דף הבית » כתיבת בלוגים » איך לענות על תגובות פח ולבצע מהפך 

איך לענות על תגובות פח ולבצע מהפך 

אנחנו כבר בשלהי 2018 והטרנדים שתפסו תאוצה בשנים האחרונות, ממשיכים לשלוט באינטרנט וברשתות החברתיות. תרבות הטוקבקים, השיימינג, הדירוגים והביקורות, הם משהו שנוגע לאנשים פרטיים כמו גם לבעלי עסקים קטנים וגדולים. לאור ריבוי התגובות, ההמלצות, הדיס-המלצות ומגוון הדעות על כל נושא שבעולם, נשאלת השאלה:

האם יש דבר כזה פרסום שלילי?

רבים מהאנשים יטענו שכן ושפרסום שלילי יכול לפגוע אנושות בבית עסק, אם יפורסמו ביקורות נאצה על הנעשה בו, טיב השירות שהוא מעניק או איכות המוצרים שהוא מספק. מנגד, יש הטוענים כי ההיפך הוא הנכון. גם פרסום שלילי יכול להפוך לחיובי, באמצעות דברור מדויק ותגובות המסוגלות להפוך את הדברים על פיהם, לספק זווית ראיה חדשנית ולשפוך אור חדש על אדם פרטי או עסק.

אם אתם מעוניינים לדעת כיצד לכתוב את זה נכון בצורה שתעזור לכם להיחלץ מתגובות שליליות ובדרך שתאיר אתכם באופן חיובי ומעצים, המאמר הזה בשבילכם. האמירה “לא אכפת לי מה אומרים לגביי, כל עוד מאייתים את השם שלי נכון”, מיוחסת למספר אישים במהלך ההיסטוריה וקשה לדעת את מקורה המדויק. אבל מה שבטוח שהגישה הזו יכולה להביא אתכם רחוק. רחוק מאוד.

לא תמיד צריך לבלוע את הצפרדע

הכירו את אילנית. לא, לא מדובר באישה. אילנית ירוקה היא סוג של צפרדע החיה בשלוליות, גינות ירוקות ושדות מושקים. אותה אילנית חיה את חייה בשלווה עד היום בו התגלגלה בטעות לשקית של חסה, תוצרת חברת כרמל יבולים. אותה צפרדע קטנה נקטפה עם החסה בה התגוררה, נארזה יחד איתה, עברה את התהליך השילוח, המידוף והרכישה בסופר והמתינה בסבלנות ל 15 דקות התהילה שלה, שהתרחשו כשלקוחה מופתעת פתחה את השקית במטבח ביתה וגילתה שהסלט העתידי שלה הביא איתו אורחת בלתי צפויה.

אילנית - Middle East tree frog
אילנית – Middle East tree frog

אותה לקוחה, עשתה מה שמצופה מכל גולשת אחראית ומסורה באינטרנט של היום – היא כתבה פוסט נרעש בעמוד הפייסבוק של החברה בצירוף תמונה המתעדת את האריזה ובתוכה הצפרדע המבולבלת. על פניו, משבר תדמיתי חמור: אנשים מבקשים לרכוש ירק טרי מחברה איכותית ומקבלים בעסקת חבילה מפוקפקת גם דו-חיים מקרקר. לא בדיוק פסגת השאיפות הצרכניות.

הגדולה של כל הסיפור היא בתגובה של חברת כרמל יבולים, שבחרה להעניק טוויסט מעניין לעלילה. החברה לא הרכינה ראשה, התנצלה בהתרפסות או חמור מכך, תקפה את הלקוחה בחזרה (טעות מצערת של בעלי עסקים רבים). דוברי החברה מיהרו לפרסם פוסט משלהם, שהתייחס בחיוך לתקרית כולה, אך גם כלל מרכיב ראשי של הדגשת העובדות באופן שמאדיר ומעצים את החברה. הפוסט, שזכה לאלפי לייקים ושיתופים בפייסבוק, הדגיש את הימצאותה של הצפרדע בחסה כיתרון:  “אנו מגדלים את רוב הירקות שלנו ללא חומרי הדברה, ובכך מספקים ירקות נקיים מרעלים, טעימים ואיכותיים בעלי חיי מדף ארוכים… מכאן, שהימצאותה של האילנית בחממה שלנו מעידה על סביבת גידול סטרילית שאינה מכילה חומרי הדברה ומיני מזיקים. בשבילנו זה עוד חיזוק, שאנחנו בדרך הנכונה עם החזון שלנו לייצר ולקדם תזונה בריאה ומאוזנת לתושבי הארץ”.

שלום חברים,אנו רוצים לשתף אתכם בתלונה שקיבלנו לאחרונה מאחת הלקוחות שלנו על צפרדע שנמצאה באריזת החסה שלנו. זהו מקרה נדיר…

פורסם על ידי ‏כרמלים שדות חדשים Carmelim‏ ב- יום חמישי, 17 בדצמבר 2015

עם פוסט אחד מדויק, הומוריסטי, אינפורמטיבי ומנומס – הצליחה החברה להפוך את תגובה הלקוחה לפרסומת לעצמה. לכן בפעם הבאה שכותבים עליכם תגובה שלילית, חשבו גם אתם איזה מרכיב אתם יכולים לדלות ממנה, כדי להפוך את הצפרדע המטאפורית, לנסיכה מלכותית.

זה רק ספורט

הישר מישראל אנחנו עוברים לקצה השני של העולם – אוסטרליה. נעים לנו להכיר לכם את ג’ורג’יה גיבס וקייט ווסלי, שתי חברות טובות מהמדינה האקזוטית.

ג’ורג’יה וקייט היפהפיות אוהבות לבלות יחד בלוקיישנים שונים וביניהם גם חוף הים המרהיב של אוסטרליה. הן לא נותנות לשום דבר להפריד ביניהן ובטח לא עניינים כמו פערים בממדי גוף. לכן, באחד הביקורים שלהן במרינה, פרסמו החברות תמונה אוהבת, קיצית ומחויכת המציגה את החברות האמיצה ביניהן כמו גם את ההבדלים: ג’ורג’יה היא בעלת מבנה גוף דקיק ואילו לחברתה קייט אגן רחב ומבנה עסיסי.

התגובות, כך מסתבר, הדהימו אותן. ולא לחיוב. מיטב הטרולים וגיבורי המקלדת מכל רחבי העולם התקבצו לחשבון האינסטגרם של הבנות ולכולם היה מה להגיד. אחת כונתה שמנה, השנייה כונתה אנורקטית. נשמות טובות טענו כי ג’ורג’יה השתמשה בתוכנת פוטושופ על מנת להקטין את ממדיה ולהשמין את חברתה. הבחורות גילו את מה שאנשים רבים מגלים לאורך דרכם באינטרנט וברשתות החברתיות: אי אפשר לרצות 100% מהאנשים, 100% מהזמן. רחוק מכך, למישהו תמיד יהיה משהו מרושע להגיד. לכאורה, מדכא, מכעיס ובכלליות גורם לאיבוד אמון באנושות.

אבל ג’ורג’יה וקייט לא איבדו אמון, לא באנושות ולא בעצמן וכהרגלן, החליטו שאיש לא יפריד ביניהן. תגובת הנגד שלהן לתגובות הנבזיות הייתה מושלמת: הן פתחו חשבון אינסטגרם נוסף המקדם את הרעיון של אהבה עצמית, נשיות וקבלה של כל סוגי הגוף הקיימים, ללא שיפוטיות. הן מעלות לשם תמונות ססגוניות ומשפטי העצמה חריפים, שנועדו לעודד נשים בכל רחבי העולם לקבל את עצמן כמו שהן ולא להתחשב בתגובות הסביבה ובדימוי הגוף המעוות הרווח. החשבון תפס תאוצה והגיע במהירות למאות אלפי עוקבים, אשר החליטו כי הם תומכים בקונספט ומעודדים גם הם שמחה ומימוש עצמי, ללא קשר למבנה הגוף.


זאת ועוד, חברת ספורט אילוסטרייטד, המפיצה שבועון ליותר מ 3 מיליון מנויים ברחבי העולם, בחרה בשתיים לככב בגיליון בגדי הים, הנחשב ליוקרתי והנמכר ביותר מדי שנה. החברה התחברה לרעיון האהבה העצמית וכמובן לוויראליות של התנועה שהקימו קייט וג’ורג’יה. הבנות שעד לפני זמן לא רב זכו לתגובות נאצה, זכו במהירות לפרסום, אהדה וחשבון בנק מנופח.

גבירותיי ורבותיי – מהפך

הדוגמאות של אילנית, קייט וג’ורג’יה, הן רק חלק ממקרים רבים בהם נעשה ניהול מוצלח של משברים תדמיתיים. גם אתם יכולים להיחלץ ממשבר כזה, אישי או עסקי, אם לא תאכילו את הטרולים ולא תספקו לאינטרנט בדיוק את מה שהוא צמא לו – ריב ומדון.

הסתכלות נעימה, אופטימית וחיובית על הסיטואציה, יכולה לקדם אתכם משמעותית ולסייע לכם לסובב כל תגובה, נוראית ככל שתהיה. כתיבה של כל מילה מתחיל במחשבה ולכן, גם אם אתם נתקלים בתגובה שמוציאה אתכם מהכלים אל תרוצו ישר אל המקלדת. הכינו קפה (יין אם אתם ממש מתעקשים), פתחו קובץ וורד והתחילו לכתוב. היו בטוחים בעצמכם, במי שאתם ובמה שיש לכם להציע, נסחו את הדברים בבהירות ואל תפסיקו עד הרגע שבו כל הכעס מתפוגג.

התגובה שלכם לתגובה המעצבנת ההיא עשויה להוציא את העסק שלכם מעבדות לחירות ומאפילה לאור גדול 🙂

חג פסח שמח!

פורסם ב: כתיבת בלוגים, ניהול דפי פייסבוק

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן