דף הבית » כתיבת תוכן » כותב תוכן אנושי או תוכן AI – מה עדיף?

כותב תוכן אנושי או תוכן AI – מה עדיף?

בשבועות האחרונים הרשת קוצפת וגועשת בעקבות החשיפה של ChatGPT, בינה מלאכותית שמסוגלת לענות כמעט על כל שאלה ולספק בין היתר גם מאמרים קצרים ואפילו לכתוב מכתבים או הודעות שיווקיות.

למעשה, תחום הכתיבה מבוססת A.I. הוא לא חדש ויש חברות רבות שמציעות מזה מספר שנים שירותי כתיבת מאמרים באמצעות אותו האלגוריתם שמפעיל את ChatGPT שהוא (GPT 3), רק בצורה קצת פחות נוחה ויותר טכנית.

בתגובה ליכולות של ChatGPT נכתבו לא מעט אייטמים והובעו דעות על כך שכבר אין צורך בכותבים אנושיים, לפחות לא בתחום ה-SEO, שבו התוכן אינו חייב תמיד להיות ברמה אקדמאית. אך למרות הכל, לא סביר ש-ChatGPT יוציא לפנסיה בקרוב את הכותב האנושי ויש לכך כמה וכמה סיבות טובות.

AI או כותב אנושי

אמינות התוכן

מנועי AI אומנו על טקסטים רבים אך למרות הטון המאוד משכנע בו הם נוקטים, אין להם שום אינטגריטי ואין להם שום רגשות כך שהטקסט הלכאורה אמין שקיבלתם עשוי להיות בחלק גדול מהמקרים שגוי, שקרי ואפילו מוטה.

עברית מול אנגלית

ChatGPT ומערכות דומות אומנו בעיקר על טקסטים באנגלית ולכן היכולת שלו לשלוט בעברית ובמיוחד בניואנסים ובסלנג של השפה היא מוגבלת מאוד. זאת בניגוד לכותב ישראלי שנולד כאן ויכול לכתוב טקסט שישמע ויראה אותנטי. ניתן אמנם לקחת טקסט באנגלית ולתרגם אותו במהירות באמצעות Google Translate, אבל התוצאה לא תהיה קולחת במיוחד ובכל מקרה יהיה צורך לבצע תיקונים רבים באופן ידני, מה שמגדיל את זמן העבודה וכמעט משווה אותו לזמן של כתיבה מחדש.

אורך התוכן

מערכות A.I. קיימות בונות את הטקסטים שהן מפיקות משפט אחרי משפט פסקה אחרי פסקה וניתן לראות אותן “חושבות” כדי לקחת הפסקה. נכון להיום היכולת שלהם לכתוב טקסט ארוך בלי חזרות רעיוניות היא מוגבלת ביותר. זה אולי מספיק לניסוח של מודעה ממומנת בפייסבוק או ניסוח של כותרות ותיאורים לגוגל (תגי ה-Meta), אבל ממש לא יעיל עבור כתיבת תכנים מקצועיים התורמים לתהליך קידום אורגני.

פתרון אחד אפשרי הוא להפעיל אותן שוב ושוב ולשנות את נושא הפסקה, אך גם במקרה זה מי שיצטרך בסופו של דבר לעבור עליו ולערוך אותו בצורה לוגית הוא כותב אנושי (שלא לדבר על כך שרוב השירותים מתמחרים את עצמם לפי מילים או תווים).

מורכבות השפה

גם ChatGPT, שהיא כיום המערכת בעלת היכולת הטובה ביותר להפקת טקסט שנראה טבעי ומדויק מבחינה עובדתית לא באמת מצליחה לייצר משפטים מורכבים עם אוצר מילים נרחב. למרבה האירוניה, לאלגוריתמים אחרים שיכולים למדוד את רמת הקריאות (מהי רמת הבנת הנקרא הנדרשת להבנת הטקסט) בדרך כלל אין בעיה לזהות זאת.

במילים אחרות, גם אם תוכן A.I. הוא מדויק ונכון מבחינה עובדתית, מבחינה הרמה הכללית שלו הוא נמצא בפיגור רציני למדי אחרי יכולות הניסוח והשימוש בשפה של כותב תוכן אנושי. מנגד, היא בהחלט יכולה לחסוך עבורו כמה דקות טובות בשיטוט בויקיפדיה או גוגל אם מדובר על חיפוש של מידע מדויק.

צריך גם מי שיידע להפעיל את הבינה המלאכותית

טענה ידועה על ההתפתחות הטכנולוגית בשוק העבודה גורסת שגם אם רובוטים יחליפו אותנו, מישהו עדיין יצטרך לדעת כיצד להפעיל אותם (מה שקרה באופן עקרוני גם במהפכה התעשייתית שבה המכונות לא יכלו לפעול לבד).

באותו אופן, למרות שבינה מלאכותית מתקדמת יכולה כאמור להבין שפה טבעית וכבר לא צריכה רשימה ארוכה של תיבות סימון, גם שינוי קטן מאוד בניסוח של השאלה או ההוראה יכול להתבטא בהפקת טקסט שונה לחלוטין הן מבחינת תוכן והן מבחינת אורך.

לכן, לפחות בעתיד הנראה לעין, גם מי שירצה להתבסס על כתיבת תוכן באמצעות A.I. יאלץ להשקיע לא מעט זמן בלימוד של המערכת והבנה כיצד לנצל את היכולות שלה בצורה הטובה ביותר.

לכותבי תוכן או חברות תוכן עשוי להיות כאן יתרון תחרותי בשל החיבור הטבעי שלהם לנושא והעובדה שהזמן שלהם בכל זאת אינו יקר כמו זמן של מהנדס או מומחה למדעי המחשב.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן