דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן רלוונטי בעזרת גוגל טרנדס

כתיבת תוכן רלוונטי בעזרת גוגל טרנדס

כך נקבל רעיונות לכתיבת תוכן עם גוגל טרנדס [חלק זה נכתב בשנת 2020]

לעתים קרובות מדי, אנחנו נוטים לזלזל בכלים חינמיים לקידום ולשיווק בדיגיטל ומתעלמים מהם לטובת כלים בתשלום. אם יש כלי שמוכיח בצורה החדה ביותר שלא חייבים להתפשר על איכות כשמשתמשים בשירותים חינמיים, זה כנראה גוגל טרנדס. בעזרת הכלי הפשוט לשימוש הזה, נוכל לאתר ביטויי חיפוש על פי נושאים ולגלות על מה משתמשים ברשת מדברים בזמן נתון. איך מיישמים את היכולת הזו ובאילו אופנים הוא תשדרג את כתיבת התוכן ומאמצי השיווק שלך? אלו כמה נקודות ששווה לקחת בחשבון.

אז מה זה בעצם גוגל טרנדס?

אם היינו שואלים אנשי שיווק מוכשרים ומנוסים איזה כוח על הם הכי היו רוצים, סביר להניח שהרוב היו בוחרים ביכולת להיות בלתי נראים, או לשמוע שיחות פרטיות מכל מקום בעולם. השאיפה הזו להיות זבוב על קיר מובנת. חשוב לנו לדעת מה הקהלים שלנו רוצים ומה מעניין אותם. ככל שנוכל להשאיר את האצבע על הדופק בצורה יעילה יותר, כך תכני השיווק שלנו יהיו רלוונטיים ויעילים יותר.

גוגל טרנדס מאפשר לך בהרבה מובנים לקבל את כוח העל הזה. בניגוד לכלי תכנון מילות המפתח, הוא לא מאפשר לך לראות את נפח החיפושים או התחרותיות, אבל הוא מאפשר לך ללמוד מגמות ולגלות באילו נושאים נערכים חיפושים בכל מקום בעולם. זהו כלי חשוב למידת ההתעניינות של משתמשים בנושא מסויים לאורך זמן ולזהות מגמות בכל אחד מהנושאים האלה. מידע נוסף על קהל היעד מאפשר להתאים תוכן בצורה מדויקת יותר ולספק את התועלת שהכי נדרשת עבורם כעת. מהשאלות הנפוצות ביותר ותחומי העניין המרכזיים, נוכל לבחור אילו מוצרים לקדם ואילו נכסים דיגיטליים עשויים למשוך תעבורה בצורה הטובה ביותר.

איך זה עובד בעצם?

השימוש בכלי פשוט מאוד. פשוט מקלידים ביטויים, בוחרים טווח ובוחנים את מידת ההתעניינות בו לאורך התקופה. ניתן אפילו להצליב את המידע עם ביטויי חיפוש נוספים ולערוך השוואות. כך ניתן לגלות טרנדים ומגמות שמעניינים את קהלי היעד.

טרנדים ארוכי טווח

גוגל טרנדס הוא כלי מדהים לניתוח ארוך טווח של עניין בנושא מסוים והוא מעולה להשוואות. ניקח לדוגמא שתי מגמות רלוונטיות לתקופה האחרונה. ערכנו השוואה בגוגל טרנדס אודות מידת העניין של משתמשים בחומרי יצירה לעומת העניין בטיסות זולות ב-12 החודשים האחרונים. ניתן לראות שעד לחודש מרץ, הביטוי “טיסות זולות” היה אחד החמים. עם זאת, ככל שאנחנו מתקרבים למרץ 2020, תחילת משבר הקורונה והסגר הראשון, אנחנו מזהים צניחה דרסטית.

לעומת זאת, הביטוי “חומרי יצירה” שהיה שומם לחלוטין עד תחילת המשבר, נהנה מקפיצה משמעותית בתחילת הסגר, אבל לקראת סוף אפריל כבר חוזר לצנוח. כלומר, הייתה כאן מגמה קצרת טווח, אך נראה שהיא לא תפסה לאורך זמן. זוהי נקודה חשובה כשאנחנו ניגשים לקידום ביטוי שיש לנו רושם שהוא מעסיק את קהלי היעד שלנו, אבל ייתכן שבפועל המגמה כבר חלפה והחזיקה מומנטום לזמן קצר בלבד.

צילום מסך של טרנדים ארוכי טווח
צילום מסך של טרנדים ארוכי טווח

זה מוביל אותנו לנושא הבא.

טרנדים קצרי-טווח

גוגל טרנדס מאפשר גם לזהות חיפושים פופולריים בטווח של 24 שעות בלבד – אמצעי יעיל במיוחד לשיווק בזמן אמת. כבר בדף הבית של גוגל טרנדס, נקבל סקירה של נושאי החיפוש החמים ביותר לאותו היום ובשבוע האחרון. כך למשל, נוכל לראות שבנט הוא הפוליטיקאי המדובר ביותר ביממה האחרונה.

צילום מסך של טרנדים קצרי טווח
צילום מסך של טרנדים קצרי טווח

כיצד לערוך חיפוש בגוגל טרנדס באופן אידיאלי?

החיפוש הסטנדרטי בגוגל טרנדס בהחלט יכול להניב לנו לא מעט נתונים כפי שראינו, אבל כדי באמת למצות את המיטב מהכלי היעיל הזה, חשוב שניישם מספר עקרונות שידייקו את השימושים בו.

  • חיפוש תלוי הקשר – לעולם אין להסתמך בגוגל טרנדס על תמונת מצב אחת בלבד. בכל תחום בו אנו עורכים מחקר, חשוב שנשווה את הנתונים על פי מספר טווחי זמן ועם ביטויים קשורים נוספים. כך נקבל תמונה רחבה ומפורטת של המגמות ונוכל להעריך מה הפך אותן לפופולריות בתקופות מסוימות ובאילו הקשרים.
  • ביטויי זנב ארוך – ככל שנשלב יותר ביטויי מפתח בפילוח שלנו, כך נוכל ליצור ביטויים ספציפיים יותר ליצירת ביטויי זנב ארוך.  זהו אחד האמצעים היעילים ביותר למשיכת לידים איכותיים.
  • ביטויים קשורים – אם נקליד מונח חיפוש בדף הבית, גוגל טרנדס יציע לך מגוון ביטויים קשורים וקרובים סביב אותן מגמות שיאפשרו לך לדייק את מחקר מילות המפתח שלך וליצור תוכן קולע.
  • חיזוי מגמות עתידיות – אין ספק שחשוב לזהות מגמות קיימות, אבל כדי להישאר תמיד על כל מה שקורה, חשוב שתהיה לך האפשרות לחזות מגמות צפויות. קריאה נבונה של הנתונים וחיפוש אחר המגמות הנכונות, תאפשר לך לזהות מגמות שעומדות להתרחש ולחזות התנהגות שוק.

לא רק לשיווק וכתיבת תוכן

הנתונים מפורטים כל כך, שניתן להצליב בקלות ולערוך מחקר על פני תקופות זמן מגוונות. ניתן גם לערוך מחקרים במגוון רחב של נושאים כדי לבסס טענות במאמרי דעה, ניירות עמדה, לתוכן עיתונאי וחדשותי ולתכנון קווי מדיניות.

כך למשל, דיווחו מספר גופי תקשורת על השאילתות שחיפשו גולשים בזמן שידור העימות בין טראמפ לביידן לקראת הבחירות בארה”ב. אחת השאילתות המשעשעות יותר הייתה – “איך לקבל אזרחות קנדית?”.

כלי חשוב לתכנון אסטרטגיית הוידאו שלכם

המידע המופק מגוגל טרנדס לא רלוונטי רק לתוכן כתוב. מגמות חיפוש יכולות ללמד אותנו לא מעט על סרטונים שעשויים לעניין אנשים ולתכנן אסטרטגיית יוטיוב מקיפה ולהבטיח שמאגרי היצירתיות והמקוריות שלנו לא ידלדלו לעולם.

איך תקבלו רעיונות לכתיבת תוכן משימוש בגוגל טרנדס ? [חלק זה נכתב בשנת 2016]

אפשר להשתמש בגוגל טרנדס כדי לגלות איזה נושאים וביטויי חיפושים הם פופולריים – ידע שבו אפשר להשתמש כדי ליצור ולכתוב תוכן שיביא תנועה לאתר שלכם ויניע את הגולשים.

תוצאות מהמערכת של גוגל טרנדס קיימות כבר משנת 2004 והן יכולות להיות שימושיות אם רוצים להשוות מגמות ארוכות-טווח בביטויי חיפוש ובנושאים מסוימים.

מה זה בדיוק גוגל טרנדס?

לפי גוגל, האפשרות לחפש לפי טרנדים מאפשרת לראות “איזה נושאים מחפשים בעולם”. בניגוד למתכנן מילות המפתח, גוגל טרנדס לא מאפשר לראות את מספר החיפושים אלא מדווח על רמת העניין בנושא מסויים או בביטוי חיפוש ומראה את השינוי בו לאורך זמן באופן יחסי.

טרנדים ארוכי טווח

גוגל טרנדס הוא כלי מדהים לניתוח ארוך טווח של עניין בנושא מסוים והוא מעולה להשוואות. למשל: השוואה בין טוויטר לאינסטגרם מראה שהחל מנקודת זמן מסוימת בפברואר 2016 חיפושים עבור המילה אינסטגרם עלו על מספר החיפושים עבור המילה טוויטר. זה מייצג את הטרנד הישראלי שבו אנשים מתחילים להעדיף את אינסטגרם על פני טוויטר ואם הייתם צריכים לכתוב על אחת מהן כתבה – אין לנו ספק שבהתאם לנתונים הללו הייתם בוחרים באינסטגרם…

מגמות ארוכות טווח טוויטר ואינסטגרם
מגמות ארוכות טווח – טוויטר ואינסטגרם

טרנדים קצרי-טווח

בצד השני של הסקאלה, גוגל טרנדס מאפשר לדעת איזה חיפושים נהיו פופולריים ב-24 השעות האחרונות. למעשה, אתר הבית של גוגל טרנדס נותן סיכום של נושאי חיפוש אלו ומלווה זאת ברשימה של נקודות שצברו תאוצה באותו יום. לדוגמה, ביום תשעה באב ניתן לראות ששתי התוצאות הראשונות עוסקות בנושאי היום הכוללים מעבר לצום תשעה באב גם את אירועי אולימפיאדת 2016.

מגמות קצרות טווח - תשעה באב
מגמות קצרות טווח – תשעה באב

הקליקו וקבלו רעיונות לכתיבת תוכן חדש

כשנושא מסוים תופס את העין שלכם אתם יכולים להקליק על אייקון הגרף הצמוד אליו ולגלות עוד פרטים שיעזרו לכם להחליט איזה תוכן ליצור בהתאם לנושאים ולמגמות המוצגות. תוכן יכול להיכתב כדי לענות על שאלות שקשורות לנושא החיפוש או נושאים המקבילים אליו – ואז כדאי לחפש את המגמות הנוגעות לאותם נושאים מקבילים.

מי יכול להשתמש בגוגל טרנדס?

בעלי אתרים ובכלל, כל מי שעוסק בתחום של כתיבת תוכן ורוצה לכתוב על נושאים שמשקפים את העניין של הלקוחות שלו יכול להרוויח משימוש בגוגל טרנדס. נתונים מגוגל טרנדס יכולים להעלות רעיונות חדשים למגוון של תכנים. מפוסטים של בלוגים ועד מדריכים, ניירות עמדה, עדכונים במדיה החברתית ואפילו סרטונים.

לא רק כותבי תוכן או בלוגרים יכולים לעשות שימוש בגוגל טרנדס: הנתונים על דפוסי חיפוש ארוכי-טווח יכולים להיות שימושיים במיוחד עבור יצירת כל סוג של תוכן. זוכרים את ההשוואה שעשינו בין אינסטגרם לטוויטר? הממצא הזה יכול להיות בעל ערך לנייר עמדה על ההתפתחות של המדיה החברתית בשנה האחרונה…

מותגים שונים התחילו להשתמש גם הם בגוגל טרנדס כדי ליידע על התכנים שלהם. למשל: הגרדיאן הבריטי השתמש בנתונים מגוגל טרנדס לאחר הבחירות האחרונות בבריטניה כדי להראות אילו שאלות שאלו הבוחרים את גוגל במהלך מסע הבחירות.

היכנסו לראש של הלקוחות שלכם עם גוגל טרנדס

אם תכניסו לגוגל טרנדס את הנושאים שרלוונטיים לעסק שלכם ותבקשו לראות שינויים בדפוסי החיפוש תוכלו לדעת בקלות איזה נושאים הם טרנדיים. ואז זה כבר פשוט – בוחרים את הנושא המתאים וכותבים עליו תוכן חדש.

מידע נוסף על קהל היעד שלכם ייתן לכם את הכוח להתאים את התוכן ללקוחות. שימוש בגוגל טרנדס יעזור לכם כדי לגלות מה אנשים מחפשים, כדי להעלות רעיונות חדשים לתוכן וכדי לענות על שאלות שהלקוחות שלכם שואלים. למשל: אם אנשים באזור שלכם מחפשים מידע על פסטיבל שמתרחש באותו שבוע, אתם יכולים להשתמש בידע הזה כדי ליצור מדריך שעונה על כמה מהשאלות הכי פופולריות בתחום זה.

אתם יכולים להשתמש בגוגל טרנדס גם כדי למצוא איזה סרטוני יו-טיוב אנשים מחפשים ובכך ליצור סרטונים אינפורמטיביים שמבוססים על ביטויי החיפוש הפופולריים ביותר.

מכיוון שקשה להעלות רעיונות חדשים ורעננים לתוכן על בסיס קבוע שימוש בגוגל טרנדס יכול לעזור לכם להיות מקור אמין לתוכן מעניין ורלוונטי שיניע את הלקוחות שלכם ושיוסיף תנועה לאתר שלכם.

החלטתם על רשימה של נושאים שאתם רוצים לקדם? פנו אלינו ונעזור לכם לכתוב אותם…

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן