עדשת מצלמה - פוקוס על הרים

בכתיבת תוכן הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לכם הוא תוכן שכתוב בלי מיקוד. חוסר מיקוד יכול להפוך רעיון נהדר לשום כלום במקרה הטוב אבל הכי נורא – אתם עלולים לאבד קוראים ואובדן קוראים או גולשים שווה בעולמנו הדיגיטלי לאובדן כסף.

הבעיה הכי גדולה היא שקל לזהות חוסר מיקוד אבל קשה לתקן אותו. לכן, הדרך הכי טובה היא למנוע את המצב מראש באמצעות כתיבת משפטים ברורים.

כתיבה כזו היא המפתח לשיווק יעיל באמצעות תוכן אבל, כתיבת תוכן שכוללת משפטים ברורים היא לא פחות משילוב של אמנות יצירתית ושל מדע – וזה ממש לא פשוט כמו שזה נראה.

אנחנו מזמינים אתכם למסע שבו תלמדו לכתוב משפטים ברורים וליישם אותם בתוכן שלכם, אבל בכל זאת לשמור על הקול הייחודי שלכם. הנה 5 הטיפים שעובדים הכי טוב בשבילנו.

טיפ 1 – הימנעו ממילוי התוכן במילים חסרות משמעות

אם לא תשימו לב – מילים חסרות משמעות עלולות להתגנב לכתיבה שלכם. מילים אלו מנפחות את המשפטים שלכם בג'אנק חסר תועלת. החשודים המיידים כוללים מילות יחס כמו "זה", "יש" "להיות" "זאת אומרת ש…" וכדומה.

רוב המשפטים יכולים לחיות בשלום ללא המילים הללו. פשוט תגידו להן יפה שלום ולא להתראות.

דוגמה, משפט כמו: "זו הייתה התקופה האהובה עלי בשנה בגלל מזג האוויר הסתווי ועלי השלכת" יכול להיות הרבה יותר תמציתי. למשל: "הזמן החביב עלי בשנה הוא הסתיו בעיקר הודות לשלכת".

בהתחלה אמנם זה יהיה קשה ואפילו מאולץ, אבל ברגע שתהפכו את הצמצום להרגל – אתם תכתבו משפטים ברורים יותר בצורה לא מודעת כבר מראש.

טיפ 2 – ערכו את התוכן בעצמכם או העבירו לעריכה חיצונית

הדרך הטובה ביותר להבטיח שאתם פועלים בהתאם להנחיות של טיפ 1 היא פשוטה – לערוך את הטקסט בעצמכם או להעביר אותו לעורך חיצוני. למה גם וגם?

מכיוון שעריכה מתמדת ויסודית נחשבת לאחת השיטות הטובות ביותר לצורך הבהרת התוכן. לכן, סבבי עריכה מרובים יכולים לעזור לכם לזקק את המחשבות ואת הרעיונות שלכם, כך שבסופו של דבר התוכן יהיה הכי ברור שאפשר.

נכון שלא כיף לקבל ביקורת, אבל כאשר מתייחסים לזה כאל משוב – מבינים שמדובר בשלב מהותי לצורך התקדמות.

טיפ 3 – קצרו במילים

האם המשפטים שלכם נוטים להימשך עוד ועוד ועוד? כדי לכתוב משפטים ברורים אתם צריכים לקצר במילים. נסו להפוך כל משפט לשני משפטים קצרים ולהחליף את הפסיקים בנקודות. קחו לדוגמא את הפוסט הבא שפורסם בבלוג בנושא אופנה:

"אני לבשתי המון בגדי וינטא'ז ואהבתי לשלב קלאסיקות מתקופות שונות, אבל אם יש דבר שאני לא יכולה להתאפק הוא להתחדש כל שנה בסתיו בסריג נעים מאנגורה".

המשפט הזה ארוך שלא לצורך והרעיון המרכזי בו (חוסר היכולת לעמוד בפני סריג נעים) הולך לאיבוד לאורך הקריאה. אם נקצר את המשפט נוכל להפוך אותו להרבה יותר ברור. למשל, באמצעות פיצול המשפט לשניים.

כמעט כל שעלינו לעשות הוא לחפש את הפסיק ולהחליף אותו בנקודה. למשל: "אני לבשתי המון בגדי וינטא'ז ואהבתי לשלב קלאסיקות מתקופות שונות. הדבר היחידי שאני לא יכולה לעמוד בפניו הוא אחד – סריג נעים מאנגורה. אני קונה אחד חדש כל שנה בסתיו ומתענגת כל פעם מחדש".

משפטים קצרים מאפשרים לקוראים שלכם לעקוב אחר אופן המחשבה שלכם בצורה טובה יותר, כך שאתם מגיעים לשורש העניין בצורה מיטבית ומשמרים את העניין של הקוראים בתוכן שלכם.

טיפ 4 – אל תקברו את הנושא העיקרי שלכם במלל מיותר

כאשר אתם משתמשים במלל מיותר אתם מחביאים את הנושא העיקרי של התוכן שלכם. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא באמצעות משפטים ברורים שמתחילים בנושא שלכם.

טיפ 5 – הימנעו מחזרתיות (גם אם בניסוח שונה)

חזרתיות היא אחת מהמחלות שעלולות להרוג תוכן ברור. הכוונה לשימוש במילים נרדפות (מילים שונות עם אותה משמעות באותו משפט) ובחזרה על מילים או ביטויים שלא לצורך. לפניכם כמה דוגמאות:

  • אנחנו מתכננים להיפגש בחצות ב-12 בלילה.
  • אל תחזרו בחזרה להרגלים הישנים שלכם.
  • היא תמצתה בקצרה את הדו"ח.

כל המשפטים האלה הם קצרים אבל ניתן לקצר אותם ולהרוויח מיקוד.

  • אנחנו מתכננים להיפגש בחצות..
  • אל תחזרו להרגלים הישנים שלכם.
  • היא תמצתה את הדו"ח.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לכתוב ממוקד היא עריכה, עריכה ועריכה. יש סיכוי שם תתמצתו מספיק תגיעו לסוגה חדשה שנוגעת לא נוגעת בשירה, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר…

בצעו עריכה לתכנים שאתם כותבים ולאחר מכן העבירו אותם לעורך אחר. יישמו את המשוב והתייחסו אליו כצעד הכרחי בהתקדמות שלכם. והכי חשוב – אל תדאגו כי תמיד אתם יכולים להשתפר עוד. זה פשוט מצריך תרגול.