דף הבית » כתיבת תוכן » האם העדכונים האחרונים באלגוריתם גוגל מסמנים את קץ התוכן האוטומטי?

האם העדכונים האחרונים באלגוריתם גוגל מסמנים את קץ התוכן האוטומטי?

ככל שהשנים חולפות, נראה שהמשימה שלנו כאנשי תוכן הולכת ונעשית מורכבת יותר. האלגוריתם של גוגל משתכלל ללא הרף ודורש מאיתנו לנקוט באסטרטגיות מתוחכמות ומורכבות יותר על מנת ליצור תוכן שייחשב איכותי ורלוונטי. יש בתהליך הקידמה הזה בעולם התוכן משהו כמעט פרדוקסלי. ככל שהפתרונות הטכנולוגיים המשמשים לדירוג תוכן ולניתוח אתרים נעשים מתוחכמים ומורכבים יותר, כך למעשה נדרש מאיש התוכן לחשוב פחות על טכנולוגיה ויותר על המילה הכתובה.

המשימה של איש התוכן מתחילה לנוע מהעולם הטכנולוגי אל עולם מדעי הרוח. כתיבת תוכן מקורי, ברמה גבוהה ועם מידע רלוונטי ובעל ערך מוסף מקבלת מעמד מרכזי מתמיד באסטרטגיית התוכן והדבר מעלה שאלה מתבקשת – האם ייתכן שיהיה עלינו לשנות את כל האופן בו אנחנו מייצרים תוכן? כאן, נסקור כמה אסטרטגיות שעד לאחרונה היוו חלק בלתי נפרד מייצור תוכן ונבחן האם אכן הגיע הזמן לשינוי מהותי.

האינסטלציה של המילה הכתובה

בעבר, העיקרון היה מאוד פשוט. כל מה שהיינו צריכים באמת לדעת הוא כיצד משתמשים מחפשים את השירותים והמוצרים של הלקוחות שלנו בגוגל ואז, פשוט להציף את הפלטפורמות בביטויי המפתח הללו. העיקרון הזה, שהנחה בוני אתרים, מקדמים ובעלי עסקים רבים שבחרו לקדם את עצמם לבד, אפיינה את איכות ואופי התוכן באתרים עסקיים רבים במשך שנים. זוהי הגישה שייצרה כותרות כמו “כל הסיבות לרכוש רכב יד שנייה חדרה”.

מאמרים קצרים מוצפים בביטויי מפתח, לעתים ללא היגיון תחבירי או תוכן בעל משמעות, הגיעו למקומות גבוהים בגוגל. כך, כל מה שנדרש מאיתנו הוא להיות שרברבי מילים – רק ממקמים את הביטויים בנקודות הנכונות – וכל המערכת עובדת.

זו למעשה גם התקופה בה כלי ייצור התוכן האוטומטיים הגיעו לתור הזהב שלהם. ככל שהשנים חלפו והטכנולוגיה התקדמה, הכלים הללו הפכו ליותר ויותר משכנעים ונוחים לשימוש. כיום כבר אין שום צורך להסתפק בספינרים שפשוט ימירו לנו תוכן אחד בשני עם מילים נרדפות, אבל ישאירו לנו בידיים מאמר כמעט זהה. ישנם כלים מבוססי למידת מכונה שיכולים להפיק עשרות מאמרים מאפס רק על ידי הזנת מילות מפתח. כלים מסוימים יוכלו אפילו להתאים אישית את טון ונושאי הכתיבה על פי קהלי יעד ואזורים גיאוגרפיים. האם זה אומר שהתוכן הזה יעניק בהכרח תועלת למשתמשים? התשובה היא כמובן לא, עדיין יהיה מדובר בתוכן אוטומטי ובגוגל מודעים לעובדה הזו. מנקודת המבט של המשתמש, מדובר לא פחות מקטסטרופה. כל חיפוש אחר מידע שימושי הוביל למאמרים שאין בהם כל תועלת.

גוגל פותחת ב”מרוץ החימוש” של פתרונות ה-AI

אנשי תוכן מקצועיים נושאים את עיניהם ללא הפסקה אל עדכוני האלגוריתם של גוגל. אלו למעשה התמרורים שמאפשרים להם לתכנן את אסטרטגיות התוכן העתידיות שלהם. עם זאת, לעתים קרובות מדי אנחנו נוטים לפרש באופן שטחי מדי את העדכונים הללו, או את נתוני הניתוח שאנחנו מקבלים מכלי הבקרה של גוגל ומתמקדים בכאן ובעכשיו, או בנתונים שנוח לנו לראות. נניח למשל שזיהינו שתכנים שבהם השתמשנו בקליקבייט בכותרות שלנו זכו ליותר כניסות.

במשך תקופה ארוכה נראה שבעלי אתרים רבים זיהו את המגמה הזו ובמשך שנתיים, לא יכולנו לבקר בשום פלטפורמת תוכן בלי להקליק על קישור בסגנון “התגובה של האישה תדהים אתכם”. בן לילה, המגמה הזו נקטעה לחלוטין כשרבים גילו שה-Bounce Rate הגבוה גרם לדירוג האתרים לצנוח בצורה דרמטית. כלומר, משתמשים הקליקו, לא נדהמו ומיד יצאו מהאתר. זוהי דוגמא קלאסית למבט צר מאוד על הפידבק שאנחנו מקבלים מגוגל ועל המבט ארוך הטווח שהגיע הזמן שנגייס. אחרת, בעדכון הבא של גוגל פשוט נגלה שכל המאמצים שהקדשנו בחודשים האחרונים היו לחינם.

אז איך כל זה קשור לכלי AI? ובכן, נראה שככל שכלי ה-AI לייצור תוכן משתכללים, כך גם פתרונות ה-AI של גוגל לזיהוי תוכן לא איכותי משיבים מלחמה. עכשיו רק נשאלת השאלה – האם אנו רוצים להמשיך לנסות להקדים בצעד אחד את מפלצת הדיגיטל הזו, או לגייס אסטרטגיה חדשה.

האם נמצא הגביע הקדוש של כתיבת התוכן?

במהלך 2021 נחשפו כמה כלים חדשים מבוססי GPT-3 לכתיבת תוכן מבוססי AI. מהתנסות בכלים הללו בשפה האנגלית עולה שבמקרים מסוימים הם אף עוברים מבחן טיורינג די בקלות. המוכרים ביניהם הם “ג’ארוויס” שלאחר מכן שינה את שמו ל”ג’אספר” ועוד אחד בשם Ryter. נכון להיום הם מסוגלים לכתוב תכנים שנראים במבט ראשון לא רע בכלל בשפה האנגלית בעיקר.

גוגל מכריזה: תוכן שיזוהה כאוטומטי – יסומן כספאם

בשנת 2018, גוגל הדהימה חוקרי שפות ברחבי העולם כשפיתחה את MUM – רשת עצבית חסרת תקדים שהוזנה במיליארדי מילים וביטויים, מחולקות על פי הקשרים ועולמות תוכן. החוקרים הסתירו באקראי מילים מסוימות בטקסט ואתגרו את המודל לגלות כיצד למלא אותן. הרשת העצבית למדה דפוסים והקשרים וכתוצאה מכך, למעשה סיגלה לעצמה שפה טבעית. הכוח הזה, מאפשר היום לגוגל לזהות תוכן באיכות ירודה או שאינו רלוונטי לביטויי החיפוש באופן שמשנה לחלוטין את כללי המשחק (וזה רק על פי מה שגוגל מצהירה עליו בגלוי).

משמעות הדבר היא שגם כמשתמשים, הדברים ישתנו בצורה דרמטית. השאילתות שנזין היום למנוע החיפוש יקפיצו תוצאות תלויות הקשר ושישיבו לא רק לשאלה המפורשת ששאלנו, אלא גם להקשר שבו היא נשאלה. כלומר, אם נכתוב, למשל, “יעדי טיסה בתקופת הקורונה”, כבר לא נקבל מאמרי רשימה כמו “10 יעדי חופשה שמחכים לך בימי הקורונה”, אלא תכנים עדכניים, שנכתבו בהתאם להנחיות הקורונה העדכניות ביותר לצד המלצות חופשה רלוונטיות. ייתכן מאוד שגוגל יתחיל להעלות לנו תכנים שמרחיבים את נקודת המבט על השאלה שלנו. כמו למשל, כל הצעדים לקראת טיסה ליעד מסוים כדי לעמוד בהנחיות הקורונה, או טיפים לשמירה מפני הדבקה במדינת היעד. עכשיו, כש-MUM כבר בשימוש שוטף על ידי גוגל, ההכרזה של צוות גוגל כי תוכן שיופק באמצעי AI יסומן כספאם הופכת לרלוונטית מתמיד. זהו הזמן האידיאלי לעצור לרגע ולחשב מסלול מחדש.

נערכים לקראת עתיד התוכן

אם כל זה נשמע מסובך ומדאיג, האמת היא שהמציאות החדשה הזו דווקא הופכת את הדברים לפשוטים מתמיד. זה הזמן לצאת ממרוץ החימוש הטכנולוגי מול גוגל ולזכור את העיקרון הבסיסי – תוכן איכותי ורלוונטי פשוט עובד. כותבי תוכן מקצועיים ומנוסים שייצרו עבורך תוכן בסגנון מזמין ומרתק, ברמה איכותית ובשפה עשירה הם הכלי החשוב ביותר כדי לשמור את האסטרטגיה שלך רלוונטית אל מול כל השינויים.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן