זה לא סוד שבעברית תקינה יש הבדל בין שני המינים. לזכר פונים ב”אתה” ולנקבה ב”את”, אבל בכתיבה לאינטרנט יהיה מאוד לא נעים לייצר תוכן שנראה לגולש/ת כמו רצף / של / סימני .-/-. פיסוק. כתבנו בעבר על הנושא והאתגר הזה ואפילו נתנו טיפים למי שמתחבט בנושא אבל החלטנו הפעם לבחון על בשרנו כתיבה של מאמר שלם שפונה לשני המינים בלי להשתמש באף לוכסן. הנה מאמר שפונה אליך/אלייך וזו אולי תהיה ההוכחה שעם קצת מאמץ זה בהחלט אפשרי.
פתרון ראשון לכתיבה בלי מגדר – עמימות
הפתרון הראשון הוא לשמור על עמימות מגדרית ולעשות שימוש במילים שמתאימות לשני המינים. מכיוון שבעברית הטקסט האינטרנטי לא מנוקד זה עובד מצוין. במידה ואלוהי הטכנולוגיה יחליט ביום מן הימים לנקד כנראה תיווצר בעיה חדשה, אבל די לצרה בעיתה.
תמיד אפשר לפנות באופן אישי עם שימוש במילים שנקראות היטב על ידי בני שני המינים. למשל “השוקולד הזה יימס לך בפה כמו חמאה”, “הטלפון החכם הזה יגרום לך להרגיש כמו מרכז העולם”, “הבגד הזה עוצב במיוחד בשבילך” ועוד.
פתרון שני לכתיבת יוניסקס – מיקוד קהל היעד של התוכן
אפשרות נוספת היא לפנות לאחד המינים כבר בתחילת הקטע ולהבהיר למי פונה המאמר. או אז, המשך המאמר ידבר אל אותו מגדר וזה לא יהיה תלוש שהרי הכנו את הקוראים כבר בתחילתו לצורת הפניה שתבוא בהמשך. התעמלות אחרי לידה היא תחום נשי ואילו טיפוח הזקן נחשב לתחום גברי. מאמר על זקן יכתב בלשון זכר ואילו מאמר על לידה יכתב בלשון נקבה.
בסופו של דבר המטרה בכתיבת תוכן שיווקי היא לגרום לגולשים לפתוח את הארנק, כך שכתיבת תוכן היא רק תחנה אחת בדרך לכיבוש היעד. אמנם לשיווק באמצעות תוכן (שזה בעצם מה שאנחנו עושים) יש חסרונות שנובעים מאופי המדיום (למשל העדר קשר אישי שמאפשר דיאלוג פתוח), אבל אם המאמר יכתב באופן יותר אישי, הפער יצטמצם.
נו, הצלחנו?
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: יוניסקס | כתיבה מגדרית | כתיבת יוניסקס | כתיבת מאמרים | כתיבת תוכן