דף הבית » כתיבת תוכן לאתרים » בלי נציגת שירות מתפרצת – איך לכתוב דף שאלות נפוצות (FAQ)?

בלי נציגת שירות מתפרצת – איך לכתוב דף שאלות נפוצות (FAQ)?

ילד שואל שאלה

הידעתם שדף התשובות לשאלות נפוצות (Frequently Asked Questions) הוא אחד מהדפים הנצפים באתרי אינטרנט?

בעוד שהעמוד העסקי שלכם בכל רשת חברתית צריך לעמוד בכללים, באתר שלכם, אתם מכתיבים אותם ולכן חשוב שתכינו מראש את העמודים הנכונים והרלוונטיים לגולשים. אחד העמודים החשובים באתר הוא דף ה-FAQ ובו נתמקד במאמר זה.

מהו עמוד שאלות ותשובות?

עמוד שאלות ותשובות מאפשר לגולש למצוא את כל מה שהוא רוצה לדעת על המוצר שלכם – במקום אחד. אחד השלבים הראשונים ברכישה אותו עובר הקונה הוא גם קפיצה לעמוד זה. את התשובות הכי רלוונטיות לגבי היבטים חשובים של המוצר או השירות אותו אתם מספקים הוא יוכל למצוא שם.

מסיבה כלשהי, לא תמיד מוצאים את העמוד הזה בקלות באתרים רבים, ואלו שכן מציגים אותו באופן ברור, לא ממנפים אותו למטרות שיווקיות נכונות. עמוד זה הוא חשוב עד כדי כך, שמומלץ להוסיף קישור אליו גם בחתימה שלכם במייל.

3 טעויות נפוצות בעמוד שאלות ותשובות

  • ניסוח שאלות מסורבל ותשובות ארוכות.
  • החסרת שאלות חשובות ובסיסיות (או כאלה שלא נעים לענות עליהם).
  • החסרת קישורים לדפים החשובים באתר.

5 טיפים לכתיבה נכונה של שאלות ותשובות

  • התשובות לשאלות צריכות להיות מנוסחות בצורה ישירה ובגובה העיניים.
  • ראו בעמוד פונקציה נוספת של שירות לקוחות.
  • סדרו את השאלות והתשובות בסדר יורד, על פי הרלוונטיות לגולש.
  • כדי להוסיף מימד אישי לניסוח, כתבו את השאלות והתשובות בגוף ראשון והוסיפו תיאור של בעיה לשאלה. במידה ויש הרבה שאלות ותשובות, קבצו את השאלות לפי קטגוריות.
  • בסוף העמוד, צרו קריאה לפעולה – השארת פרטים, הצעה להטבה, הצטרפות לניוזלטר ועוד.

איך לקרוא לעמוד?

דף שאלות ותשובות יכול להיקרא בשמות רבים, ולאו דווקא בשם המובן מאליו. אתם יכולים להיות יצירתיים ולקרוא לו – “בשביל הגולשים”, “כל מה שרציתם לדעת והעזתם לשאול”.

במקביל, תוכלו לחבר תשובות מאותו התחום לפוסטים נפרדים בבלוג שלכם ולהרחיב שם יותר, כמו שאלות “איך לעשות” (How-to’s), מילת מפתח שמאד מבוקשת ברשת.

איך לבחור שאלות ותשובות?

ערכו רשימה של הנקודות שלדעתכם יעניינו את הגולש בנוגע למוצר המוצג באתר. לאחר מכן נסחו אותן בצורת שאלה וענו עליהן. אל תהססו להעלות שאלות קשות ולא נעימות, היו בטוחים שהן יעניינו את הגולש הפוטנציאלי. אל תנסו למכור את המוצר בצורה ישירה או לקדם אותו בעמוד זה. זה לא המקום.

לינקים – כן או לא?

רצוי.

אפשרות אחת היא, להציג קודם את רשימת השאלות בצורת לינקים. לחיצה על השאלה תעביר לתשובה שנמצאת בהמשך הדף. זכרו להוסיף בצד אפשרות לחזור לרשימת השאלות, על מנת שהגולש לא יצטרף לגלול מחדש בחיפוש אחר שאלה חדשה.
אפשרות שנייה היא להציג רק את השאלות, כאשר לחיצה על התשובה תציג את התשובה מתחת לשאלה.
אפשרות שלישית – השאלות והתשובות מוצגות ברצף אחת אחרי השנייה. כמו אצלנו באתר.

*חשוב מאוד, לבנות את השאלות והתשובות בסכמת שאלות ותשובות מתאימה כדי שהם יוצגו לגולש עוד בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

מה חשוב שיופיע בדף שאלות ותשובות?

  • כל שאלה שעולה יותר מפעמיים שלוש באתר/בעמוד העסקי או אצל נציגי שירות הלקוחות שלכם מקומה באתר. היא רלוונטית ביותר לגולשים.
  • תשובה על כל שאלה שקשורה בשימוש וביישום של השירותים או המוצרים שלכם.
  • הצגת היתרונות שלכם על פני המתחרים. מקדו את התשובות במה שאתם מציעים כפתרון ועד כמה הוא ייחודי ביחס לשאר.
  • עדכונים שוטפים. קחו בחשבון את השינויים שחלו במוצרים שאתם מציעים ועדכנו אותם גם בדף השאלות והתשובות.
  • וודאו שהפתרונות אכן עונים על הבעיה. תשובות מלאות, מדויקות ועדכניות. אלו יעזרו למנוע שיחות טלפון ארוכות עם לקוחות.
פסלי מלצרים בכניסה למסעדה

לסיכום, עמוד השאלות והתשובות הוא דרך נוספת ובלתי אמצעית להגיע אל ליבו של הגולש באמצעות תוכן. בלי פופ-אפים מלחיצים ובלי נציגת שירות מתפרצת. השאלות והתשובות עושות עבורכם את העבודה בצורה הכי טובה שיש. דף שאלות ותשובות ממוקד הופך ברוב המקרים לסוכן מכירות נלהב ואפקטיבי, שיעבוד בשבילכם 24/7.

פורסם ב: כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן