ידיים אנושיות יוצאות מ-2 מחשבים באחת סל קניות ובשנייה כרטיס אשראי

אין ספק בכלל שבעשורים האחרונים התקדם העולם קדימה באופן שאם נשווה אותו לאופן ההתקדמות בעבר, הוא שווה ערך לכמה מאות שנים. הסלולר מאפשר לנו לגשת לכל מקום מכל מקום, והרשת, לכשעצמה, הפכה למקור המידע העיקרי של אנשים רבים. בתוך כל זה, נולד הצורך לייצר "תוכן", כשההגדרה ל"מהו תוכן?" (או, נכון יותר – ההגדרה הנוגעת למהו תוכן אפקטיבי?) נזילה ומשתנה בכל עת.

ברור כי בעלי אתרים רבים מנסים ליישר קו עם הדרישה של הגולשים למידע, מצד אחד, ומצד שני, הם גם מנסים לצאת "בסדר" עם המגבלות והדרישות אותן מטילה גוגל על המעוניינים בקידום. דילמה שמתגלה כבעייתית מעט, מאחר שלא כל הגולשים מהווים מקשה אחת מבחינת העדפותיהם, וגם "דעתה" של גוגל משתנה פעם בכמה זמן, תוך שהיא מרעידה את אמות הסיפים בכל פעם שהיא מבצעת שינוי באלגוריתם שלה שמדרג את האתרים ומסדר אותם לפי הסדר הנכון לה (אבל לא בהכרח מתאים להעדפות הטבעיות של הגולשים).

אל כל הסמטוחה הזו מצטרפת שאלת התוכן והאפקטיביות שלו…

וכאן נעצור בדיוק לשנייה ונשאל את עצמנו למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים "כתיבת תוכן", כי תוכן יכול להיות תוכן שיווקי, תוכן מקצועי (הפונה לאנשי מקצוע ולקולגות), תוכן קידומי ועוד סוגי תוכן רבים וטובים, שלכולם יש מקום, זה לצד זה, במארג המערכתי המרכיב אתר טוב.

אז בואו, כרגע, נתמקד דווקא בתוכן האינפורמטיבי, שלכאורה, על הנייר, נשמע הכי פחות אפקטיבי למכירות מסוגי התכנים האחרים.

למה דווקא תוכן אינפורמטיבי? למה לא, בעצם?

אחד הדברים אותו העדיפו אנשים מאז ומתמיד הוא עובדות, נתונים מוצקים – ובמילים שלנו כיום – תוכן אינפורמטיבי. תוכן אינפורמטיבי נחשב לאחד התכנים הקשים ביותר לכתיבה, מאחר והוא חייב להיות מגובה במקורות מידע מהימנים, ובינינו? בימינו, מאד קשה למצוא כאלה. במיוחד כעת, כשכל אתר מתחרה בחברו בתוכן מפוצץ, מרהיב, מושך תשומת לב (אבל לא בהכרח תוכן שדבק באמת לאמיתה!). כך שתכנים אינפורמטיביים, אם אפשר לקרוא להם כך, נחשבים ל"הגביע הקדוש" של כותבי התוכן, מצד אחד. ומצד שני, לאור רמת אמינותם של מרבית האתרים ברשת, קל לנו ליפול בפח ולהסתמך, כמקור מידע, על אתר שאינו מהימן דיו. ואז, גם מהימנותו של האתר שלו כתבנו את התוכן נפגעת, בעיני הגולשים וגם "בעיני" גוגל.

בעיה.

הזכרנו את ההתקדמות קודם, נכון?

ובכן, העולם התקדם בהרבה יותר מרק הפיכתו של האינטרנט למקור המידע העיקרי. מונחים, שבעבר היו נהירים וברורים לנו (כמו המונחים הפשוטים ביותר – שיווק ומכירות) לבשו, בהשפעת הרשת, פנים חדשות, תוך שהם משנים את ייעודם. בואו, נבחן, למשל, את המושג "שיווק". עד לפני שניים שלושה עשורים, כשרצית שלקוח שלך יבצע פעולה כלשהי, פשוט אמרת לו (או ציווית עליו) לבצע אותה. הדוגמה המובהקת ביותר לכך הוא הסלוגן "שתו הדרן" שפרסם את מיץ התפוזים של תנובה בשנות ה-40. מאז, הפכנו ברוב המקרים למתוחכמים, ואם מישהו ינסה לצוות עלינו משהו, נתקפל יפה מהאתר שלו בטרם הוא יספיק להוסיף את סימן הקריאה בסוף הסלוגן. לכן, השיווק כיום הוא מעודן ומתוחכם הרבה יותר, והוא עובר דרך… ניחשתם נכון! התוכן האינפורמטיבי.

איך זה עובד?

כיום, אנחנו כבר לא משווקים מוצרים או שירותים, אנחנו משווקים תדמית. ואין כמו תוכן אינפורמטיבי כדי לשווק תדמית. הרי כולנו, בסופו של דבר, מחפשים מישהו חכם (לפחות כמונו) שיצור את הרושם שהוא יודע מה הוא אומר או עושה. נשמח להאמין לו, אם רק יצליח לבסס בעינינו את הרושם הנכון.

וכאן, אנחנו חוזרים לתוכן האינפורמטיבי, שכאשר הוא דבק בעובדות וכתוב בצורה משכנעת, הוא מהווה את המפתח הטוב ביותר ליצירת המכירות באתר שלכם.

אז מה היה לנו שם?

תוכן האינפורמטיבי, רק לכאורה, נראה לא אפקטיבי בכל הנוגע למכירות. כיום, השפעתה של האמינות על מכירות היא גבוהה מאד, והדרך הנכונה למכור, היא דרך יצירת התדמית האמינה, הנשענת על התכנים האינפורמטיביים שבאתר שלכם ודרך היותכם ברי סמכא ומקור ידע "אולטימטיבי" עד כמה שניתן לגולש.

וזו, בערך, כל התורה על רגל אחת. 🙂