אנשים רבים עושים "לייק" לעמוד הפייסבוק של עיריית מגוריהם או לאלו של הערים הסמוכות, על מנת להתעדכן בפרטים לגבי אירועים ולקבל הודעות חשובות (כמו הפסקות מים יזומות לדוגמה).

ברוב המקרים, הפוסטים אשר מתפרסמים בעמודים של העיריות הם פחות או יותר צפויים וסטנדרטים, גם בתכנים וגם בנוסחים (לאחרונה החלה מגמה אשר משנה מעט את התמונה, אבל על זה כבר נדבר בפוסט אחר). מהסיבה הזאת, אף אחד לא היה מוכן לפוסט שעלה ב-31/12/18 בשעה 23:59 בדיוק בעמוד של עירית תל אביב, הפוסט הזה ששבר את הרשת ביממה שלאחריו היה מורכב למעשה מ-3 מילים בלבד.


הפוסט הקצר, המדויק והלא שגרתי הזה פתח צוהר לעמודי מותגים רבים אחרים לגייס את יכולות הקריאייטיב של העומדים מאחוריהם לצורך ניסוח תגובות קצרות ושנונות לפוסט הלקוחות מהעולם שלהם.

בין העיריות , מועדוני הכדורגל, הארגונים והחברות המסחריות שבחרו להצטרף לחגיגה הוויראלית:

  • חברת חשמל: "תפסת אותי רוקדת על עמוד, מסיימת לחבר פה מישהו ובאה"
  • דורקס: "עיריות יקרות, מה שלא עשיתן אתמול בלילה, מקווים שנזהרתן שלא תצא לכן פתח-תקווה"
  • עיריית חיפה: "בוקר טוב, מה פספסתי??? נרדמתי ב 22:00…"
  • וכמובן, עיריית ירושלים שהגיבה לעקיצה המרומזת שנשלחה לעברה: "מה קרה, היה קצת קר אז נזכרת בי?"

במידה ועיריית תל אביב הייתה מעוניינת לשווק את עצמה כעיר בילויים תוססת וצעירה ולהשיג את המטרה ע"י השוואה לירושלים, היא כנראה הייתה בוחרת לעשות שימוש לצורך כך בכלי של כתיבה שיווקית – אולי באמצעות מאמר שהיה מתאר את ההבדלים בין הערים ואת החוזקות של תל אביב בהשוואה לירושלים או לערים אחרות.

אבל צוות הדיגיטל של עירית ת"א לא חיפש לערוך השוואות או להעביר מידע מקיף על תל אביב ויתרונותיה –  ולו בגלל הסיבה הפשוטה שתל אביב כבר נהנית ממיתוג של עיר בילויים, תוססת וצעירה ולכן, היא לא באמת זקוקה להשוואות הללו.

צוות הדיגיטל בסך הכול רצה לעשות קצת באז ולשבור את השגרה לכבוד השנה החדשה והוא השיג את המטרה בצעד קריאטיבי מדויק ומבריק.

ומה אתם צריכים?

אז אם אתם מתלבטים בין קופי לכתיבה שיווקית, חשוב שתבינו תחילה את הסיבה או המטרה בגינה אתם מעוניינים בשירות. האם אתם מבקשים להעביר מסר שיווקי מדויק במשפט קצר? (פוסטים קצרים לפייסבוק או לאינסטגרם זה בדיוק זה) או שאתם רוצים להעביר מידע אודות העסק, להדגיש חוזקות ולהתקדם בגוגל? (כאן תוכן שיווקי יעזור לכם יותר)…