דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבה שיווקית באינטרנט: 10 טיפים לטקסט שיווקי שמביא לקוחות משלמים

כתיבה שיווקית באינטרנט: 10 טיפים לטקסט שיווקי שמביא לקוחות משלמים

אם בעבר, כתיבה שיווקית הייתה תחום בלעדי של משרדי פרסום ויחצ”נים, הרי שכיום מדובר בכלי שימושי ואפקטיבי עבור חברות ובתי עסק בכל סדרי הגודל, המאפשר להתחבר לעידן הדיגיטלי וליהנות מיתרונות הקדמה בפן השיווקי. כתיבת טקסטים שיווקיים איכותיים נועדה לחשוף את העסק שלכם לקהל לקוחות רחב באמצעות פרסום נכון ויעיל ברחבי הרשת שהינו בעל ערך מוסף ללקוח ולכם. כתיבה שיווקית זוכה לחשיפה רחבה במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל, שכן התוכן הוא המלך ולקוח שמבין את המוצר או השירות הוא היעד.

נערה מחזיקה זיקוק ביד

עקרונות וטיפים לכתיבה שיווקית נכונה

עקרונות הכתיבה השיווקית מבוססים על תרגול וניסיון, היגיון בריא ובדיקת אפקטיביות לאורך זמן. בהמשך למדריך על שיווק באמצעות תוכן, לפניכם 10 טיפים מועילים ויעילים לכתיבה שיווקית שיכולה להביא לבית העסק לקוחות משלמים.

סגנון קליל וזורם

כתיבה שיווקית טובה היא כזו המדברת לגולש בגובה העיניים ויוצרת תחושת שיתוף, הזדהות וחיבור ללא התנשאות. חשוב להקפיד על סגנון כתיבה קולח ועל שימוש נכון ותקין בשפה העברית ובכללי התחביר.

ערך מוסף לקורא

הקורא מעוניין לקבל מכם מידע בעל ערך מוסף שאחרים אינם מספקים לו. כתיבה שיווקית נכונה תבטא את היתרון הבלעדי שלכם מבחינת המוצר או השירות שאתם מציעים ותעניק לקורא מענה ופתרון לצורך או בעיה כלשהם.

המשמעות היא שכיום לא מספיק לכתוב תוכן שהוא טוב, אלא יש לכתוב תוכן שבולט על פני המתחרים. למשל, נותן נקודת מבט, זווית או פרספקטיבה שונה לבעיה קיימת. חשוב לזכור שתוכן בעל ערך מוסף הוא תוכן שמדבר על היתרונות של העסק שלכם, אבל בצורה עדינה ולא פרסומית.

לכן, התוכן שלכם חייב להתאים לקהל היעד ולהיות מבוסס על פילוח מדויק שלו. רק באופן הזה התוכן שלכם יוכל לדבר בגובה העיניים של הלקוחות, להזדהות עם הבעיות שלהם ולהציע את הפתרונות הייחודיים שלכם.

האתגר הוא לכן לתפוס את הקשב של הגולשים ומהר, להציע להם פתרון ולעשות זאת בצורה מעניינת וחדשנית. מניסיון מדובר בהרבה ניסוי וטעיה, אבל אנחנו פה איתכם עם טיפים שיעזרו לכם.

היכרות עם קהל היעד

הבנה לגבי מיהו קהל היעד שלכם ולמי מכוון הטקסט, תאפשר אפיון של הגולש והקורא והתאמת הכתיבה השיווקית באופן מדויק וקולע. אבל זו כמובן רק ההתחלה כי לכל קהל יעד יש העדפות אחרות. למשל, לגילאים שונים יש סגנון דיבור אחר ובהתאמה גם סגנון רכישה אחר ברשת.

אבל למרות השוני יש דבר אחד שמשותף לכל קהלי היעד – כולם אוהבים שמספרים להם סיפור מעניין (ראו ערך מוסף לעיל) וכולם שונאים שמוכרים להם. הדרך היעילה לעשות זאת היא באמצעות סטוריטלינג.

יש כמובן דרכים נוספות שעליהן תוכלו לקרוא כאן, אבל אין ספק שכתיבה (איכותית ככל שתהיה) שאינה מכוונת לקהל היעד היא פשוט בזבוז של משאבים כמו הזמן, האנרגיה והכסף שלכם. ואם אתם בעלים של עסק, אתם בטח כבר יודעים שאלו בדיוק המשאבים שאסור לכם להפסיד. 

שימוש בדוגמאות

כתיבה שיווקית יעילה הינה כזו המאפשרת לקורא להזדהות עם התוכן. מתן דוגמאות וסיטואציות הממחישות את נושא הכתיבה תאפשר לקורא להתחבר לטקסט ותהפוך את הכתיבה לאישית, מדויקת וכזו שתקרב את הגולש לתכנים.

למשל, במאמר הזה שכתבנו על תיאורי מוצר הבאנו דוגמאות שממחישות את העמדה שלנו. אבל תיאורי מוצר לא לבד ושימוש בדוגמאות נחשב לכלי המחשה ראשון במעלה. לכן לא פלא שנעשה בו שימוש רב בתכנים תיירותיים כמו זה.

מסלול המלכים, מלאגה
מסלול המלכים, מלאגה

זאת בדיוק הסיבה שגם במאמר שאתם קוראים בדיוק עכשיו אנחנו לא חוסכים בדוגמאות. לא רק שהן מאפשרות לתת המחשות שונות לטקסט, אלא גם מאפשרות לפנות לקהלי יעד שונים. קחו למשל, דוגמאות לסגנונות שונים של כתיבה של פוסטים לפייסבוק.

המשמעות היא שאתם מרוויחים פעמיים: גם פונים לקשת של קהלי יעד וגם ממחישים ללקוחות מה היתרונות של המוצר/שירות שלכם. מבחינתנו זה Win-Win. מבחינתכם זה עוד גולש שהופך ללקוח.

משפטים קצרים וחלוקה לפסקאות

כתיבה שיווקית אמורה לספק לגולש חוויית קריאה קולחת, נעימה ונוחה מבחינה וויזואלית. שימוש במשפטים קצרים וחלוקה לפסקאות מאפשרים לקורא לקבל את המידע בו הוא מעוניין, גם אם לא קרא את המאמר בשלמותו. מבנה נכון של טקסט שיווקי משלב באופן יעיל מילות מפתח, תוך מתן דגש על המסרים המרכזיים והחשובים מבחינה שיווקית.

ושלא תבינו אותנו לא נכון. המשמעות אינה לכתוב מאמרים קצרים אלא דווקא להיפך, זאת כי מחקרים שונים (למשל המחקר הזה) מוכיחים שכמעט תמיד תוכן ארוך ומעמיק עדיף על תכנים קצרים ופשוטים. הסיבה לכך טמונה בעובדה שתוכן ארוך עונה יותר טוב על צרכי הגולשים מאשר תוכן קצר, אבל יש אלמנטים שאסור לשכוח (לא משנה מה אורך המאמר שלכם).

למשל: התוכן שלכם חייב תמיד להיות איכותי, לסקור במדויק את הנושא שהוגדר (עדיף כאמור לעשות שימוש בדוגמאות), להתאים לקהל היעד (ראו לעיל) ולהיות מבוסס על מחקר ועל ניתוח ממצאים וכמובן – לספק לגולשים ערך מוסף. והנה לכך עוד דוגמה מצוינת.

מיקוד

למרות כל מה שאמרנו בסעיף הקודם, חשוב לזכור שטקסטים ארוכים עלולים לאבד מהמיקוד שלהם ובכך גם ממידת האפקטיביות שלהם. חשוב להימנע מחזרה מיותרת על משפטים ורעיונות היוצרת עומס על הקורא ולשמור על “הקצב” של המאמר מבחינת הזרימה והלוגיקה הפנימית.

פוקוס של עין

עם זאת, חשוב להדגיש את הייחודיות של העסק/מוצר/שירות שלכם על פני המתחרים. למשל, אם אתם חברה לניהול נכסים בהשקעות נדל”ן בפראג – התוכן שלכם צריך לשקף את המומחיות שלכם בכל הקשור לניהול נכסים בעיר הזו.

אלמנט נוסף שיש לשים לב אליו הוא תחום הז’רגון המקצועי. ברוב המקרים שימוש במילים מקצועיות הוא בלתי נמנע, בעיקר כשמדובר במאמרים שממוקדים לנישה מסוימת (למשל, הפקות סרטוני וידאו) אבל גם כאן יש להתייחס לקהל היעד.

אם מדובר בקהל שאינו בקי במונחים המקצועיים – מומלץ לקשר לדפי הסבר חיצוניים (דוגמת ויקיפדיה) או פנימיים (למשל עמוד שאלות ותשובות באתר שלכם). חשוב לזכור שקישורים חיצוניים ופנימיים תורמים לקידום האתר שלכם בגוגל, כך שבסופו של דבר גם פה מדובר באקט שיווקי.

תקציר

 על מנת לתת לקורא מושג לגבי התוכן שהוא עומד לקרוא, מומלץ לכתוב פתיח ותקציר מעניין. חשוב מאוד לא לשכוח את התקציר שגוגל הכי אוהב – תיאורי מטא. תיאורים אלו נחשבים ע”י גוגל לאחד מהפרמטרים העיקריים בקידום אתרים, כך ששימוש בהם יכול לעזור פעמיים: גם להעלות את כמות הכניסות לאתר שלכם וגם לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש.

בנוסף, כדאי להשתמש בתבניות כתיבה המבוססות על מילות שאלה המעוררות סקרנות ומעודדות המשך קריאה דוגמת: איך זה יכול לעזור לי? למי זה מתאים? וכו’. זה אולי נראה חסר ערך, אבל עדכון BERT של גוגל מעניק להם חשיבות רבה ובצדק.

למעשה, כתיבה של תוכן בצורה של שאלות ותשובות מעלה את הסיכוי שהוא יוצג כתוצאה 0, זאת כי גוגל מאמין שזו התשובה היעילה והרלוונטית ביותר לשאלת הגולשים. ובמילים אחרות – שלתוכן שלכם יש ערך מוסף שלאחרים אין.

