דף הבית » סרטוני וידאו » סרטונים וסרטי תדמית – האם כדאי להטמיע מיוטיוב או להעלות ישר לאתר?

סרטונים וסרטי תדמית – האם כדאי להטמיע מיוטיוב או להעלות ישר לאתר?

שילוב תוכן וידאו באתר (כמו למשל סרטון תדמית לעסק) הוא דבר מומלץ מאוד מכמה היבטים. תוכן ויזואלי מאפשר להעביר מסרים שיווקיים ואינפורמטיביים בצורה ברורה ואפקטיבית והוא מהווה תוכן אטרקטיבי שיכול לעניין מאוד את הגולשים. סרטוני וידאו גם טובים מאוד מבחינות רבות לקידום האתר.

אז אם החלטתם שאתם רוצים לשדרג את האתר שלכם עם תוכן וידאו מקצועי ויש לכם סרטון שיווקי שאתם כבר נלהבים לשתף עם הגולשים שלכם – יש החלטה אחת קטנה שאתם צריכים עוד לקבל. אתם צריכים להחליט אם להעלות את הסרטון לשרת של האתר שלכם או להעלות אותו לשירות וידאו כמו YouTube או Vimeo, לקבל פיסת קוד ולהטמיע אותה באתר.  

החלטה חשובה עם כמה השלכות

זו אולי נשמעת כמו החלטה טכנית ופעוטה יחסית, אך יש לה השלכות רבות וכדאי לשקול אותה היטב. יש להחלטה הזו היבטים טכניים, שיווקיים ותקציביים. להטמעה מתוך יוטיוב (או שירות וידאו גדול אחר) יש כמה יתרונות, אך גם כמה חסרונות בולטים. כך גם לגבי העלאה לשרת שלכם והצגה באתר ללא תלות בשירות מדיה חיצוני.

מיד נפרט את הנקודות העיקריות שאתם צריכים לשקול לפני קבלת ההחלטה, וגם ניתן המלצה כללית בסוף המאמר.

השיקולים הטכניים

קבצי וידאו, בניגוד לקבצי תמונה וטקסט, הם קבצים גדולים מאוד. סרטון של לא יותר מדקה יכול לשקול כמה ג'יגה בייט של זיכרון, או לפחות כמה מאות מגה בייט. הגודל משתנה בהתאם לפורמט הוידאו של הקובץ ובהתאם לאיכות התצוגה שלו. בכל מקרה, מדובר בקבצים גדולים מאוד.

מכיוון שמדובר בקבצים גדולים וכבדים, העלאה שלהם לאתר יכולה להכביד מאוד על חבילת האחסון שלו. אתרי תדמית או אתרים של עסקים קטנים, לדוגמה, בדרך כלל מאוחסנים בחבילות מוגבלות יחסית. בחבילות אלו שטח האחסון הזמין ונפח תעבורת הנתונים החודשית המותרת הם מועטים למדי. העלאת סרטונים לאתר במקרה כזה, יכולה לגרום לאיטיות של האתר ואף לנפילה שלו (אם בבת אחת נכנסים הרבה גולשים וצופים בו זמנית בסרטונים). בכל מקרה, גם אם האתר לא ייפול, ייתכן מאוד שתתבקשו לשדרג את חבילת האחסון שלכם ולו רק כדי להגדיל את נפח שטח הזיכרון הזמין לכם.

לעומת זאת, כאשר בוחרים להעלות את הסרטון ליוטיוב ולהטמיע אותו באתר משם, בעיה זו נחסכת כליל. הקובץ למעשה יושב בשרתים של יוטיוב, וכך מובטחת הזמינות והמהירות שלו – ללא השפעה מכבידה על האתר.

הנה דוגמה לכתבת צבע שהועלתה ליוטיוב

אז למה לא להטמיע מיוטיוב, בעצם?

הצגה של פרסומות

אמנם כאשר הקובץ יושב בשירות מדיה חיצוני, הדבר אינו מכביד על האתר, אך להטמעה מסוג זה יש חסרונות אחרים. החיסרון הראשון הוא שכאשר הסרטון מוצג בהטמעה מיוטיוב, אי אפשר לבטל הופעה אפשרית של פרסומות לפני הצגת התוכן. לא תמיד הן יופיעו, אך ייתכן ומדי פעם הגולש ייאלץ להעביר פרסומת לפני שהוא יוכל לצפות בסרטון.

הצעה לסרטונים נוספים

בנוסף, כברירת מחדל, בסוף הסרטון יוצגו לגולש הצעות לסרטונים אחרים – שאינם קשורים לאתר שלכם. יש אמנם דרך טכנית לבטל הצעה של סרטונים נוספים, אך הדבר דורש שינוי בהגדרות הטמעת הסרטון, ולא כל אחד יכול בקלות לעשות זאת. בנוסף, כל סרטון מוטמע של יוטיוב מכיל אפשרות לצפות בו באתר יוטיוב עצמו. זה אומר שהגולש שנמצא באתר שלכם ייצא מהאתר, וכלל לא בטוח שיבחר לחזור אליו לאחר שהסרטון יסתיים. מדובר באיבוד הגולש וגם בתרומה אפשרית לזמן שהיה נמוך באתר – דבר שיש לו השפעה שלילית על קידום האתר.

ישנם שירותי אחסון וידאו בתשלום שיחסכו הרבה מהבעיות האלה (Vimeo Pro, למשל), אך הדבר דורש השקעה תקציבית. הטמעה מיוטיוב היא בחינם, וככל הנראה תמיד תישאר כך.

מהי ההשפעה מבחינת הקידום האורגני?

קידום אורגני הוא חלק בלתי נפרד ממחזור החיים של אתרים עסקיים. כאשר מעלים את הסרטון שיצרתם ליוטיוב, ניתן למשוך גולשים ולקבל חשיפה גדולה יותר לאתר באמצעות הפלטפורמה הזו. למעשה, זהו עוד מדיום שדרכו ניתן יהיה למצוא את התכנים שלכם ולהיכנס לאתר שלכם. ניתן גם להשיג כך קישור אורגני בעל ערך – מה שתורם למאמצי הקידום.

מצד שני, אם הגולשים יבחרו לצפות בסרטון ביו טיוב וייצאו מהאתר, תהיה לכך השפעה שלילית על הקידום, כפי שצוין.

אז מה מחליטים?

בסופו של דבר, עניין התקציב הזמין הוא רב משמעות כאן. אם אתם בעלים של אתר תדמיתי קטן יחסית עם חבילת אחסון בסיסית – לשיקולים הטכניים תהיה חשיבות רבה עבורכם. הדבר תלוי גם בכמות הסרטונים שאתם מעוניינים לייצר ולהעלות לאתר. אם מדובר בסרטון אחד, ההשפעה תהיה זניחה יותר. אם אתם מתכננים להעלות סרטונים בכמה עמודים באתר – הדבר עלול להכביד על האתר ועל ההוצאה החודשית.

מצד שני, אם אתם מוכנים להשקיע בחבילת אחסון משודרגת יותר, ומעוניינים להציג סרטונים באתר בצורה נקייה, ללא פרסומות, ללא אפשרות יציאה מהאתר, ועם אפשרות לבצע התאמה אישית מגוונת יותר לאופן הצגת הסרטונים שלכם – יכול מאוד להיות שהאפשרות העדיפה עבורכם היא אחסון עצמי של הסרטונים.

בכל מקרה, חשוב לשקול את הנקודות האלו היטב וגם לדאוג שאם אתם מעלים לאתר שלכם תוכן וידאו – הוא יהיה מקורי, איכותי ומושקע. תוכן וידאו יכול להקפיץ את כמות ההמרות באתר שלכם, וגם למשוך קהלים חדשים. אז בין אם אתם מטמיעים סרטון מיוטיוב או מעלים את הסרטון לאתר שלכם – חשוב מאוד לשים לב לאיכות של התוכן שאותו אתם מעלים.

רוצים שנפיק לכם סרטונים איכותיים לאתר?

פורסם ב: סרט וידאו, סרט תדמית, סרטון תדמית, סרטוני וידאו, סרטוני תדמית, סרטי תדמית, קידום אתרים, תוכן וידאו, תוכן ויזואלי

תגיות: | | | | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן