עולם הפיננסים הוא עולם רחב מאוד ומגוון מאוד, מה שדורש מכותבי תוכן להיות עם יד על הדופק, ולמה? לרוב, כתיבה של מאמרים פיננסים לאתרים פיננסים דורשים ידע קודם ונרחב בתחום הכלכלי אבל בעיקר הסתמכות על מקורות מידע ברי סמכא. בעולם הפיננסים יש הרבה משתנים ואוצר המילים שלהם דיי שונה ומיוחד, מה שבקלות אדם בעל זיקה לכלכלה יבין ולא בהכרח אחרים, אז כדי שהתוכן יהיה מועיל ויוכל לגעת בקהל היעד המתאים, הם צריכים להיות כתובים ברמה מאוד גבוהה. נקודה.
ביטחון ובקיאות
מעבר לכך שנדרשת בקיאות, יש גם צורך עז להישאר במודעות תמידית בעדכונים שקורים. כל רגע נתון קורה משהו בעולם הכלכלה, כך שצריך לקלוט, להבין, לראות ולייצר תוכן תמידי בהתאם לשינויים הנעשים בפן הפיננסי. יש חשיבות למושגים, לעדכונים, למה שהולך היום, כמה ולמה. אתרים פיננסים לרוב משדרים יוקרה, רצינות ויחד עם זאת גם התוכן שלהם צריך להיות בהתאם, יש צורך להיצמד למקורות, ולמדדים הנכונים. מלבד זה, יש צורך לשחק עם מילות המפתח, לגוון ולהתאים אותם.
כדי שאנשים, לקוחות, יכנסו דווקא לאתר הפיננסי שלכם יש צורך להעניק להם ביטחון. כפי שרובנו יודעים, אין ספק שכסף זה אישיו אצל כולם ולא כולם מוכנים לומר שהם לא יודעים מה לעשות איתו, או שהם מוכנים להשקיע או לשחק איתו, לכן צריך להגיע בגישה חיובית, כזאת שתעניק לאדם הרגשה שהוא הגיע הביתה, שהוא עשה את הדבר הנכון. לכן, מעבר לכך שיש צורך בכתיבת מאמרים איכותיים ובעלי ידע מעמיק, מדויקים להפליא ובעלי שקיפות, יש גם צורך לגעת בעולם הרגשי של הקוראים.
טיפ מקצועי
טיפ מומלץ הוא לייצר תכנים מקצועיים מעמיקים אשר נועדו לאו דווקא ללקוחות פוטנציאלים או לקהל יעד, אלא לחברים שלכם מאותו התחום. בתוך המאמרים תוכלו להוסיף קישור אשר יוביל ישירות לאתר שלכם. אחד הסיבות הוא כמובן גוגל. גוגל נואש לדעת שלא עושים ממנו, או מהלקוחות המחפשים שלו צחוק ושלא משקרים לו. מדובר פה בכסף של אנשים והוא לא רוצה לקחת סיכון מיותר. גוגל בודק כל תוכן לעומק, בשניות יש לציין, ודואג להבין מהו התוכן המדויק והאמין ביותר ומהו לא. אז אל תשכחו, שוב, לייצר תוכן בעל מקצועי, איכותי ואמין. בהקשר זה ב-2015 גוגל פיתחה את פרמטר YMYL שמאז עבר כמה שדרוגים לטובת זיהוי אתרים אמינים בתחומים מסויימים.
YMYL – מה זה ולמה פרמטר קידום האתרים הזה חשוב במיוחד באתרים פיננסיים?
YMYL הוא ראשי תיבות של “Your Money or Your Life”. גוגל מקפידים יותר על תוכן איכותי ואמין בעיקר באתרים שקשורים לכסף (אתרי פיננסים) או לחיים (אתרי רפואה למשל) ולכן דווקא באתרים פיננסיים יש צורך בכתיבת תוכן שהיא איך לומר, כמה רמות מעל כל היתר. כל תוכן שהוא רדוד יותר יזכה כנראה למיקומים נמוכים יותר בגוגל.
לסיכום
כפי שכבר אמרנו, יש כמה תכנים עיקריים שכדאי להוסיף לאתרים פיננסים, כמו מאמרים אינפורמטיביים שמעניקים לקוראים מידע מעמיק, הכולל הסברים על נושאים מסוימים מעולם הפיננסים. במאמרים אלו נחשף הקורא לאינפורמציה חדשה וייחודית אשר מדברת אליו והיא בעלת עניין וסיפוק, יחד עם זאת אפשר לשלב בתוכו גם פן שיווקי כדי לגרום לפעולה.
מאמרים מקצועיים הם ״מאסט״ בעולם הפיננסי. מאמרים אלו עוסקים במנוחים מקצועיים, כתובים במקצועיות ונכתבים כמובן לאחר מחקר מעמיק. וכמובן שמאמרים שיווקיים, הרי בכל אופן בשביל זה אנחנו פה, בשביל היכולת לשווק. תכנים שיווקיים נועדו כדי לשווק את המוצר / השירות או העסק שלכם בצורה כזו או אחרת. מאמרים שיווקיים הם בעלי יכולת למכירה, הנעה לפעולה וכמובן שימת דגש על שקיפות ותוכן איכותי מאוד, כדי שזה לא יראה כאילו מנסים לדחוף סתם לגולשים.
תוכן פיננסי הוא תוכן בעל חשיבות, עם דגש על מקצועיות, ידע וניסיון. כך שיש צורך לבחור נכון את כותבי התוכן שיעניקו לכם שקט ושלווה. אל תתפשרו על תוכן איכותי.
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: כתיבת תוכן לאתרי פיננסים | פיננסים