזר כספי מלא – הלקוח לא מסתכן.
  10. היו הראשונים – לקוחות אוהבים להיות מיוחדים.

הרעיון הוא לשלב מילים משתי הרשימות במשפט אחד כדי לקבל תשומת לב מקסימלית מהלקוחות, למשל : “קבלו תוצאות מידיות עכשיו – החזר כספי מלא מובטח”.

נראה לכם מסובך? צודקים!

גם האנשים הכי מוכשרים בתחום הידע שלהם לא בהכרח יודעים להעביר את המומחיות שלהם לכתיבה באינטרנט, כי זהו תחום תוכן שדורש מומחיות משלו, ידע וגם זמן. פשוט תתמקדו במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב ותחסכו מעצמכם זמן ומאמץ.

אז מה עושים?

כתיבת תוכן היא מקצוע לכל דבר ועניין וכמו שאתם לא עוקרים לעצמכם את השיניים או בונים לעצמכם את האתר גם את כל מה שקשור לכתיבת תוכן אל תעשו לבד. השאירו את זה למומחים.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, קופירייטינג

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן