דף הבית » כתיבת תוכן לאתרים » הסוף לצפיפות (מילות המפתח)

הסוף לצפיפות (מילות המפתח)

צפיפות

מוכנים לתרגיל קטן? קדימה. קראו את הטקסט הבא:

“אין כמו לשכב באמצע הבריכה עם מזרון ים מתנפח. מזרון ים מתנפח הופך את עונת הקיץ למהנה הרבה יותר, ומאפשר לכם ליהנות מערך מוסף בזמן השהיה במים.  מזרון ים מתנפח משווק במגוון רחב של צבעים וטקסטורות, מה שהופך את כל העסק לצבעוני וקיצי במיוחד. הוסיפו למזרון הים המתנפח גם שייק פירות עסיסי ותקבלו חוויה שתרצו לשחזר שוב ושוב!”

עכשיו, גם אם נעיר אתכם באמצע הלילה ונשאל אתכם “מה הופך את הקיץ למרענן יותר ומלא ברק?” התשובה שלכם תהיה מלמול לא ברור שיכלול, וודאי, את שלושת המילים: מזרון ים מתנפח.

אך האם זה יגרום לקורא להחשיב את הטקסט הזה כאיכותי במיוחד? כמעמיק באופן יוצא דופן או כמעניק אינפורמציה חד פעמית? ובכן, כנראה שלא. אנחנו מתערבים איתכם שהתחושה שלכם אחרי קריאתו תהיה שקצת, איך לומר, עבדו עליכם.

כשמילת מפתח חוזרת על עצמה כמה פעמים בצפיפות יחסית גבוהה, הטקסט כולו הופך להיות לא אמין, וזה בכלל לא משנה כמה מילת המפתח הגיונית וקשורה לטקסט. חזרתיות מוגברת בטקסט, גם אם היא משתלבת בו באופן טבעי  – לא משיגה את המטרה. לא עבור הקוראים וגם, חדשה מרעישה – לא עבור מאסטר גוגל.

על גוגל ועל בינה מלאכותית

החידושים האחרונים בתחום כתיבת התוכן בגוגל, כוללים שילוב מערכת בינה מלאכותית באלגוריתמים השונים שלו. מערכת זו, ככל שעובר הזמן, יודעת לאתר את הקשר הטקסט, מבינה האם המילים בו משתלבות באופן טבעי במאמר וגם יודעת לזהות ביטויים נרדפים. אם בעבר נוכחותן של מילות מפתח הייתה מרכיב בולט בדירוג של גוגל, הרי שהיום זה לא כך. אם פעם קיבלנו נקודות נוספות על חזרתיות בטקסט, היום אין לדבר ערך מוסף. יתרה מכך, בראש תוצאות החיפוש, פעמים רבות, אנו יכולים להיתקל בטקסטים שלא הכותרת, לא כותרות המשנה וגם לא הטקסט עצמו מכילים את ביטויי המפתח שחיפשנו. גוגל מתקדם, העולם הוירטואלי מתקדם והאינטיליגנציה הנדרשת מכותבי התוכן עולה ביחס ישיר לזו של צרכני התוכן. מי ישרוד את השינויים? זה שיספק תוכן איכותי יותר.

המדריך לשורד: מה כן עושים

ללכת ליד מילות המפתח, לא עליהן

הביטויים “מצלמת פולאורויד בפתח תקווה מכירה” למשל, או “אימון קרוספיט כיצד” ודומיהם הידועים לשמצה, מקומם בארכיון התוכן ההיסטורי. העדיפו תמיד כותרות שקולעות לתוכן הטקסט ולמסרים העולים ממנו, על פני שימוש במילת מפתח מדויקת. הכותרות ומילות המפתח צריכות להשתלב בטקסט באופן טבעי. גוגל ידע לזהות את התוכן, כאמור, גם אם לא תובילו את הטקסט דרך המסדרונות האפלים של התחביר הלקוי ואף יתעדף אתכם בתוצאות החיפוש, כיוון שסיפקתם תוכן איכותי התואם את תחום הדעת של המאמר.

לשם מה התכנסנו?

התפקיד של התוכן באתר האינטרנט הוא להעביר את הגולש מנושא לנושא בתוך האתר בהגיון פנימי. לכן, כשאתם מזמינים תוכן המיועד לאתרכם, הקפידו לחפוף את כותב התוכן ב”מסביב” של הטקסט המיועד. רוצים שהוא יכתוב עבורכם מאמר על חשיבות ריפוד הכסאות אצל רפד מומחה? הסבירו לו  מהו הקונטקסט, היכן הטקסט ישולב בתוך האתר, חשבו מהו הידע המוקדם שעליו לדעת לפני שהוא ניגש לכתיבה ובעיקר – דאגו להכיר לו אתכם ואת המוצר שלכם. מעורבות רגשית בתהליך היא תנאי קריטי לכותב כדי לייצר טקסטים שלא נראה כאילו כותב תוכן חיצוני כתב עבורכם, אלא אתם בעצמכם. וזאת, חברים, כל המטרה בסופו של דבר.

1000 מילים ועוד אחת

זה נכון שטקסטים ארוכים יותר מקבלים גם חשיפה גבוהה יותר בגוגל. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי התנועה הזו לא מתאפשרת בזכות אורך הטקסט אלא בגלל העומק שבו. במילים אחרות: אם ניתן להקיף נושא (נניח: “שעות הפתיחה של המוזיאון בחורף”) ב- 100 מילים, אל תתפתו להקדיש לו יותר. כשגוגל נתקל בטקסטים ארוכים מדי שכל מטרתן היא להגביר חשיפה אך הם ריקים מתוכן (“המוזיאון נפתח בחורף בשעה 9:00 ונסגר ב16:00, זאת מאחר שהשקיעה המוקדמת מונעת מהמבקרים לצפות בחרציצית הגליל כשהיא מתרוממת אל על ונושקת לשמים. החורף זו עונה הפכפכה, בה רבים מאיתנו מעדיפים להתכסות בשמיכה ולשתות שוקו מאשר לספוג תרבות במוזיאונים, ולכן אנחנו מעדיפים להפסיד פחות ולקבל יותר”, למשל) – הוא מעקם את האף ולא מקדיש לכם חשיפה מיותרת.

יחד עם זאת, טקסט הדורש כמות מילים גדולה, כמובן שרצוי בעת הכתיבה “להתפרע” כדי להקיף את הנושא. הנוסחה היא כזו: כשהכתיבה תהיה טבעית, הנושא עליו כותבים יובן לכותב ויהיה ניסיון אמיתי להקיף אותו באופן הגיוני, כמות המילים לא תהיה הפקטור המרכזי.

חשיבה מעמיקה

גוגל מכריחה את המפרסמים לחשוב לעומק. הימים בהם יכולנו לכתוב ג’יבריש ולשלב בתוכה מילות מפתח הם נחלת העבר, והיום, גם שימוש חוזר ונשנה במילות מפתח צפופות מדי או בעלות חזרה מוגברת כבר הופך להיות מוקצה. העדיפו תוכן איכותי, כזה שמעודד לחשוב, נותן אינפורמציה ומעביר את הגולשים שלכם תהליך משמעותי.

ועכשיו, כששכנענו אתכם, אתם בהחלט יכולים ללכת לשכב פרקדן על מזרן ים מתנפח בבריכת המילים שנמצאת ממש פה. בשעת העבודה הבאה שלכם…

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן לאתרים

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן