דף הבית » כתיבת תוכן » עדכון ספטמבר 2023 – איך גוגל תדרג אתרים החל מהיום?

עדכון ספטמבר 2023 – איך גוגל תדרג אתרים החל מהיום?

בקצרה: גוגל מדגישה את החשיבות של תוכן אותנטי בעולם של בינה מלאכותית ואת הצורך במחשבה על האנשים שקוראים או רואים את התוכן.

בגוגל הדגישו כי דירוג אתרים ותכנים יתבצע תוך הסתכלות על התמונה הרחבה יותר ולאו דווקא בהתאם לפרמטרים בודדים. בפרק האחרון בפודקאסט “Search Off the Record” נערך דיון עם כמה אנשי מפתח בכירים בגוגל ששפכו אור על הנושא. בין הנושאים עלה לדיון דבר החשיבות של תוכן אותנטי, מה שהפך לנושא שיחה שנוי במחלוקת עם עלייתן לכותרות של תוכנות הבינה המלאכותית.

אז מה המפתח להצלחה בקידום אתרים? ג’ון מולר ודן סאליבן מגוגל מסבירים כי המפתח לכך הוא בעיקר פרסום של תוכן אותנטי ומקצועי, תוך מחשבה על דירוג במונחים של מושגים מרכזיים, ולאו כעניין טכני ופשטני.

מה זה אומר?

חשבו על האלגוריתם של גוגל כמו על מתכון, שאתם צריכים לדעת את כל המרכיבים בו כדי להגיע לתוצאות הכי טובות – במקרה הזה לדירוג גבוה יותר ולהגברת התנועה באתר. זאת הסיבה שחשוב להישאר מעודכנים בכל הקריטריונים של גוגל, כדי תמיד להישאר למעלה. במרדף אחרי SEO מוצלח, הכי קריטי זה לספק תוכן איכותי עבור קהל היעד שלכם, זה מה שיעזור להניע אתכם קדימה בצורה הטובה ביותר.

התמונה הגדולה

מקדמי אתרים רבים עובדים כדי לפצח את כל הפרמטרים של הדירוג, בעוד שאנשי קידום נוספים מנסים לפרק כל גורם לחלקיו כדי להגיע כמה שיותר גבוה. התשובה של גוגל לכל זה היא מאוד פשוטה, כך מספר בפרק ג’ון מולר, בכיר בגוגל: ” יש הרבה יותר פוקס עכשיו על התמונה הרחבה, כי זה מרגיש שמנקודת מבט טכנית, הדברים הם לרוב די בינוניים. וכשעולה הצורך לדקדק יותר כדי ליצור תמונה גדולה ואיכותית, מה שיעזור זה כמשתמשים שיגיעו לאתר יגידו “ואוו, זה דווקא אתר די מועיל”. האלגוריתם של גוגל הוא מורכב וכולל מספר של מערכות, כך שההמלצה המרכזית היא להתמקד בתמונה כללית של תוכן איכותי ומקיף.

תוכן אותנטי ומקורי

נדמה שלאחרונה, בעידן ה -AI המושג “תוכן אותנטי” עולה ושוב שוב לדיון ונשאלות בנושא שאלות רבות. מולר התייחס לכך בדברי וציין כמה כוח יש בתוכן אותנטי כשהוא עומד אל מול תוכן הנכתב בבינה מלאכותית.

“אני חושב שעכשיו יותר מתמיד, כשיש לך תוכן אותנטי שיצרת עבור קהל אמיתי שאתה יודע שהתוכן יגיע אליו, יש לך דרך לנווט בעולם הזה של מערכות הדירוג המתפתחות עם גוגל”, אמר מולר. “אני חושב שבאופן כללי, כשאנחנו נכנסים לעולם של תוכן AI וכן הלאה, אני חושב שהבסיס יהיה להמשיך להפנות אנשים דווקא לעבר מידע אותנטי – כי אנשים רבים מחפשים דווקא את זה.”

תוכן ממוקד משתמש

דן סאליבן, מסביר בפרק:” עליכם לשים את עצמכם בנעליו של מי שנכנס לאתר שלכם וקורא את התוכן, תשאלו את עצמכם – מה הוא הולך לחשוב?” לדבריו, אין דרך טובה יותר מאשר לחשוב על הגולש. אותו גולש מגיע כדי לקבל תשובות, תוכן פרקטי ושימושי. חשבו האם אתם בתור אותו הגולש, הייתם מרוצים מהתוכן המדובר. בסופו של דבר המטרה היא לא לנסות לקדם את התוכן כמה שיותר כדי שיהיה ראשון במנועי החיפוש, אלא להפוך אותו לכמה שיותר רלוונטי ואיכותי כדי שיספק ערך לקהל שצורך אותו!”

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן