דף הבית » כתיבת תוכן » מתי כדאי לך להשתמש בקופירייטר ומתי בכותב תוכן?

מתי כדאי לך להשתמש בקופירייטר ומתי בכותב תוכן?

שמן או רזה - הרבה או מעט תוכן

כולנו יודעים להשתמש באנשי מקצוע במידת הצורך. כשכואב לנו, אנו ניגשים לרופא. כשיש לנו נזילה בבית, אנחנו מזמינים אינסטלטור. אנו מסתפרים אצל מעצב שיער, שוכרים מטפלת לילד, משלמים למעצבי פנים כדי שיעזרו לנו בשדרוג הנראות של הבית ועוד ועוד. למעשה, ברוב המקרים אנחנו בכלל לא שמים לב בכמה אנשי מקצוע אנו משתמשים על-מנת לסייע לנו בכל מה שאין לנו זמן, ידע, יצירתיות או כוח לבצע.

גם כותבי תוכן וקופירייטרים הם אנשי מקצוע ואליהם פונים כשצריכים להשתמש באשפי מילים וכשאין זמן, ידע, יצירתיות או כוח לכתוב את מה שחייב להיכתב. בעולם השיווק הדיגיטלי אבל לא רק בו, למילים יש כוח והשפעה עצומים: הן יכולות לקבוע ממי אדם ירכוש, מתי, איזה מוצר ומדוע. הן יכולות לנתב מחשבות ומעשים של אנשים, לרגש, לעורר, להכעיס, לשמח, לשכנע ובכלליות – לתמרן להשגת התוצאה הרצויה. התוצאה הזו יכולה להיות קידום אתר במנועי חיפוש, קידום אנשים ועסקים ברשתות חברתיות ופרסוo במדיות השונות.

אז יש הבנה לגבי התוצאה הרצויה ויש הבנה כיצד להגיע אליה, אבל בעולם השיווק ובעיקר זה הדיגיטלי, לא תמיד יש הבנה לגבי איש המקצוע הנכון שיש לפנות אליו כדי לסלול את הדרך הטובה ביותר לתוצאה המוצלחת ביותר. הסיבה לחוסר הבנה נעוצה בדרך כלל בבלבול הקיים בין תפקידו של הקופירייטר לבין תפקידו של כותב התוכן, בלבול שנובע מנקודות הדמיון הרבות שיש בין שני התפקידים. לכן, בפוסט הזה נסביר מהם ההבדלים בין הקופירייטר לחברו כותב התוכן, מתי כדאי להשתמש במי כדי שתוכלו ליהנות מהתוצאות האפקטיביות ביותר עבור המטרות שלכם.

כותב תוכן דומה לקופירייטר, אבל

רק דומה ולא זהה. נקודת דמיון קריטית בין שני המקצועות היא שימוש נכון ומתוחכם בשפה בה נכתבים התכנים או הפרסומות. גם כותבי תוכן וגם קופירייטרים צריכים להכיר את השפה על שלל הגוונים בה, המשלב (שימוש בשפה גבוהה או בסלנג ושפה “נמוכה”), כללי התחביר והדקדוק ועוד. יתכן והם ייאלצו או ירצו להשתמש בשפה עממית ונמוכה יותר, בהתאם לדרישות הלקוח או קהל היעד, אך חשוב להבין כי זהו שימוש מבחירה שלא נובע מעילגות או מחוסר הבנה. ב”הפוך על הפוך”, רק מי ששולט בשפה בצורה מושלמת יכול לבצע בה מניפולציות ולהנמיך אותה בצורה מתוחכמת.

כאמור, יש גם לא מעט נקודות שוני בין שני המקצועות. קופירייטינג משמש בעיקר לפרסומות, סלוגנים, סיסמאות, שמות של מותגים ומשפטי מחץ למיניהם. זהו אולי החוזק המשמעותי ביותר של הקופירייטר – היכולת לזקק מסר לתוך משפט אחד מדויק או כמה משפטים חדים מבלי “למרוח” את הקוראים ולעייף אותם עם תוכן ארוך וסבוך.

כותב תוכן לעומת זאת, מתמחה בכתיבת תכנים באורכים שונים. כותב תוכן כשרוני במיוחד יכול לקחת על עצמו כתיבה של כל סוג של תוכן ובכל אורך. כן, גם תכנים של קופירייטינג! לכותבי תוכן רבים יש את היכולת וההבנה המאפשרים להם לכתוב לא רק מאמרי קידום ארוכים או תכנים שיווקיים מפורטים, אלא הם מסוגלים לבצע את עבודת הקופירייטינג ולקלוע עם אותם משפטים מנצחים שלעיתים מעבירים את המסר לא פחות טוב ממאות מילים מנוסחות לעילא ולעילא.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי כותב תוכן ברמה גבוהה, לא סתם יכתוב מילים ריקות מ… ובכן, תוכן. היכולת הכי גדולה של כותבי תוכן היא לרתק את הקורא ולגרום לו לקרוא בשקיקה ומבלי להתעייף עד סוף המאמר, לא משנה באיזה תחום הוא עוסק ולא משנה כמה הוא ארוך. למעשה, המטרה של הקופירייטר ושל כותב התוכן היא זהה – למגנט את הקוראים לטקסט ולמסר. הקופירייטר מסוגל לעשות זאת לעיתים ב-2 מילים בלבד. כותב התוכן, ב-2000 מילים.

אם כך עולה השאלה, למה בכלל להשתמש בתוכן רב ולא בכמה מילים להעברת המסר?

מצויין, שאלה מעולה! תוכן איכותי עם הרבה מלל רומז למנועי החיפוש שיש באתר “בשר” בצורה של מילים וביטויים שונים. עצם העובדה שקיים תוכן רב באתר מעלה את הסיכוי של האתר להופיע בביטויי חיפוש שונים ומשונים ולכן, לא מעט אתרי תוכן מזמינים כמויות גדולות מאוד של תכנים מחברת כתיבת התוכן שלהם ולא מסתפקים ב-2 המילים של הקופירייטר. אגב, לשאלה איזה אורך של תוכן מומלץ יש תשובה פה.

אז על מי כדאי לכם לסמוך?

התשובה לשאלה: במי כדאי להשתמש, כותב תוכן או קופירייטר? טמונה אם כך בשאלה חדשה: איזה סוג של טקסט אתם מעוניינים שיכתבו עבורכם?

אם אתם צריכים שם לעסק, סלוגן לכרטיס הביקור, מוטו חריף או כל סוג אחר של מסר מילולי קצר ומרשים, כדאי לכם לפנות לקופירייטר ברמה גבוהה שינסח את אותן מילים שעומדות לשנות את כללי המשחק. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים במאמרי קידום מעניינים לאתר האינטרנט שלכם, או בתוכן אינפורמטיבי שיסביר לקוראים מדוע אתם, השירות שאתם מציעים או המוצר שאתם מוכרים הם הטובים ביותר שיש, קחו תוכן איכותי.

בכל מקרה, הקפידו לקחת את איש המקצוע שיחפה על חוסר הזמן, הידע, היצירתיות או הכוח שלכם ויבצע את העבודה בסנכרון מדויק עם הדרישות שלכם. שימוש בקופירייטר או בכותב תוכן כישרוניים יאפשר למילים לבצע את הקסם שלהן על הקוראים ויאפשר לכם להשיג יעדים בטווח הקצר והארוך.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, קופירייטינג

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן