דף הבית » כתיבת תוכן » כך העבודה ככותבת תוכן עוזרת לי בלימודי התואר

כך העבודה ככותבת תוכן עוזרת לי בלימודי התואר

סוף שנת הלימודים השנייה, תקופת פוסט הסגרים של הקורונה, המרצה הקפדן ו”המאיים” ביותר בתואר מבקש מאיתנו, הסטודנטים, להגיש לו עבודת סוף שנה. בעבודה עלינו להתייחס לכל מה שנלמד בקורס, על אף שרובנו לא הצליח להבין את המסרים המרכזיים שניסה להעביר, ולהגיש לו אותה במבנה מסוים, תוך שימוש ברעיונות מסוימים ובנוסח ספציפי. הסטודנטים בכיתה געשו ורעשו, הרי כיצד נוכל להגיש עבודה אם נדמה היה לנו לאורך כל הקורס שהוא מתנהל בג’יבריש? אם לא הבנו כלום?

סטודנטית

רק אני ישבתי לי בשילוב ידיים ושיכול רגליים, מעט זחוחה אפשר לומר. “איך את כל כך רגועה? אנחנו הולכות להיכשל בעבודה הזו!” חברה שלי לספסל הלימודים סיננה לעברי. ואני חשבתי לעצמי, ככה זה כשאת כותבת תוכן, לעולם לא תירתעי משילוב של דף לבן, מסרים שצריך להעביר ומילים. מבחינתי האתגר התקבל.

אני סטודנטית לתקשורת ולמזרח תיכון, וכותבת תוכן כבר מזה כשנתיים. העבודה הזו מפגישה אותי עם מגוון רחב של נושאים, מעשירה אותי בידע בתחומים שלא חשבתי אי פעם שאיחשף אליהם, ומלמדת אותי את שפתם הייחודית. כך אני מקבלת על עצמי אתגר, מדי מאמר או טקסט שאני מתבקשת לכתוב: לדבר על נושא שאני לא מכירה מבית בצורה הכי קולחת ומהימנה שיש, תוך הנעת הקוראים לפעולה שמבקשים ליצור.

העבודה שלי מקנה לי ערך מוסף לחיים עצמם, בפרט כאשר זה נוגע ללימודים. מבחינתי אני נמצאת במקום הנוח והבטוח שלי, שדות הכתיבה והיכולת לבטא רעיונות, בין אם הם רעיונות שקיימים בי שנים ובין אם נדרשתי ללמוד אותם זה עתה.

עולם שלם של מילים ויצירה

כמה טקסטים קראתם בחייכם? מניחה שלא מעט. אבל מתי בפעם האחרונה קראתם טקסט שריתק אתכם? כזה שהיה כתוב בצורה כל כך יצירתית, משעשעת וייחודית, שלא יכולתם להניח את הדף? כותב תוכן טוב הוא מי שמצליח להשתעשע עם המילים במסגרת הגבולות הקיימים ובהתאם למסר שמבקשים להעביר. כשאני כותבת על מסעדת מזון מהיר למשל, אני יכולה להביע יצירתיות מלאה, לגלות יכולות קופירייטינג ולהתבדח באמירה שבחירה ב’מנות ראשונות’ בתפריט היא שוות ערך ליציאה לדייט ראשון, כי זו רק ההתחלה.

כך גם בעבודות שאני נדרשת להגיש ללימודים – אני מנסה להעביר את המסר שלי בדרכים יצירתיות, במסגרת הגבולות הברורים מאליהם בכתיבה אקדמאית. אני מרגישה שהיכולת שלי להביע יצירתיות שמותאמת לאופי הטקסט התחדדה אצלי מאז שאני כותבת תוכן, והמידתיות הזו משתלבת מדהים כשצריך להגיש עבודה אקדמאית.

כשיש סדר בעיניים, יש סדר בראש

כתיבה טובה היא כתיבה מאורגנת. גם אם הרעיון הוא גאוני, מתוחכם, בלעדי ונועד להמם אנשים, אם הוא ייכתב בצורה לא מאורגנת ולא ברורה הערך שלו יפחת משמעותית. אנחנו בני האדם מצליחים להבין טוב יותר כשהמידע מאורגן לנו בתבניות סדורות, כשיש כרונולוגיה כלשהי בתוך הטקסט והקשר בין פסקה אחת למשנתה ברור לנו כשמש. כשאני כותבת למשל על מכשיר חשמלי חדש שהושק, אהיה חייבת לכתוב תחילה פסקה על מי הוא ומה הוא, ורק לאחר מכן לפרט על היתרונות והחסרונות שלו ועל איפה ניתן להשיג אותו.

מאיפה הסדר הזה מתחיל? מהראש. העבודה שלי לימדה אותי שזה נכון לכל סוג של כתיבה, ולכן גם בעבודות ללימודים אני מתחילה בסידור וארגון הרעיונות בראש שלי. לאחר מכן אני כותבת אותן על גבי דף בנקודות, וכך אני יוצרת לי תבנית ברורה של איך אני הולכת לנהל את סידור הרעיונות בפסקאות בעבודה האקדמאית שאני כותבת.

העשרת אוצר המילים

השפה העברית מכילה מילים רבות, חלקן נפוצות יותר בשיח היומיומי ואילו חלקן פחות. כתיבת מאמרים עולה בקנה אחד עם הצורך המתמיד להעשיר את מאגר המילים הקיים בראש, למצוא מקבילות למילים המוכרות ולדייק את הניסוח על ידי שימוש במילה עם הפירוש הכי מדויק ונכון לתיאור המתבקש. ככל שאני כותבת יותר תוכן אני חוקרת יותר אודות מילים בשפה העברית, אני לומדת אודות חלופות עבריות למילים לועזיות ששגורות כבר עמוק בלהג היומיומי, וכך אני גם מצליחה להעשיר את העבודות שלי בלימודים בעברית רהוטה וקולחת.

אין מרשים יותר מהפגנת מנעד רחב של מילים! דוגמא לכך היא כאשר מצטטים אדם מספר פעמים בטקסט. במקום לחזור ולכתוב: ‘דוד אמר ש… ואז אמר ש…. ולאחר מכן אמר ש….’, טקסט שעשוי לצרום מעט, אפילו לא במודע, תוכלו לכתוב: ‘דוד אמר ש…. ואז סבר ש… ולאחר מכן ציין כי….’. הטקסט מיד הופך עשיר ונעים יותר לקריאה.

כתיבת תוכן כמפתח להצלחה בלימודים

בעבודה הזו, שהטילה אימה על כל חבריי הסטודנטים לכיתה, אני קיבלתי 99, הציון הגבוה ביותר בכיתה. שמחתי כל כך להיות זו שקיבלה את הציון הכי גבוה אצל המרצה שהכי מהלך אימים בלימודי התואר, כי איזה כיף זה להצטיין במשהו?! מאחרים שמעתי שהוא העיר להם על כך שלא קלעו לסגנון שלו, הוא לא התחבר למבנה הארגוני של העבודה שלהם או שהרעיונות לא פותחו מספיק, למעשה כל הדברים שאני עובדת עליהם בשוטף במסגרת תחום העיסוק שלי.

על מה הוא הוריד לי נקודה? זו שאלה שלעולם לא אקבל תשובה עליה כי הקורס נגמר מזמן, אבל היי, איזה כיף זה לעבוד בתחום שמקנה לך כאלו מיומנויות אדירות וערך מוסף לחיים?

הדר עובדת ככותבת תוכן בכתבנית. אנחנו עדיין מגייסים – רוצים להצטרף?

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | | | | |

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן