כדי להגיע למצב בו יש קהל גולשים נאמן שממש מחכה לקרוא אתכם יש צורך בהרבה ניסוי וטעייה ולכן הרבה כותבים ובלוגרים שיכולים להיות ממש טובים מתייאשים עוד בתחילת הדרך. אם אתם כאלה, אל תמשיכו לקרוא כי הפוסט הזה הולך להיות ארוך. אלו שכן משקיעים ומתאמצים מרוויחים קבוצת קוראים נאמנים שרק הולכת וגדלה ככל שעובר הזמן.

בסופו של תהליך, אף אחד לא משקיע מזמנו וממרצו לחינם ולכן סביר מאוד להניח שאנשים אלו יהפכו ללקוחות שלכם או לצרכנים של מוצרים עליהם תמליצו מפני שהם מכירים אתכם וסומכים עליכם. בעיקר הודות לערך המוסף שאתם מספקים להם ולאמון שהם רוחשים לכם.

ללמוד מניסיון של אחרים

בתחילת שנת 2017 דיאטנית בשם סאדייה פתחה ערוץ ביוטיוב בשם Pick Up Limes. בערוץ זה היא פרסמה סרטונים על תזונה, צמחונות, נסיעות, מינימיליזם ושאר דברים שעניינו אותה. עד סוף אותה שנה היא צברה יותר מ-650,000 מנויים ועד תחילת 2019 – כמעט מיליון וחצי מנויים.

הערוץ של סאדייה
הערוץ של סאדייה

אני מצאתי את הערוץ הזה בטעות אבל מיד התאהבתי בו. כל הסרטונים שצפיתי בהם היו מקצועיים ומלוטשים ולכן גם אני נרשמתי כמנוי לערוץ הזה. ידעתי שכל סרטון חדש שיעלה אליו יהיה מצוין.

אמנם מצאתי דמיון בין הערוץ הזה לערוץ של Jenny Mustard, אבל היתה לזה סיבה טובה – עד אמצע 2017 שני הערוצים שיתפו פעולה ביניהם. סאדייה אפילו הודתה ששאבה השראה מג'ני. למשל מסגנון יצירת התכנים שלה.

יצירתיות זה עניין מסובך

המשמעות היא שסאדייה הייתה יותר ממעריצה של ערוץ היוטיוב של ג'ני. היא השתמשה באהדה שלה לערוץ וברושם שהוא השאיר עליה כדי ליצור לגולשים תוכן מעולה משלה.

אגב, היא לא לבד. כל יוצרי התוכן הגדולים החליטו לוותר על ה"אני" הישן שלהם כדי לגדול מבחינה יצירתית וללמוד לקבל השראה מאחרים. כדי ליצור תוכן טוב ולהיות יצירתיים, כנראה שתעברו 3 שלבים בדרך.

הערצה

אין תחליף לתשוקה ולהתלהבות שיש למי שכותב ויוצר תוכן שהוא אוהב. התשוקה הזו ניכרת כשקוראים או צורכים את התוכן שלו. כאשר אתם נמצאים בצד השני של המתרס (כלומר אוהבים תוכן מסוים) אתם יכולים ללמוד הרבה על יצירת תוכן. כשתנסו להבין מה מושך אתכם בתכנים או באושיות אחריהם אתם עוקבים בקביעות, סביר להניח שתשימו לב לכמה דברים.

  • אלה תכנים שמתפרסמים בקביעות.
  • התכנים הללו לרוב יכללו בקשות למשוב.
  • אלה יהיו תכנים שמסקרים נושאים שונים באותו עולם תוכן.
  • אלה יהיו תכנים שיפנו אתכם למיזמים נוספים, למשל קבוצות פייסבוק, קורסים וכדומה.

קנאה

כאשר אתם אומרים לעצמכם משהו בסגנון: "אני חושב שאני יכול לכתוב בעצמי משהו כזה…" אתם למעשה מודים שיש לכם את הרצון ליצור ולכתוב תוכן משלכם. המשמעות היא שהתכנים שהתפרסמו בבלוגים והקהילות שנכנסתם אליהן הניעו אתכם לפעול. גם אם בשלב הזה מדובר בפעילות רגשית בלבד. אם זה המצב, זה בדיוק הזמן לחשוב על הפלטפורמה המתאימה לכם והתחיל לכתוב, ליצור, לצלם תמונות או לצלם קטעי וידאו בנושא שהכי מרגש אתכם. וזה ממש לא משנה אם הנושא שמרגש אתכם הוא קטילת מזיקים, שיפוץ רהיטים עתיקים או חילופי זוגות.

יצירה

אמנם יצירה וכתיבת תוכן בהתבסס על רעיונות של אחרים נחשבת למהירה יותר מכתיבת תוכן מקורי, אבל זה לא הופך אותה לקלה יותר. למעשה, שלושת השלבים של היצירתיות אינם באמת מופרדים זה מזה והצלחה מגיעה כאשר משלבים אותם.

כלומר, יוצרי וכותבי תוכן צריכים לשאוב השראה מכותבים אחרים ולהישאר משולהבים לגבי עבודתם – מה שאומר שכתיבת תוכן היא מעגל שלא נסגר אף פעם…

דבר נוסף – מיקוד

ענו לעצמכם על 3 השאלות הבאות. עוד לפני היצירתיות המתפרצת שתגיע בהמשך, הן הבסיס שממנו תוכלו להתפתח. הן ימקדו אתכם וידאגו שלא תסטו מהדרך. כך תוכלו לייצר לכם קהל עוקבים נאמן.

  • למה בא לך לכתוב בלוג? (דוגמה: כי אני מקצוען בתחום שלי ובא לי שכולם ידעו את זה).
  • מי הוא הקורא הקלאסי שלך? (דוגמה: ירון, בן 33, נשוי + 1, עובד הייטק [סייבר] מהרצליה שהתחביבים שלו הם גיימינג, קריאת מחשבות וקריפטו).
  • איזה פוסטים תכתוב/תכתבי? (דוגמה: מדריכים מצולמים).

לא בטוחים לגבי השלב הבא?

איך כתבתי בהקדמה? כתיבת תוכן ויצירת קהל יעד רלוונטי כרוכים בהרבה ניסוי וטעייה. כדי לצמצם עד כמה שניתן את איזור הדמדומים הזה, בפוסט הבא אנחנו מדברים תכל'ס על איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג תיירות. העקרונות בו נכונים לגבי כל עולם תוכן שבא לכם להתחיל לכתוב עליו. התחילו כאן.