דף הבית » כתיבת תוכן » כשכתבנית פגשה את פונטביט: סיפור אהבה טיפוגרפי

כשכתבנית פגשה את פונטביט: סיפור אהבה טיפוגרפי

פונטביט היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום עיצוב הגופנים (פונטים). החברה נוסדה בשנת 1999 על ידי המעצב נדב עזרא וחיים כדורי. נדב נדבק בחיידק האהבה לפונטים כבר במהלך לימודי העיצוב במכללה הטכנולוגית בחולון, ואחד המורים, איתן ברטל שהתמחה בעיצוב פונטים, פתח לו צוהר לנישה הייחודית הזו בעולם העיצוב הגרפי.

סיפור אהבה פונטביט וכתבנית

הדי. אן. איי. הבסיסי ביותר של העיצוב

נדב עזרא: “נדלקתי על זה. התחלתי לעצב אותיות. מה שמשך אותי זה הפשטות של הצורה והניסיון להפשיט את האות למשהו נורא פשוט, ל-DNA הבסיסי ביותר של העיצוב.” נדב מעולם לא הפסיק לעצב פונטים, מכאן הדרך להקמת פונטביט עם שותפו חיים כדורי היתה קצרה, ומאז 1999 הם מקפידים לשחרר בכל שנה קולקציה חדשה של פונטים בדייקנות של שעון שוויצרי. היום קטלוג הפונטים של פונטביט מונה כ-500 גופנים ויותר מ-1300 משקלים.

למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? ובכן, מכירים את זה שהסנדלר הולך יחף. דווקא אנחנו בכתבנית, שכתיבה היא ליבת העשייה שלנו,  התנהלנו שנים ארוכות עם פונט גנרי. כשהתחלנו לעבוד על האתר החדש שלנו אחד הדברים שעלו בדיאלוג המקצועי עם מעצב האתר, יוסף דלאל, היה הצורך לאמץ לאתר של כתבנית פונט ייחודי, מובחן ועכשווי. 

יוסף דלאל, בעליו של ‘סטודיו ג’וזף’ בירושלים עובד מול כתבנית שנים ארוכות. הוא היה זה שבנה ועיצב את האתר הראשון ולאורך השנים היה מי שהטמיע בו את החידושים הטכנולוגיים. לפני כשנה הוחלט שהגיע הזמן לבנות אתר חדש בגישה עכשווית יותר שהולמת את ההתפתחויות בעידן הדיגיטלי ומתאימה יותר לאתר שהוא, בין היתר, גם חנות תוכן מקוונת שמאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרי תוכן באוטמציה מלאה.

הרבה יותר חשוב ממה שחשבתם

זה אולי נראה לכם שולי, אבל לבחירת פונט באתר אינטרנט יש משמעות דרמטית מבחינת הגולש/לקוח. פונט נכון מקל על הקריאה והניווט באתר, מאריך את פרק הזמן שהגולש בוחר לבלות בו ואפילו משפר את המכירות. יוסף דלאל, כבוגר בצלאל, מבין זאת היטב והוא הסביר למה התחדשות בפונט חדש וייחודי היתה כל כך חשובה עבור כתבנית: “מאחר שכתבנית היא חברה לכתיבת תוכן, והמהות שלה היא התוכן, יש חשיבות גדולה גם לצורה הגרפית של התוכן. אופי הפונט ועיצובו משפיעים על אופי הקריאה, על קלות הקריאה של טקסט רץ בפסקאות, על המבנה ההיררכי של הכותרות, על משך זמן השהייה בעמודים והרושם הכללי שנוצר אצל הקורא כלפי הטקסט עצמו.”

החיבור לפונטביט הפך למתבקש, כאחת החברות שהובילו את מהפכת הפונטים בישראל וכמי שנתפסת גם היום כגורם הכי מקצועי בישראל בעיצוב פונטים. את החיבור בין החברות יזמו דווקא מנהל ת השיווק של פונטביט, מאיה ספיר בראל ורועי שמאלביץ, שראו את האתר הישן ומבלי שידעו שכתבנית בדיוק מניעה מהלך לשדרוג הפלטפורמה הדיגיטלית, זיהו את הצורך ופנו לכתבנית בתזמון מושלם: “זה היה מוזר שיש אתר לכתיבת תוכן עם פונט שלא קולע למטרה. נקודת המוצא היבשה היא פונקציונלית, אבל פונט אינו רק פונקציונלי ויש תמיד מתח בין הפונקציה של הגופן לגבי הנראות ומה שהוא משדר. חשבנו שלחברה כמו כתבנית  נכון שיהיה בידול גם ברמת הפונט, עם גופן שיהיה נוח וקריא אבל גם שלא יהיה גנרי” אמר רועי.

תחילתה של ידידות מופלאה

כאמור, הפנייה של רועי נפלה על אוזן קשובה והוחלט לבחור ולהתאים לכתבנית פונט חדש וייחודי. כמעצב אתר כתבנית, היה זה יוסף דלאל שניהל את עיקר הדיאלוג המקצועי בפרויקט ופעל מול החברים בפונטביט.

כך הוא מסכם החוויה מבחינה מקצועית ושירותית: “העבודה מול פונטביט היתה מאוד נעימה הן בפן המקצועי והן בפן השירותי. כחלק מהתהליך קיבלנו קטלוג דיגיטלי ובאמצעות דיאלוג שכלל המלצות מהמעצבים של פונטביט וטסטים שכללו ניסוי וטעייה הבנו מה אנחנו בדיוק מחפשים. מהפן שלי הבחירה בפונטים עכשוויים היא חשובה. פונט מהודק ומקצועי מקרין על הלך הרוח של החברה. כתבנית התחדשה בפונט “ספויילר” המוכר והאהוב שמתאים לה ומגדיר אותה”.

הניסיון המוצלח הוביל ליצירת שיתוף פעולה בין החברות במסגרתו יהנו לקוחות כתבנית מהנחה של 10% ברכישת פונטים מפונטביט. למימוש ההטבה מלאו את הטופס הבא 🙂

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן