דף הבית » כתיבת תוכן » 5 דרכים לצייץ בהצלחה בטוויטר

5 דרכים לצייץ בהצלחה בטוויטר

לוגו של טוויטר

בדיוק לפני 10 שנים נכנסה לחיינו הציפור הכחולה – טוויטר. טוויטר מבוססת על הרעיון של להקת ציפורים: כל ציפור עוקבת אחרי רעותה וכך מתקבלת טיסה במבנה, או במילים אחרות : רשת חברתית של ציפורים.

טוויטר היא רשת חברתית אנושית שאיפשרה שליחה של מסרים בגודל של 140 תווים או פחות (עם הזמן המגבלה שודרגה ל-280 תוים). כל מסר כזה נקרא Tweet או ציוץ בעברית. כל ציוץ יכול להכיל  הודעות, תמונות וקבצי מולטימדיה שונים והוא נשלח לכל העוקבים אחריכם בעוד אתם יכולים לראות את כל הציוצים של אלו שאתם עוקבים אחריהם. ציפורים או לא?

טוויטר נחשבת למיקרובלוג, כלומר אתר שמאפשר לגולשים העברת מידע או כתיבה בסדר גודל קטן יותר מבלוג. למרות הדמיון, כתיבת תוכן עבור טוויטר שונה מכתיבת בלוג ודורשת מומחיות מיוחדת משלה כי הציוצים צריכים להיות מעניינים ומושכים, ועדיין להעביר את המסר ב-140 תווים.

טוויטר נחשב למיקרובלוג הגדול בעולם אחרי פייסבוק  כיום כ-140 מיליון אנשים משתמשים בטוויטר וכל יום עוברים דרכה כ-500 מיליון ציוצים. ע"פ חברת דירוג האתרים אלקסה, טוויטר הוא אחד מ-10 האתרים הנצפים ביותר באינטרנט ולא פלא שהיא מרוויחה כל רבעון כ-500 מיליון דולר.

אז עכשיו כשהבנו למה חשוב לצייץ זה הזמן לדעת איך עושים את זה נכון.

  1. שמרו על קשר אישי – גם חשבון טוויטר עסקי צריך להיכתב בטון אישי וזאת כדי ליצור דיאלוג עם העוקבים אחריכם ובכך לבנות אמון, מעורבות ונאמנות של לקוחות
  2. הגיבו – כל הרעיון בטוויטר הוא הדיאלוג וציוץ בחזרה על ציוצים של אחרים יוצר דיאלוג. במקרה של עסקים זה פשוט עוד ערוץ לשמור על קשר עם הלקוחות ולגייס לקוחות חדשים.
  3. שלבו – חשבון הטוויטר הוא חלק מאסטרטגיית כתיבת התוכן של העסק שכוללת גם כתיבת בלוגים, כתיבה לאתרי אינטרנט, כתיבה לרשתות חברתיות ועוד. לכן כל כתיבה של תוכן בכל מקום שהוא צריכה להיות מקושרת לטוויטר ולהיפך.
  4. פשטו את המסר – הלקוחות שלכם אוהבים מסרים פשוטים וישירים ולא הודעות יבשות לעיתונות. את זה יש להם במקומות אחרים והם פשוט יתעלמו מציוצים אינטרסנטיים וחבל.
  5. המחישו – כמו באתרי אינטרנט אחרים, גם לתמונות בטוויטר יש כוח ואפילו יותר: מגבלה של 140 תווים לציוץ מגדירה מחדש את המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים".

ב-2016 נכנסו לטוויטר מספר חידושים שמקלים על הציוץ ושהופכים את מכסת 140 התווים המותרים לברוטו ולא לנטו

  1. שמות המשתמשים לא נספרים במכסת 140 התווים המותרים לשימוש.
  2. גם התמונות וקבצי וידאו לא נספרים.
  3. מותר לעשות ריטוויט (ציוץ חוזר) על ציוץ שכבר כתבתם. לא רק שאתם לא צריכים לכתוב ציוץ מחדש ולהמציא את הגלגל אלא העוקבים אחריכם מקבלים עדכון חדש מכם בלי שעבדתם קשה.

במהלך שנת 2018 הוכפל מספר התווים המותר בטוויטר והוא עומד כעת על 280

ציוץ בטוויטר יכול להגדיל במהירות את המודעות של הגולשים למותג שלכם ולחבר אותם לעסק שלכם באופן יעיל ותת-מודע. בניית מוניטין עסקי בטוויטר נעשית יחסית בהשקעה מועטה אבל עדיין מצריכה מומחיות, ידע וניסיון. טוויטר היא לא רק פלטפורמה שיווקית אלא אמצעי לדיאלוג עם הלקוחות שלכם ובדיאלוג כמו בדיאלוג – צריך לדעת בדיוק איך ומה להגיד.

ואם כבר הגעתם עד לכאן – למה שלא תעקבו אחרינו בטוויטר?

שאלות ותשובות

מה מייחד את הרשת החברתית טוויטר לעומת רשתות חברתיות אחרות?

טוויטר היא אמנם רשת חברתית, אבל בניגוד לרשתות אחרות (פייסבוק, לינדקאין, אינסטגרם וכו') הכתיבה בה מוגבלת ל-280 תווים. הנה רשימה של כללי עשה ואל תעשה לריטוויטים בטוויטר.

מה המשמעות של מגבלת התווים בטוויטר מבחינת הכתיבה?

מגבלת 280 התווים של כתיבה לטוויטר מחייבת את הציוץ (ככה נקרא פוסט ברשת זו) להיות מעניין ומושך ובמילים אחרות – קצר ולעניין. רוצים שנכתוב לעסק שלכם ציוצים קצרים וקולעים גם? פנו אלינו.

למה כדאי לעשות שימוש ברשת החברתית טוויטר?

כתיבה בטוויטר יכולה להגדיל את המודעות של הגולשים אליכם ולחבר אותם אליכם ביעילות ובמהירות. הרחבנו על כך בפוסט.

האם אפשר להתבטא בעוד דרכים בטוויטר חוץ מאשר בכתב?

כמובן. אפשר לצייץ גם תמונות וסרטוני וידאו.

פורסם ב: כתיבת תוכן

גלילה למעלה דילוג לתוכן