דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן למגזר החרדי

כתיבת תוכן למגזר החרדי

הקורונה הביאה עמה הרבה חידושים והרבה שינויים בתפיסת העולם של כולנו. אנחנו כבר כמעט לא מצליחים לדמיין את החיים ש'לפני', העולם שהתנהל ללא כל צורך בריחוק חברתי. החתונות ההמוניות, הצפיפות והדוחק באולמות האירועים, לחיצות הידיים המשוחררות, החיבוקים… כל אלו כמעט נעלמו.

אך מעבר לכל זה, למדנו כולנו לשבת בבית. גם התזזיתיים שביננו, למדו שאפשר להישאר בבית ולמרות זאת להמשיך לנהל את החיים כמעט כרגיל. כל זה הודות לתקשורת הענפה שיש לנו היום באמצעות הכלים הדיגיטליים ורשת האינטרנט. כמעט כל שירות ניתן לקבל היום מרחוק. שירותי בנקאות, שירותים משרדיים שונים, שירותים עירוניים וממשלתיים, שירותי רפואה וכמובן גם קניות.

המגזר החרדי והרשת

חרדים בכותל המערבי

הציבור החרדי בחלקו מתנזר או לפחות שומר מרחק מרשת האינטרנט, בייחוד כשהיא לא מוגנת או מסוננת. למרות שכמעט ואי אפשר להסתדר היום בלי האינטרנט, עדיין כמעט ולא נראה בית חרדי השומר על ערכיו ועל חינוך ילדיו, כשהוא יאפשר את הגלישה החופשית ברשת ללא כל הגנה.

הסינון המתבקש הוא לא רק על האתרים הפרוצים ממש. מדובר על רמת סינון גבוהה הבודקת את התכנים, מאתרת את התמונות הבעייתיות ומגישה לגולש החרדי רק את הסולת המסוננת הכי נקייה והכי שמורה.

חשוב שכל בעל עסק, בייחוד זה שרוצה את הקהל החרדי כקהל היעד שלו, יהיה מודע לכך. כי אם הוא יפנה אל קהל החרדי בכלים הלא נכונים, הוא פשוט לא יצליח להגיע אליהם.

דברו אל העם בשפתם

כל איש שיווק מתחיל יודע שאם הוא רוצה להגיע לקהל יעד מסוים, הוא חייב לדבר אליו בשפתו. האדם החרדי לא ישתכנע לרכוש מוצר אם ינסו לשווק לו אותו באמצעות תמונות צורמות או מלל שהוא לא מתחבר אליו. להיפך. הדבר עשוי להרתיע אותו ולגרום לו להבין שהמוצר הזה לא באמת שייך אליו.

בגלל שכולם מנסים למכור היום ולשווק דרך האינטרנט, חובה על בעלי העסקים ללמוד ולהכיר טוב יותר את שפת העם ולדבר אל כל אחד בשפתו הוא.

בעל עסק שרוצה לשכנע את הציבור החרדי, חייב לפנות אליו בשפה המתאימה וברמה הרצויה.

מי מכיר את הניואנסים?

כל מי שמנהל עסק או מעניק שירות באמצעות הרשת, יודע שבלי קידום מקצועי של האתר והזנת תכנים, הוא לא יצליח להגיע למקומות אליהם הוא שואף להגיע. כי התחרות ברשת היא עזה ועל כל משבצת יש עשרות ואפילו מאות נותני שירות. רק אתר שדואג לקידום המקצועי שלו, מצליח להגיע למקום טוב ואף לשמור עליו לאורך זמן.

אך כאן יש לתת את הדעת להתאמה לקהל היעד. כפי שכבר ציינו, כשמדובר בקהל חרדי, חשוב לדבר אליו בשפתו.

הדבר הנכון ביותר הוא להפקיד את המלאכה בידי כותב חרדי. כך כתיבת התוכן תהיה הכי אותנטית והכי משכנעת. אנשים שמנסים כביכול 'לגייר' תכנים או להוסיף אלמנטים כמו כיפה, פאות וכדומה לתמונות קיימות, מועדים לכישלון. כי החרדי לא 'יקנה' את זה. הרדארים הרגישים שלו יאותתו לו מיד ש'זה לא זה'.

למעשה רק כותב שחי בתוך החברה החרדית ומכיר את הרגישויות ואת הצרכים, מודע לכל הניואנסים ולאורח החיים השמור, הוא זה שייטיב לכתוב ולשווק נכון את התכנים של החברה.

כאמור עבור חברות רבות מהווה החברה החרדית פלח חדש יחסית שמכורח המציאות החלה להיעזר בשירותי הרשת. לאור זאת, כדאי שכל אחד השואף להגיע אל הקהל החרדי ורואה בהם קהל יעד פוטנציאלי, יעשה חושבים מחדש ויתכנן את המהלכים השיווקיים שיסבירו פנים גם לקהל החרדי.

כותבת המאמר, שרה, היא כותבת תוכן חרדית בכתבנית

רוצים לפנות באמצעות תוכן לקהל החרדי בישראל? דברו איתנו

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן