איך לבחור שם לבלוג עסקי שיהיה מגניב וגם רציני

אחד הצעדים החשובים ביותר בהקמת בלוג עסקי חדש הוא בחירת שם טוב. הבעיה מתחילה כשלעתים קרובות מידי, הבלוגרים בוחרים את שם הבלוג במהירות, קונים לעצמם דומיין ומתחילים לפרסם תוכן, רק על מנת לגלות חודשים (או אפילו שנים) לאחר מכן ששם הבלוג שלהם אינו משרת את המטרה שלהם. קיימות סיבות רבות ושונות לכך ששם בלוג נזקק לשינוי. לפעמים, שם הבלוג אינו משקף נכונה את הנישה בה מתבלט העסק, לפעמים, השם מסורבל או פשוט ארוך ומסובך מכדי שאנשים יוכלו לזכור אותו. במקרים אחרים, יכול להיות ששם הבלוג העסקי (או חלק ממנו) מועתק ממותג רשום או מסימן מסחרי של חברה ידועה.

כדי להימנע מההתמודדות עם הטרחה שבשינוי שם הבלוג העסקי שלכם, מומלץ לבחור את השם המתאים כבר בהתחלה.

בשלב זה, אנחנו יוצאים מתוך ההנחה שכבר מיקדתם את עצמכם בנישה הנכונה לכם, וכל מה שאתם מחפשים הוא את השם המתאים לבלוג שלכם. לכן, ריכזנו עבורכם 5 טיפים חכמים שיעזרו לכם בכך.

אל תמהרו

אוקיי, זה, אולי, ברור עבור חלק מכם, אבל ברצינות, אל תמהרו לבחור שם לבלוג שלכם! שם הבלוג אמור להיות רכיב קבוע במיתוג העסקי, ולכן, עליכם לשקול את כל האפשרויות לפני, בחירת השם, כך שתוכלו להיות בטוחים לגמרי שמצאתם את השם המושלם. אם זה לא משכנע אתכם מספיק לקחת את הזמן שלכם לפני הבחירה, אולי כדאי לחשוב על ההשלכות הנגרמות כשאתם נאלצים לשנות את שמו של בלוג:

  • החלפת שם הדומיין – אם תשנו את שם הבלוג שלכם, יותר מסביר להניח שתצטרכו גם להחליף את שם/כתובת הדומיין שלכם. שינוי כזה הוא עסק מסוכן ביותר, מכיוון שהוא עלול להוביל לאובדן רציני של תנועה אורגנית לבלוג. המשמעות היא, שתצטרכו לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי שגוגל (טוב, נו, גם מנועי חיפוש אחרי) עדיין יאהבו את הבלוג החדש שלכם, לא פחות ממה שאהבו את הבלוג הקודם שלכם.
  • שינוי שמות ו/או חשבונות במדיה החברתית – מרבית ערוצי המדיה החברתית אינם מאפשרים לכם להעביר יחד איתכם את העוקבים שלכם לדף עסקי חדש, כך, ששוב, תיאלצו להתחיל מאפס, אפילו אם כבר היו לכם 15,000 לייקים בפייסבוק או 10,000 עוקבים בטוויטר, אתם לא באמת רוצים לאבד את הכוח הזה במדיות החברתיות.
  • כמובן שישנם עוד דברים רבים שכדאי לקחת בחשבון בעת שינוי כזה אבל זה לא הנושא העיקרי של הפוסט. פשוט תצטרכו לסמוך עלינו כשאנחנו כותבים שאתם לא רוצים להיקלע למצב הזה, רק כי היה לכם נורא דחוף להרים בלוג עסקי לאוויר…

שוב – אל תמהרו, קחו את כל הזמן לו אתם זקוקים כדי לבחור שם טוב לבלוג העסקי שלכם.

לכו על שם קצר וקליט

לכו על שם בלוג שהוא קצר, קליט, קל לזכירה וקל לאיות. אמנם, יתכן שלא תצליחו לענות על כל ארבעה הקריטריונים הללו, אך חשוב לקחת בחשבון את כולם כשעוברים את התהליך של בחירת שם לבלוג.

בשורה התחתונה, המטרה היא שאנשים יוכלו למצוא אתכם ברשת ללא מאמץ מיותר, שם קצר וקליט בהחלט עוזר בכך, לעומת שם ארוך ומשעמם שפשוט לא נשאר בזיכרונם של הגולשים.

  • דוגמה לשם בלוג טיולים שלא היינו בוחרים:Fly.tooty.co.il
  • דוגמה לשם בלוג טיולים שכן היינו בוחרים: Roaolam.com

סיבה חשובה נוספת לכך ששמות בלוג קצרים יותר נחשבים ליעילים, היא ששם הבלוג שלכם, בדרך כלל, תופס חלק מהכותרת של הפוסטים בבלוג שלכם. פורמט טיפוסי לכותרת של פוסט בבלוג נראה כך – "איך לבחור שם לבלוג עסקי שיהיה מגניב וגם רציני | כתבנית", כך שאתם בטוח כבר יכולים לזהות את הבעיה. ככל ששמו של הבלוג יהיה ארוך יותר, כך יעמוד לרשותכם פחות "אורך" כותרת שבו תוכלו להשתמש בכותרת הפוסט בבלוג לצורכי הקידום של הבלוג במנועי החיפוש.

אל תבחרו שם ממוקד מדי

טעות נפוצה נוספת אותה מבצעים, לרוב, אנשים שיש להם נישה עסקית מסוימת על הכוונת, היא בחירת שם בלוג ספציפי מדי. למשל, נניח שאתם רוצים לפתוח בלוג העוסק בנסיעות באירופה, ולכן, אתם בוחרים שם בלוג מגניב שכולל בתוכו את המילה "אירופה". שנתיים לאחר מכן, אתם מגלים שאירופה מהווה נישה תיירותית מצומצמת למדי, ואתם משתוקקים לכתוב גם על יעדים אחרים ברחבי העולם, אבל, אכלתם אותה! שם הבלוג שלכם מונע מכם לעשות זאת.

אל תעשו שימוש בשמכם

אמנם, ישנם מקרים בהם זה יכול להיות הגיוני ולעבוד (למשל, אם אתה מנהלים עסק קטן שליבת פעילותו נשענת עליכם ועל היכולות שלכם, או כאשר אתם סופרים / אומנים והעסק שלכם "נשען" על הכישורים והיכולות האישיים שלכם), אבל, במקרים אחרים, בחירת שם קליט וזכיר עשויה לעבוד הרבה יותר טוב לטווח הארוך מאשר שימוש בשמכם.

הימנעו משילוב מספרים או תווים מיוחדים בשם

מספרים ותווים מיוחדים, בדרך כלל, מקומם אינו בשמותיהם של בלוגים או דומיינים. כלומר, מספרים, אולי, אבל זאת, רק כאשר שם המותג שלכם כולל אותם. מהתווים המיוחדים – הימנעו כליל. אה, וגם מהמקפים! שימוש במקפים נחשב לאולד סקול, מאד.

לסיכום

אומרים שסוף מעשה במחשבה תחילה. לדעתנו, אין ספק שזה נכון בכל הנוגע לקופירייטינג, מיתוג או כתיבת תוכן, אבל כשמדובר בבחירת השם לבלוג העסקי שלכם, זה נכון באופן מיוחד.