אחת ההצהרות הראשונות שניתקל בהן כשנתחיל לקדם את העסק שלנו בפלטפורמות אינטרנטיות, הוא שכשזה מגיע לשיווק דיגיטלי – “התוכן הוא המלך”. הסיסמה הזו היא במובנים רבים המוטו הבלתי מעורער של עולם השיווק במאה ה-21 והיא רחוקה מלהיות קלישאה ריקה מתוכן. יתרה מכך, מדובר בעובדה שנעשית רלוונטית יותר ויותר ככל שהזמן חולף. כיום, כשכל אחת ואחד מאיתנו מסתובבים עם כלי תקשורת החשוף לאלפים (אם לא למיליונים) בכיס שלנו, היכולת לייצר תוכן שייצור עניין בקרב קהלים גדולים היא מרכיב יסוד בכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת.
עם זאת, העובדה הזו גורמת למקדמי אתרים רבים ליפול לטעות נפוצה. הם תולים את כל תהליך קידום האתרים שלהם אך ורק באסטרטגיית התוכן. על אף שזה לגמרי יכול לעבוד (גם אם באופן חלקי בלבד), SEO איכותי מורכב מהיבטים רבים נוספים שחשוב שניקח בחשבון. כאן, נעמוד על כל ההבדלים בין קידום אתרים ובין שיווק באמצעות תוכן ונעז להעלות לשאלה – האם ניתן לקדם אתרים ללא ייצור תוכן?
אז מה בעצם ההבדל בין קידום אתרים לשיווק באמצעות תוכן?
את ההבדל בין שני המונחים ניתן לחלק לשני היבטים עיקריים – היעדים ואופני הפעולה.
כשזה מגיע ליעדי קידום אתרים, המטרה המרכזית שלנו היא להגיע לדירוג הגבוה ביותר במנועי החיפוש. זהו היעד החשוב ביותר והוא לא בהכרח יכלול בתוכו את התדמית שהארגון שלך, על כל המוצרים והשירותים שלו, ייהנו ממנו בתהליך. לעומת זאת, שיווק באמצעות תוכן נועד בראש ובראשונה ליצור עניין, להגביר את החשיפה של הארגון שלך לקהלי היעד הרלוונטיים ולהעניק לך תדמית יוקרתית.
כפי שניתן לראות, אין ספק שיש לא מעט נקודות השקה בין היעדים הללו, אבל יש גם לא מעט מוקדי התנגשות. ההבחנה בין שני היעדים האלו יסייעו לנו ליישב סתירות חשובות שיבטיחו אסטרטגיית שיווק יעילה בדיגיטל.
כשזה מגיע לאופני הפעולה, ההבחנה הרבה יותר ברורה ופשוטה – SEO הוא תהליך טכני במהותו ותלוי בתיוג נכון, יישום של הנחיות וקריטריונים על פי האלגוריתם של גוגל וקידום של ביטויי מפתח. שיווק באמצעות תוכן, לעומת זאת, שייך יותר לעולמות הקריאייטיב ותלוי לא מעט בכושר ההמצאה, יצירתיות וההיכרות שלך עם קהלי היעד. אם נקפיד על שני ההיבטים הללו במקביל, נוכל לזהות בכל רגע היכן הם עלולים לסתור אחד את השני ולמצוא דרכים יצירתיות להבטיח שקידום האתר ויצירת תוכן איכותי יפעלו תמיד בהרמוניה.
שני האפיקים המרכזיים של קידום האתרים
כדי להבין את הנקודה הזו לעומק, שווה שנתעכב לרגע על המרחבים בהם מתבצעים תהליכי קידום האתר שלך. בסופו של דבר, קידום אתרים טוב נועד כדי להגדיל את הנראות של התוכן שלך ולהביא עוד טראפיק לאתר. במובנים רבים, זהו הרכב שבו התוכן שלך נוסע אל הגולש. את אסטרטגיית הקידום אנו מבצעים בשני אפיקים מרכזיים:
קידום אורגני באתר (OnPage)
טכניקות OnPage כוללות את כלל שיטות האופטימיזציה שמתבצעות באתר עצמו ושמסייעות לו להעלות את הדירוג במנוע החיפוש. תהליכי הקידום הללו יתמקדו בכתיבת תוכן באתר לקידום ביטויי מפתח, ייעול קוד ה-HTML, בנייה נכונה של התוכן, של חלוקת העמודים, תגיות המטא ותהליך הניווט והקפדה על חוויית משתמש איכותית. אלו כמה מההיבטים המרכזיים שכדאי לקחת בחשבון, בין השאר:
- חלוקה לכותרות על פי היררכיה – כותרת ראשית (H1) וחלוקה לתתי כותרות בהיררכיה יורדת.
- תגיות מטא – כותרות (Title), תיאורים (Description) וטקסטים אלטרנטיביים לתמונות (Alt Text) הם כלים עוצמתיים ביותר לקידום האתר.
- שימוש בכתובת אתר “ידידותיות”
- קידום ביטויי מפתח בהתאם למחקר בגוגל
- שימוש בקישורים פנימיים וחיצוניים כאחד.
- יצירת תוצאות עשירות בעזרת נתוני Schema וכלים נוספים.
- שיפור מהירות הטעינה באתר
- בניית עמודים רספונסיביים שיעלו היטב בכל מכשיר ומערכת הפעלה
קידום אורגני מחוץ לדף (OffPage)
כאן השיווק באמצעות התוכן ישרת את קידום האתרים שלך בצורה המופתית ביותר. קידום Offpage הוא למעשה השגריר של האתר שלך בפלטפורמות דיגיטליות פופולריות. הוא מאפשר לך ליצור תוכן איכותי ומזמין ולקשר ממנו אל פלטפורמות המכירה והתדמית שלך. תכנים אלו כוללים בין השאר מאמרים באתרים אחרים כחלק מתהליכי החלפת או קניית לינקים, פוסטים ברשתות חברתיות, ניוזלטרים, פרסום בפורטלים ואזכורים באתרים בני סמכא.
הרעיון הזה הוא גם חלק מהתשובה מדוע לוקח ל-SEO כל כך הרבה זמן לעבוד. אם אינך מתייחס לתוכן שלך כאל “מלך” או מבצע אופטימיזציה שלו בצורה הנכונה, ייתכן שייקח זמן רב יותר עד שמאמצי ה-SEO שלך ישפיעו במלואם.
האם ייתכן קידום אתרים ללא שיווק באמצעות תוכן?
התשובה הקצרה: כן ולא. כפי שראינו, על אף שמדובר בשני מונחים נפרדים, שיווק באמצעות תוכן וקידום אתרים שזורים זה בזה ותלויים זה בזה. תהליכי קידום נכונים יעניקו נראות נרחבת לתכנים שלך והתוכן הנכון יבטיח כי מאמצי הקידום שלך יישאו פרי ויובילו לתוצאות. תהליכי קידום אחראיים, יצירתיים ושרואים תמיד את התמונה הגדולה, יאפשרו לך למצות את המיטב משניהם ולבנות אסטרטגיה חכמה וסינרגטית.
עם זאת, תוכן טקסטואלי כבר מזמן אינו האפיק הבלעדי לקדם את האתר שלך. כיום יותר מתמיד, הווידאו עולה כמדיום המנצח בעולם השיווק הדיגיטלי. הכוח האדיר של הסרטון מאפשר לך להעביר מסרים מורכבים תוך שניות ספורות. בעולם בו טווח הקשב של הצרכן הדיגיטלי הולך ומתקצר ותלוי בעיקר בקצב בו הוא מסוגל להניע את האצבע ולגלול את המסך אל התוכן הבא, מדובר בכלי שחשוב שנוכל ליישם.
הוא יעיל בקידום Onpage ו-Offpage כאחד ועם אמצעי ההפקה הנכונים, נוכל להעלות את יוקרת המותג שלנו באופן משמעותי ולהטמיע את התוכן בכל הפלטפורמות שלנו – מחשבון היוטיוב של העסק ועד לאתר. אז על אף שהטקסט עדיין כאן כדי להישאר, בניית אסטרטגיית תוכן ווידאו מושכלת ומוקפדת כחלק מתהליך קידום האתרים שלך תאפשר לך לתדלק את מאמצי השיווק שלך ולהפוך אותה לרלוונטית יותר מתמיד.
פורסם ב: קידום אתרים
תגיות: קידום אתרים | שיווק באמצעות תוכן