קריאה מרובה לקבלת השראה

קריאה מרובה תורמת לאוצר מילים רחב ולשיפור יכולת הכתיבה והניסוח. חומרי רקע רלוונטיים ומקורות מידע איכותיים ומהימנים יספקו לכם גם רעיונות והשראה לכתיבה מוצלחת. כמובן שתמיד יש דרכים נוספות לקבלת השראה, כך שעליכם רק לבחור את האופציה המועדפת עליכם.

למרות שזה נשמע על פניו טריוויאלי, אבל לקריאה יש משמעות עמוקה יותר ממה שרובנו חושבים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שקריאה היא הבסיס לרכישת מיומנויות של הבנת הנקרא, כלומר קליטה של מסרים.

יש אפילו חוקרים שטוענים שאוריינות (היכולת לקרוא ולכתוב ולהבין את הטקסטים) משמשת כמדד להון אנושי, זאת כי היא מגבירה את אופציות התעסוקה השונות בחברה, את הגישה לחינוך גבוה, את איכות הרפואה (הודות ליכולת לקרוא מרשמים להבין טקסטים רפואיים) ואפילו מאריכה את איכות החיים.

בהודו, לדוגמה, שיעורי התמותה של ילדים ושל נשים ירדו משמעותית בשנות ה-60 של המאה ה-20. הסיבה לכך היא עלייה בשיעורי הבנות שזכו ללמוד קריאה בסוף שנות ה-40. עשרים שנה לאחר מכן כשאותן בנות הקימו משפחות – התוצאות לא איחרו להגיע ודיברו בעד עצמן.

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה מהווה מרכיב בעל חשיבות רבה בתחום כתיבת התוכן והכתיבה השיווקית. הצגת ופירוט יתרונות המוצר והשירות והסיבות בגללן מומלץ להירשם, לקנות או ליצור קשר עם בית העסק יעודדו ויניעו לפעולה ובכך יממשו את המטרה העיקרית העומדת מאחורי כתיבת הטקסט השיווקי.

דוד סם - קריאה לפעולה

גם כאן זה רק נשמע פשוט. למעשה, צריך לדעת איך לכתוב הנעה לפעולה כך שתהיה חכמה ויעילה, אבל מצד שני לא פוגענית או מלאכותית. חשוב גם שההנעה לפעולה תופיע במאמר בהקשר הנכון, כך שהיא תהיה חלק טבעי מהטקסט.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לכתוב מתוך נקודת המבט של הקורא. צורת כתיבה כזו תתקבל לרוב בצורה חיובית יותר אצל הגולשים ותביא ליותר המרות.

וכמובן שזו רק ההתחלה. אתם צריכים גם לבחור מהי דרך ההנעה לפעולה המועדפת על קהל היעד שלכם: לינק, כפתור, באנר או כל אופציה אחרת. מבחינתנו זו הוכחה נוספת לחשיבות של  ההכרות המעמיקה עם קהל היעד.

הצגת מבצעים ייחודיים ומשתלמים

מבצעים בלעדיים מהווים כלי אפקטיבי למשיכת לקוחות ויוצרים יתרון עבורכם מול המתחרים. כך תוכלו להציע לקוראים: מחיר משתלם, תקופת ניסיון ללא התחייבות, פגישת ייעוץ חינם ועוד.

אחת הדרכים היעילות לפרסם את המבצעים שלכם היא באמצעות ניוזלטר ללקוחות, כך שהוא משמש ככלי שיווקי לכל דבר ועניין. למעשה, השילוב בין עלויות הפקה נמוכות, העובדה שמדובר בקהל שבוי שכבר מכיר אתכם (או חצי שבוי כי הוא “רק” התעניין אבל טרם רכש מוצרים או שירותים) ובונוס בדמות ערך מוסף (חובה להכניס לכל ניוזלטר כדי שלא יהיה סתם עוד פרסומת) הוא בלתי מנוצח. והנה דוגמה שמוכיחה זאת יותר מהכל.

וכן, כמו בתכנים שיווקיים אחרים גם בניוזלטר יש להקפיד על כותרת מעניינת, על תוכן נהיר, על מסרים ברורים ובעיקר – על הצעת פתרונות לקהל היעד הספציפי שלכם כמו מבצעים, פעילויות שונות, תחרויות, מתכונים ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

כתיבה שיווקית נכונה ומקצועית מספקת ללקוח כלי אפקטיבי להגעה לקהל יעד רחב ומגוון באמצעות פרסום וחשיפה ברשת האינטרנט. טקסט שיווקי איכותי מספק ערך מוסף הן לקורא והן לבית העסק ויוצר חיבור וזיקה בין נותן השירות ובין קהל היעד.

אגב, אם יש לכם ספק האם כתיבת תכנים באופן קבוע באתר שלכם תגדיל את המחזור הכספי של העסק, תנו לנו להפוך את העניין לברור יותר. בהחלט כן. לא מזמן ערכנו מחקר אקדמי מקיף שהוכיח את הקשר בין כתיבת תוכן להגדלת ההכנסות בעסק.

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן