באינטרנט אף אחד לא מוכרח לקרוא שום דבר ואף אחד לא צריך לעבור בוחן בסיום הקריאה ולכן גולש שבוחר לקרוא את התוכן שלכם, עושה את זה מרצונו החופשי.
למה כל כך חשוב לדעת את זה? כי אתם יכולים להשפיע על הרצון החופשי הזה ע”י כתיבת תוכן מתאים. זה נשמע פשוט למי שאינו כותב תוכן ותיק אבל זה ממש-ממש לא ככה. כי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט שונה מכל סוג כתיבה אחר משתי סיבות עיקריות:
- אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של העסק שלכם. כתיבת תוכן לאתר אינטרנט צריכה למשוך את הלקוחות אל האתר שלכם ולגרום להם להישאר בו. למעשה הגולש מחליט תוך מספר שניות מה והאם לעשות את זה באתר שלכם וההחלטה שלו תלויה רבות בתוכן שיש באתר.
- כתיבה היא מקצוע שמצריך הכרה של כללים לשוניים שונים ושימוש באוצר מילים רחב. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט היא לא תחביב אלא מקצוע וכמו בכל מקצוע צריך לעבוד קשה: לקרוא ולכתוב, לערוך ולמחוק.
אבל איך עושים את זה נכון?
- תכננו את הכתיבה מראש – הכינו לעצמכם ראשי פרקים ורשימת מושגים שעליהם תכתבו. כך תהיו ממוקדים ותמקדו גם את הגולשים שלכם. בחירת מילות מפתח מתאימות יכולה לעזור לכם במשימה הזו וגם להגביר את התנועה לאתר.
- כתבו תוכן פשוט ובהיר – אל תשתמשו במילים גבוהות ומקצועיות מדי ואל תכתבו משפטים שארוכים מ-14 מילים.
- השתמשו במילות שאלה – שאלת שאלות הוכחה כטכניקה שמסקרנת את הגולשים וגורמת להם להיכנס לאתר שלכם ולהישאר בו.
- הציגו זווית חדשה – זווית רעננה וייחודית תסקרן את הגולשים ותגרום להם להישאר באתר שלכם. יש לכם שניות בודדות למשוך תשומת לב ולכן רק תוכן כובש, סוחף ומלהיב יעשה את העבודה. דוגמאות למילים שעושות את העבודה ניתן למצוא כאן.
- כתבו בשפה שלכם – תהיו נאמנים לעצמכם ולאמת שלכם. האתר שלכם משקף אתכם וגם התוכן בו אמור לבטא את השפה בה אתם מדברים.
- אל תכתבו יותר מהנדרש – עדיף לכתוב ולמחוק מאשר לכתוב תוכן שחסר בו עניין. התוכן צריך להיות קצר, קולע וממוקד.
- קראו לפני פרסום -מומלץ לקרוא בקול רם כל תוכן שכתבתם לפני שאתם מפרסמים אותו. ככה תזהו משפטים ארוכים מדי, מילים שחוזרות על עצמם יותר מדי פעמים וביטויים לא מתאימים.
- ענו על צרכי הלקוחות שלכם – התוכן שלכם צריך להיות ממוקד בקהל היעד שלכם כי תוכן לא מעניין ולא רלוונטי פשוט לא ייקרא. טכניקות להתאמת התוכן לגולשים תוכלו למצוא כאן.
נשמע מסובך? אתם צודקים לגמרי!
כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט מצריכה תרגול, ידע ונסיון. הבעיה היא שלא כל אחד יודע לשלב בהצלחה כתיבה ואינטרנט. כמו תמיד, מומלץ לפנות למי שזו העבודה שלו – כתיבה לאתרי אינטרנט.
לקריאה נוספת
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: טיפים לכתיבת תוכן | כתיבת תוכן | כתיבת תוכן לאתרים