דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן לאתרים: מה כדאי לדעת?

כתיבת תוכן לאתרים: מה כדאי לדעת?

זה נכון שלכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יש הרבה במשותף עם צורות אחרות של כתיבה, אבל כדאי להיות מודעים למספר הבדלים עיקריים ביניהן.

אתרי אינטרנט נקראים על מסכים

בין אם באמצעות טאבלטים, טלפונים חכמים, מחשב נייד או מחשב שולחני, אתרי האינטרנט נקראים על מסכים. האופן שבו אנו קוראים על מסך שונה מהאופן בו אנו קוראים על נייר מכיוון שקריאת מסך מעייפת יותר לעיניים. מסיבה זו אנו קוראים אתרים בצורה איטית יותר מאשר חומר מודפס. למעשה, אנו איטיים ב-25% כשאנו קוראים על מסך.

אולי בשל העובדה שזה יותר קשה, אנחנו גם נוטים פחות לקרוא את כל הטקסט. במקום זאת אנו סורקים את הדף וקוראים רק כחמישית מן התוכן. מסיבות אלה, בעת כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, חשוב להתאים את התוכן כך שיהיה ניתן לקרוא אותו בצורה יעילה יותר על מסך.

איך לעשות זאת?

  • יש לחלק את התוכן לחלקים עם כותרות משנה כדי להקל על פעולת הסריקה של הגולש.
  • יש לכתוב משפטים קצרים וברורים בשפה פשוטה.
  • יש להעדיף רשימת נקודות כל פני פסקאות ארוכות.
  • יש להיות תמציתיים – להסיר מילים וביטויים מיותרים.

לגולשים יש סיכוי גבוה יותר להיות מונעים לפעולה

אם גורמים להם לעשות זאת. בנוסף לסגנון הקריאה היחודי של הגולשים, הלקוחות הללו הם יותר “חמים” מאשר קוראי ספרים, עיתונים ומגזינים. במקום דפדוף או קריאה להנאה, לעתים קרובות יש להם משימה ספציפית לביצוע. משימה זו יכולה להיות כל דבר, ממציאת קטע מסוים של מידע או רכישה. כתוצאה מכך, חשוב שעמוד אינטרנט יהיה ברור ויגיע ישר לנקודה. שאם לא כן, אתם עלולים לאבד את הגולשים שילכו למקום אחר בתקווה ששם הם יסיימו את המשימה שלהם מהר יותר.

כדאי לשקול אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא שיקול חשוב בעת כתיבת תוכן לאתר. מנועי חיפוש משמשים 93% מהגולשים כדי למצוא את המידע שהם מחפשים באינטרנט. על ידי כתיבת תוכן מותאמת למנועי חיפוש תוכלו להבטיח שהגולשים גם ימצאו אתכם.

מספר דרישות בסיסיות שכדאי לזכור בעת כתיבת תוכן מותאם SEO

אתרי אינטרנט הם אינטראקטיביים

עוד הבדל גדול בין אתרים וחומר כתוב מודפס הוא שהאינטרנט הוא אינטראקטיבי. אתרי אינטרנט מלאים בקישורים לדפים אחרים ויכול להיות מאוד קשה למי שלא רגיל לכתוב לאתרי אינטרנט לרשום את הביטוי “לחץ כאן” באופן שיראה טבעי לגולש. חוסר ידע בסגנון הכתיבה הזה עלול לגרום לחוויית קריאה עניה ולבלבל את הגולשים ואת מנועי חיפוש גם יחד.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, קידום אתרים

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן