ליל הסדר עם בני משפחת ברק אובמה

חג הפסח אוטוטו כאן. נותר פחות מחודש עד לחג שנחשב הכי מרכזי בלוח השנה היהודי. המשמעות היא שצפויה פריחה לאתרי המסחר האלקטרוני בחודש הקרוב, בטח ובטח לאלה שמוכרים מוצרי מזון רהיטים, בלי מטבח וכלי בית.

המגמה ההולכת וגדלה בשנים האחרונות של קניות מקוונת ניכרת במיוחד לקראת חג הפסח. מנתוני חברת שב"א (שירותי בנקים אוטומטיים), המפעילה את מערכת הסליקה המרכזית של כרטיסי האשראי בישראל, במהלך השבועיים האחרונים לפני חג הפסח הקודם הוציאו הישראלים 14.846 מיליארד שקלים באמצעות "גיהוץ" כרטיסי האשראי שלהם.

לקראת פסח 2018 נרשמה עלייה חדה של 25.4% בכמות העסקאות שהתבצעו דרך האינטרנט בענף המזון. מדובר בכמות של 212,414 אלף עסקאות דרך האינטרנט לפני פסח השנה לעומת 169,308 אלף עסקאות ב-2017.

סקר של חברת ויזה אירופה מוקדם יותר העלה ממצאים מעניינים לא פחות: 85% ממחזיקי כרטיסי האשראי מבצעים קניות באינטרנט, 41% מתוכם מתכננים לבצע קנייה כזו לקראת הפסח ו-52% מהקונים מעדיפים אתרים ישראליים.

המשמעות היא שאתר שלכם עומד ליהנות מטראפיק גבוה יותר, מאחוזי המרה גבוהים יותר ומרווחים גבוהים הרבה יותר. השאלה היא אם אתם מוכנים ומצוידים לקראת כל הטוב הזה. אנחנו לא מדברים רק על רוחב פס מהיר יותר אלא על יותר מזה: אתר שהניווט בו קל, תיאורי מוצר ברורים (כולל תמונות גדולות), תוכן ומידע מפורט ככל האפשר שהופך את הקנייה אצלכם לחוויה.

ואנחנו לא מדברים על סתם תוכן אלא תוכן בעל ערך. תוכן איכותי, מושקע וברור. אתר עם תוכן גרוע או משעמם יכול לגרום ל-50% מהגולשים להחליט פשוט לקנות אצל המתחרים. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה חוץ מאשר להלחיץ אתכם? כי יש מספר צעדים פשוטים שבעזרתם תוכלו להגדיל את הקניות באתרים שלכם לקראת הפסח. קחו כמה טיפים שנוגעים לתוכן באתר שלכם שיגדילו את התנועה לאתרים שלכם ושיהפכו את הפסח הזה לשמח עוד יותר!

טיפ ראשון – השקיעו בתיאורי המוצר בחנות הוירטואלית שלכם

המוצרים הם הסיבה העיקרית לכך שהגולשים מגיעים דווקא לאתר שלכם. המשמעות היא שאתם חייבים להציג אותם באור הכי חיובי שאפשר. מצד אחד כתיבה שיווקית ומצד שני כתיבה בגובה העיניים, כך שהגולשים יידעו בדיוק מה הם קונים, למה זה ישמש אותם ולמה כדאי לרכוש זאת דווקא מכם. עוד בנושא הזה יש פה.

טיפ שני – כתבו עמוד שאלות נפוצות מושקע

אנחנו מניחים שיש לכם עמוד "שאלות נפוצות". אבל, זה הזמן לרענן אותו. כדאי שהעמוד יכלול מידע רב ככל האפשר: זמני אספקת המוצרים, מדיניות החזרת המוצרים, תוקף המבצעים וכל שאלה אחרת שחוזרת על עצמה אצל הגולשים שלכם. כלל האצבע הוא שכל שאלה שנשאלתם יותר מפעמיים צריכה להיכנס לעמוד הזה, כך שאם אחד הגולשים ישאל אותה שוב בגוגל, מנוע החיפוש יפנה אותו לעמוד באתר שלכם. משם, הדרך לרכישה קלה יותר.

טיפ שלישי – תהיו זמינים

מומלץ להכניס את הפרטים ליצירת קשר אתכם במקום בולט בכל עמוד אינטרנט באתר, כך שאם תהיה לגולשים שאלה הם יידעו לאן לפנות בקלות. וכן, פרופילים של מדיה חברתית בהחלט נכללים בקטגוריה הזו.

טיפ רביעי – תהיו חברותיים

חג הפסח (וחגים בכלל) הוא הזדמנות מצוינת להגדיל את מאגר הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים. זה הזמן להציע הטבות, הנחות והגרלות למי שמצטרף למעגל החברים שלכם במדיה חברתית כלשהי.

טיפ חמישי – קצרו תהליכים

אחת הדרכים היעילות ביותר להרוס קנייה מקוונת היא תהליך רכישה מסובך, ארוך ומסורבל. כדאי שתבנו כבר עכשיו תהליך קנייה מקוונת קל ופשוט, למשל כזה שמצריך מהלקוחות למלא רק את הפרטים החיוניים לצורך העסקה, מלווה אותם בצורה ברורה בכל שלב ונותן הוראות פשוטות להבנה.

טיפ שישי – פתחו בלוג

עדיין לא מאוחר מדי. הקימו באתר שלכם בלוג חדש ודאגו להכניס אליו בכל יום תוכן מעניין, סקירות מוצרים, הסברים על השירותים שלכם, הגיגים ורעיונות, תמונות מהעסק ואפילו את התיאור של מה שעבר בטיול החברה האחרון שלכם. אולי יקח קצת זמן לגוגל לעכל ולהטמיע שאתם הופכים להיות מפלצת תוכן קטנה אבל מה שבטוח שלפסח הבא תגיעו מוכנים. עם הרבה יותר טראפיק.

צריכים עזרה עם זה? אנחנו פה