אם אתם חושבים שכתיבת מאמרים מוגבלת לאוניברסיטה והיא סוג של מטלה אקדמית ותו לא – הגיע הזמן לעשות ריאליטי צ’ק כי כתיבת מאמרים היא תחום רחב מאוד. למעשה, כיום כתיבת מאמרים יכולה להיות בתחומים שונים שכל קשר בינם לאקדמיה מקרי בהחלט, למשל כתיבת מאמרים לקידום אתרים, כתיבת מאמרים לפלטפורמות כמו טאבולה או אאוטבריין ועוד.
אז מה ההבדלים בין כתיבת מאמרים לאקדמיה לעומת האינטרנט? מה ההבדל בין הסוגים השונים של מאמרים לאינטרנט ולא פחות חשוב – מה המכנה המשותף שלהם. אולי תופתעו לדעת אבל בהמשך גם תבינו אם אתם חיים בסרט ומאיזה תקופה. מוכנים לצאת למסע שתחילתו בשיר וסופו בשם הטוב שלכם? הדקו חגורות כי אנחנו ממריאים.
וזוהי רק ההתחלה לה – לה – לה
כמו בשיר הידוע גם פה זוהי רק ההתחלה כי מכאן כתיבת מאמרים רק מסתבכת, למשל כתיבת מאמרים לקידום אתרים שונה לחלוטין מכתיבת מאמרים לאאוטבריין/טאבולה והנה ההבדלים: כתיבת מאמרים לקידום אתרים מתאימה לדרישות של מנועי החיפוש השונים בהתאם למילות מפתח ספציפיות. לעומת זאת, כתיבת מאמרים לאאוטבריין/טאבולה היא כתיבה פרסומית במסווה של כתיבה אינפורמטיבית.
ואלו רק שתי דוגמאות מתוך סוגים רבים של כתיבת מאמרים ויש עוד סוגים רבים. תחום כתיבת המאמרים כיום הוא רחב וכמעט אינסופי. למעשה, מי שחושב שכתיבת מאמרים מוגבלת לאקדמיה טועה ומטעה ואיך לומר בעדינות – חי בסרט היסטורי ששייך למאה הקודמת.
אבל יש גם דמיון
למרות השוני, לכתיבת מאמרים בתחומים השונים יש מכנה משותף אחד – כולם צריכים להיות כתובים היטב, כלומר ללא טעויות כתיב, דקדוק או איות ולפנות לקהל יעד מסוים. אמנם כתיבת מאמרים לטאבולה או אאוטבריין מכוונת לקהל יעד שכבר התעניין בתוכן כלשהו והוא לכאורה שבוי, אבל עדיין אין להתעלם ממנו ומהתכונות הספציפיות שלו (למשל גיל, השכלה, מקום מגורים ועוד).
כמו כן, כל המאמרים צריכים להיות מותאמים לקריאה באינטרנט והכי חשוב – הם אמורים לשכנע את הגולשים להישאר באתר שלכם ובסופו של דבר להפוך ללקוחות. למעשה, ההבדל הגדול בין כתיבת מאמרים לאקדמיה ובין כתיבה לאתרי אינטרנט שונים (לצורך קידום אתרים למשל) נעוצה במטרה – במקרה הראשון המטרה שלכם היא לקבל ציון גבוה ובמקרה השני המטרה היא כלכלית גרידא.
ושלא תטעו
למרות הכל, גם כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט היא עניין למומחים ממש כמו כתיבת מאמרים באקדמיה. למעשה, כמו שלא תתנו לבוגר תיכון לכתוב לכם את הדוקטורט אין שום סיבה שתעשו זאת באינטרנט. אמנם המניע הוא כאמור כלכלי ותו לא, אבל לשונות בין סוגי המאמרים השונים ולעובדה שיש לכל אחד מהם דגשים מיוחדים יש משמעות אחת – זהו עניין למקצוענים.
צריכים עזרה? דברו איתנו…
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: כתיבת מאמרי קידום | כתיבת מאמרי קידופ | כתיבת מאמרים | כתיבת תוכן | קידום אתרים