דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן למסעדות

כתיבת תוכן למסעדות

על מנת לקדם עסק, על אחת כמה וכמה מסעדה, כתיבת תוכן מדוייק היא בגדר חובה. הסועדים מאד מושפעים מתכני המדיה החברתית אותם המסעדה מפרסמת במגוון הפלטפורמות: אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר ועוד. תוכן איכותי, עקבי ומגרה שהמסעדה מעלה מפתה לקוחות פוטנציאלים לבקר בה, והוא אחד הגורמים שמשפיעים על לקוחות לחזור. אסור בשום פנים ואופן לזלזל בהשפעת פעילות המדיה החברתית של מסעדה על מגמת המבקרים בה.

פתח של מסעדה

מאמרים למסעדות

לפני שנזמין מקומות למסעדה לרוב נברר עליה קצת באינטרנט, נקרא מידע לגבי המקום ונתרשם מהאוכל. ברור לכולם שהחוויה המלאה תתאפשר רק אחרי הביקור במסעדה, אולם ללא ספק ביקור באתר המסעדה כמו גם קריאת כתבות אודותיה מסייעות למשוך לקוחות ולעניין אותם להגיע למקום – במיוחד כאשר מדובר בתחום תחרותי כל כך, עם מסעדות רבות שנפתחות מידי שנה. בעלי המסעדות אשר נלחמים על הלקוחות מוכרחים להשקיע בתוכן כחלק מרכזי מעבודת השיווק.

חשיבות העלאת מאמרים לאתר בקביעות

חשוב לציין שלא מעט בעלי מסעדות מסתייעים בשירותי קופירייטרים מקצועים מומחים בתוכן קולינרי לצרכי כתיבת המאמרים למסעדות שלהם, מכיוון שמדובר באנשים בעלי ידע רב שביכולתם לכתוב באופן שיקדם את המסעדה על ידי שליטה בדגשים המתאימים.

תחקיר עומק

על מלאכת הכתיבה להתחיל בתחקיר מקיף ומעמיק אודות המסעדה. כאשר אנו שואפים לכתוב תוכן עבור מסעדה כלשהי חשוב לדאוג לביצוע תחקיר גם מול בעלי המסעדה וגם מול מגוון מקורות נוספים בשביל לאסוף כמה שיותר סוגים של מידע. כמו כן, האינטרנט אמנם מוצף במקורות הקשורים לענף המסעדנות אולם אין תחליף לשיחה עם בעלי המסעדה בשביל לשמוע ממקור ראשון על הסגנון וה”אני מאמין” של המסעדה.

שולחן ערוך בתוך מסעדה

הנגשת מידע לקהל הרחב

בסופו של יום, מטרת כתיבה היא להוביל לחשיפה, ולכמה שיותר אנשים להזמין מקום במסעדה. מהסיבה הזאת חשוב מאד לדאוג שהמידע יהיה נגיש לקהל הרחב. אנשים אשר נכנסים לאתר כדי להזמין תור למסעדה וקוראים מידע על המקום והאוכל לא מגיעים לרוב מתחום המסעדנות, ולכן זו עלולה להיות טעות לכתוב מאמרים שכוללים מונחים מקצועיים. כדאי לאפשר ללקוחות להבין את המידע בשביל שירגישו נוח ויחזרו למסעדה. יחד עם זאת יש להשתמש בשפה רהוטה בשביל להרשים את הלקוחות וליצור רושם של רמה גבוהה.

אלמנט השיווק וחשיבותו

חשוב לזכור שמדובר בסופו של דבר בפעולה שיווקית, לכן מומלץ לשלב משפטים שיווקיים בשביל לסחוף את קהל הקוראים. למשל, כאשר אנחנו יודעים בדיוק מה עשוי להשביע אתכם בשילוב משפטים שיוכלו לאפשר לקוראים לדעת שמישהו חושב עליהם וכיצד לגרום להם להיות מרוצים. כמו כן, שילוב מידע אודות המקום כמו למשל ניסיון או וותק יתרום משמעותית לתחושת הביטחון בקרב הקוראים בנוגע למסעדה.

גישה אישית לצד המקצוענות

גם קהל לקוחות מרוצים שבעקבות מוניטין המסעדה בוחרים לחזור הם ללא ספק פרסום חיובי ופעיל למסעדה. אולם נוסף להדגשת מוניטין המסעדה, חשוב גם להדגיש את הפן האישי מול הלקוחות.  הלקוחות מעוניינים לדעת שהמסעדנים עובדים בשבילם וחושבים עליהם. התייחסות למימד הקשר האישי בין המסעדה לסועדים תסייע לקידום המסעדה במנועי החיפוש, שיוביל למגמת עלייה בקהל שיבחר להגיע למקום.

כתיבת תפריטים

לב החוויה במסעדה ללא ספק טמונה בתוכן התפריט. לא רק לזכותן של המנות עצמן, אלא גם לאופן שבו הן מוצגות בתפריט יש השפעה אדירה על חווית הלקוח במסעדה. המנות המוצעות הן מה שגורמות למסעדה לבלוט ביחס למסעדות אחרות, לכן התוכן שבוחרים לשתף מוכרח להדגיש ולהאדיר את המנות המוצעות במסעדה. בהמשך לכך כדאי ששמות המנות יהיו מנוסחות באופן מגרה כדי לפתות את הקוראים ולצרוב את המנות בזיכרון שלהם.

כתיבת תיאורי מנות

לא לשכוח להקפיד על איכות התוכן, לא פחות מאשר איכות המנות. מומלץ להוסיף שמות תואר בעת תיאור המנה בשביל ליצור אסוציאציות רלוונטיות ויתרון באמצעות התבלטות על פני המתחרים. כמו כן מומלץ לציין מי עשוי להינות מהמנה – רלוונטי במיוחד לאנשים שיש להם הגבלות תזונתיות מסוימות, מגבלות כשרות או כל העדפה מסוימת. כמו כן, תצלומים מחמיאים של המנה בתפריט משקפים את מראה וגודל המנה ומסייעים להנגשת המידע ללקוחות.

בגדול, ככל שתהיו פתוחים לשתף כמה שיותר פרטים מעניינים ובלעדיים מהווי המסעדה, כך תיצרו מעורבות גדולה יותר בקרב הלקוחות החוזרים והפוטנציאליים כאחד. אנשים מעדיפים מותגים שאין להם מה להסתיר, במיוחד כאשר מדובר באיכות המזון.

כתיבת מתכונים

בשביל להיות מקוריים בעת כתיבת התוכן למסעדות כדאי להציץ אל עבר מאחורי הקלעים של המסעדה. לקוחות מאד אוהבים זאת, נוסף לאוכל הטוב. ההצצה למאחורי הקלעים עוזרת ללקוחות ללמוד יותר ולהתרשם מהמסעדה, להבין כיצד היא עובדת ואיך נוצרות המנות. כל אלה מסייעים למסעדה להיבנות בתור מותג ולקרב אליה עוד יותר את אורחיה.

יש לא מעט מסעדות שמוכרות ספרי מתכונים ברוח המסעדה. גרקו היוונית היא דוגמה נהדרת לכך. מעבר להכנסה הפאסיבית עבור המסעדה, מדובר במיתוג שאין שני לו.

הדרך הכי טובה לבצע זאת היא להדגיש את ייחודיות המסעדה, את האינדיווידואליות שלה ולמעשה את הסיבות שהופכות אותה להיות שונה מאחרים. אפשר להתייחס למיקום ייחודי, אופי המנות, חומרי גלם מסוימים ובמידה ואתם בתור בעלי מסעדה בוחרים לעשות זאת, לציין גם שילוב של עובדים בעלי צרכים מיוחדים.

כתיבת תוכן לשילוט

גם לכתיבת השילוט בפתח המסעדה – או באתר האינטרנט – יש חשיבות גדולה במשיכת לקוחות פוטנציאלים על ידי הנגשת מידע ויצירת פתח להתרשמות לגבי אופי המקום. השילוט הוא לא רק ויזואלי, הוא גם מכיל תוכן – החל משם המסעדה ועד הבחירה להוסיף משפט או תיאור שימשכו לקוחות.

לסיכום

עכשיו אתם מוכנים להתחיל במלאכת שיווק המסעדה שלכם באמצעות תוכן איכותי. יחד עם זאת, תוכלו לחסוך לעצמכם מאמץ ובמקום לנסח לבד לפנות לשירותיה של חברת תוכן מקצועית שהכותבים שלה מומחים בתחומי הקולינריה והגסטרונומיה.

אנחנו בחברת כתבנית מספקים בין היתר גם שירותי כתיבה למסעדות – ביכולתנו לבצע את העבודה באופן המקצועי והמקיף ביותר תוך כדי הקפדה על תקשורת פתוחה עם בעלי המסעדה במטרה ללמוד היטב את העסק. החברה שלנו מייצרת תכנים מסוגים שונים עבור לקוחות מגוונים, אשר כוללים פוסטים ברשתות החברתיות ועד כתבות. לכן, במידה ואתם צריכים תוכן שיוביל קהל לקוחות לפנות או לשוב למסעדה, אתם בהחלט מוזמנים ליצור עמנו קשר.




    פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

    תגיות: |

    Scroll to Top
    השארת פרטים




      X
      דילוג לתוכן