3 דרכים שישאירו את האתר שלכם על המפה של גוגל

עיצוב כולל מחודש של אתר הוא דבר מסובך, אבל, בעקבות עדכונים טכנולוגיים או השגעונות של גוגל, מגיעים אליו תוך לקיחת סיכון מחושב של פגיעה בטראפיק אותו בנינו בהרבה דם, יזע ודמעות.

מה יקרה ברגע שהאתר יושק באופן רשמי? איך האתר ידורג מחדש במנועי החיפוש? מה עם קישורים המובילים לדפים שכבר אינם קיימים? למעשה, בפועל, עיצוב מחודש של אתר הוא אחד מאתגרי ה-SEO הגדולים איתם גוף עסקי צריך להתמודד.

אם אתם כרגע מחדשים את האתר שלכם (או מתכננים שיפוץ מלא של האתר בעתיד), ישנם מספר דברים שאתם חייבים לדעת.

המאמר הזה אמנם עוסק בשמירה על התוכן הקיים וכתוצאה מכך גם על התנועה הקיימת שלכם, אז לא נספק לכם המלצה על עיצוב ספציפי או ייעוץ ספציפי לאופן הפיתוח, אולם, יחד עם זאת, נגדיר את הפעילות בשלושה עקרונות כלליים

  • ה-SEO צריך להיות חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב מחדש – מעצבים, מפתחים ואנשי קידום צריכים לתקשר באופן קבוע אחד עם השני במהלך חידוש האתר. זאת מאחר והמקדמים, לעתים קרובות, רואים דברים מנקודת מבט שונה מאנשי המקצוע האחרים, ולכן, אלו הם אותם דברים שהמפתח או המעצב עלולים לפספס – כל אותם הדברים שקשורים לתנועה הקיימת המגיעה אל האתר.
  • תוכן, תוכן ושוב תוכן – נכון, העיצוב חשוב וה-SEO לא פחות חשוב ממנו, אולם, ללא תוכן משמעותי ורציני, נדיר מאד להצליח להפוך אתר למקום שבו מבקרים גולשים, שלא לדבר על לקבל דירוג רלוונטי במנועי החיפוש. לכן, אתם יכולים לוותר על תמונה זו או אחרת, לשנות את העיצוב מאלגנטי לצעיר (וההיפך), אבל על התוכן (ועל תוכן איכותי ככל שאפשר!) – אין לכם פריווילגיה לוותר. מקסימום תשדרגו אותו.
  • אל תאיצו את השקת האתר – אתרי האינטרנט של כמה מהמותגים הגדולים ביותר בעולם החמיצו אלמנטי SEO קריטיים, רק כי ניסו לעמוד בדדליין של ההשקה. אם הדדליין חשוב לכם יותר מאשר שמירה על הטראפיק, יש משהו שגוי באסטרטגיה השיווקית שלכם. לכן, הימנעו מהצבת מועדים בלתי סבירים להשקת האתר החדש.

עכשיו, אחרי שדיברנו על שלושה העקרונות האלה, בואו נכנס לתהליך עיצוב האתר מחדש.

מה עליכם לעשות במהלך תהליך העיצוב מחדש?

בזמן שאתם מחדשים את האתר שלכם, עליכם לזכור מספר דברים. חלק מהדברים הללו אולי לא ייראו לכם חשובים, אבל חוסר התייחסות, אפילו לאחד מהם, עלול להוות דרך קלה לגרום ירידה ענקית בטראפיק של האתר.

לעולם אל תורידו את האתר שלכם מהאוויר

בשום שלב אל תהפכו את האתר שלכם ללא מקוון, פרט לאותן מספר דקות בהן אתם מפעילים את העיצוב החדש. כאשר גולשים נתקלים בהודעה באתר שאומרת "האתר בבנייה" במשך מספר ימים, התנועה לאתר תרד ולא בטוח שתחזור יחד עם האתר החדש.

בדקו מחדש את אסטרטגיית מילות המפתח שלכם

עיצוב מחדש של אתר הוא הזמן המושלם להעריך את אסטרטגיית מילות המפתח הקיימת שלכם. בחנו את התנועה האורגנית של מילות המפתח שלכם וגלו אם האתר שלכם יכול להשיג תנועה מכל מילות המפתח הזנב הארוך החדשות שנוספו למאגר. במידה וכן, תצטרכו לערוך מחקר זה מחדש, בהתאם לאתר החדש. ייתכן שתצטרכו כתיבת תוכן חדש לכל הקטגוריות החדשות על סמך מילות מפתח אלו.

בצעו אופטימיזציה של כל התוכן באתר

עליכם לבחון את התוכן הקיים בכל דף לפני עיצובו מחדש של האתר שלכם. לפעמים, הדברים עשויים להשתנות במהלך התהליך (כותרות משתנות, מטא-תיאורים השתנו, והחשיבה על ה-SEO נדחקת לשוליים) – אל תתנו לזה לקרות לכם. במקום זאת, הקדישו תשומת לב רבה לאופטימיזציה של כל התוכן הקיים בכל הדפים.

אחת הסיבות לכך שהאתרים מאבדים כמויות עצומות של תנועה לאחר עיצוב מחדש, היא שהעמודים שלהם שדורגו במנועי החיפוש גבוה, עברו כתיבה מחדש. בדיוק ההיפך ממה שצריך לקרות. במקום זאת, התמקדו באופטימיזציית הקיים ככל שניתן – רעננו את התכנים הקיימים (גם אם הדבר כרוך בהזמנת כתיבת מאמרים מקצועיים), בצעו כוונון עדין של כותרות הדפים ושפרו את כל מה שאתם יכולים. אל תכתבו תוכן חדש עדיין אלא לדפים להם יש דירוגים נמוכים.

שמרו מבנה דומה של כתובת האתר ככל האפשר

אם אתם יכולים, שמרו על מבנה כתובת האתר שלכם זהה למבנהו הקודם. בכל פעם שאתם משנים את מבנה כתובתו של האתר, אתם מאבדים כמויות עצומות של תנועה מקישורים נכנסים. כדי לתקן זאת, יהיה עליכם לנהל מיפוי מחדש מסיבי של הפניות 301.

אחת השגיאות הגדולות ביותר שיש בהשקת אתר מחדש היא לשנות את מבנה כתובת האתר מבלי ליישם הפניות 301. קראו עוד איך לעשות זאת כאן.

גבשו אסטרטגיית מיפוי להפניות 301

כמעט בכל עיצוב מחדש של האתר יהיו דפים שימופו למיקום חדש. חשוב שתהיה לכם תוכנית להפניה מחדש של כל דף כזה. לכל כתובת עמוד באתר שנקבעה מחדש חייבת להיות הפניית 301 קבועה (למעט החריגה שאותה נפרט בהמשך). הנה כמה טיפים ליישום אסטרטגיית המיפוי שלכם:

  • אל תשתמשו בהפניה 302 – הפניות 302 זמניות אינן מומלצות. הן אינן תורמות כלום ל-SEO והן רק מתקנות לטווח הקצר את מה שנדרש להיות חלק מאסטרטגיה כוללת לטווח הארוך.
  • אל תמחקו דפים – מחיקת דפים אינה רעיון טוב. אם אינכם אוהבים דף מסוים או שהוא הפך ללא רלוונטי עבורכם, תוכלו לשנות את תוכנו או שתוכל להפנות ממנו לדף אחר, אבל אל תמחקו אותו.

לסיכום

הפעם, היינו מעט טכניים מהרגיל ועסקנו בדברים שהם אינם תוכן טהור, אולם, זאת רק משום שחשוב לנו להדגיש את הסימביוזה בין תכני אתר למבנהו ולקידומו, גם בעת שדרוג האתר. אל דאגה, בפוסט הבא נשוב עם חומר מעט יותר קל לעיכול. ועד אז – סופ"ש נעים 🙂