הפעם נכיר מקרוב את ליאון: מאייר כישרוני, מומחה לעיצוב ואנימטור. מעצב UI וחובב AI, מעצב ובונה אתרים מחונן במקצועו, והאיש שהטיס את פורשה אל החלל.
ליאון, אחד מהלקוחות הוותיקים של כתבנית, נפגש איתנו לשיחה מרתקת. איך הוא הביא את פורשה לחלל, כיצד הוא משלב מגוון תחומי עניין ודיסציפלינות, מהן לדעתו התכונות של “מעצב על” בתקופה של כלי עיצוב מבוססי AI, מה תוכלו למצוא באתר הייחודי של ליאון – הצצה מרתקת, לחייו של איש מיוחד.
אפשר גם וגם – לשלב בין כישרון לבין פרנסה
את ליאון אנחנו בכתבנית, מכירים בדיוק שנה מהיום. פרק זמן עגול ויפה ומתאים מאין כמוהו להעמיק קצת את ההיכרות. וכמובן גם לשתף אתכם הקוראים בפועלו המיוחד. כשהחל לדבר על מותג מכוניות העל “פורשה”, ברור מיד שהוא מכיר אותו לעומק, חובב אמיתי. אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד) למותג המכוניות שיש הרואים בו מספר אחד בעולם, ביקשנו קודם כל לדעת קצת יותר על ליאון, ידידנו.
ליאון, סיפרת לנו שאתה עובד בהייטק ועוסק כיום בעיצוב. הרי לא נולדת מעצב. איך הגעת לתחום, מאיפה זה התחיל?
“אני מעצב,” מספר ליאון, “משנת 2003. אבל הקשר שלי לעיצוב התחיל הרבה לפני שלמדתי והתפתחתי בבניית אתרים ובעיצוב חווית משתמש (UI/UX), שאלה הנושאים שבהם אני עוסק כיום.” מתברר לנו שבתיכון, למד ליאון במגמת אדריכלות. מבחינתו, זה היה מסלול טבעי בגלל חיבתו לציור ובשל הכישרון הבלתי מבוטל שהתגלה בו. באותן שנים כתלמיד, הוא ראה את עתידו כצייר וכאמן. אבל די מהר התברר שלפחות בישראל הקטנה, אמנים וציירים ברובם לא באמת סוגרים את החודש.
הגעתי למסקנה, מחייך ליאון, שהנישה של פרסום ושל עיצוב תוכל לאפשר לי ליהנות מכל העולמות. בתחום הזה תהיה מצד אחד פרנסה טובה ומצד שני הוא מוסיף, שיוכל להביא לידי ביטוי את היכולת האומנותית ואת כושרו היצירתי המבעבע בתוכו.
בנקודה זו, חשוב לנו בכתבנית, לחזק את המסר לקוראנו, שאפשר גם וגם. ראינו לא מעט אנשים כאלה בקרב לקוחותינו השונים. אם יש לכם חלום, תשוקה, כישרון, תחתרו לשם באומץ, תחשבו (אם צריך) מחוץ לקופסה, ותיהנו מכל העולמות. ועכשיו בואו נחזור לליאון.
האם תוכל לומר לנו מהם הכישורים והמיומנות הנדרשים למעצב מצוין?
“בוודאי! מעצב על יהיה בעל כישרון, אבל גם ובעיקר בעל תשוקה ללמוד, תמיד להשתפר. ובנוסף, מעצב העל בעתיד יצטרך לא לפחד מהכלים החדשים, אלא מוכן ואף רוצה לאמץ אותם (הכוונה לבינה מלאכותית יצירתית, מחוללי תמונות וגרפיקה). מעצב שיודע ומבין איך להשתמש בכלים הללו, יהיה מעצב הרבה יותר טוב!”
למה אתר פורשה? בגלל העיצוב, בגלל השלמות
אז אוקי, למדת אדריכלות, עיצוב, יש עוד? ליאון, בצניעותו, מפרט רשימה של תחומי עניין וקורסים ולימודים, שלא היו מביישים חבורה שלימה של אנשים סקרנים. כשהוא גם ממשיך להתפתח בתחום העיצוב, עם קילומטרז’ של עבודה בחברות פרסום, הוא הרגיש שדרוש לו עוד דלק יצירתי. אז לפני למעלה מעשר שנים, ליאון למד גם אנימציה ועסק גם בכך כעיסוק נוסף. אבל החליט שזה לא מספיק. ב-2009 למד בנוסף תכנות ובניית אתרים. בהמשך גם החל ללמוד לעומק את היישומים המרתקים של AI (בינה מלאכותית, בדגש עם יישומים גרפיים ועיצוב).
בין לבין, תוך שהוא מיישם לפרנסתו את הסט הרחב של המיומנויות והידע שצבר ולמד עד כה, החליט להגשים חלום. לבנות אתר מרהיב ובעל תוכן מגוון, המוקדש רובו ככולו למותג הרכב פורשה.
למה פורשה?
קודם כל, בגלל העיצוב, אלה מה. וחוץ מזה, גם בגלל השלמות של הרכב הזה, במבנה, בביצועים. שאיפה לשלמות וחוסר גבולות ולא רק במכוניות מהירות. הידעתם שפורשה זה גם טרקטורים, תיקים מעוצבים ועוד המון המון דברים שכולם איכותיים?
ליאון: כך הטסתי את פורשה אל החלל
האתר שליאון הקים איננו נתמך כרגע על ידי שום גוף מסחרי. את האתר הוא הקים ועיצב בעצמו, כדי לשתף אחרים בידע עדכני ומעניין ומגוון, אודות רכבי העל המפורסמים והמהירים של המותג. תחילה הוא גם כתב וערך את המאמרים, אבל כאשר הבין שהכישרון שלו נמצא יותר בעיצוב ופחות בכתיבה, פנה אלינו, לכתבנית (ובמשך כבר שנה, אנו מסייעים וכותבים והיד עוד נטויה).
כעת, אנו מבקשים ממנו לספר מה יכולים הגולשים למצוא באתר. וגם איך הצלחתה להטיס את פורשה אל החלל?
לפני שליאון לוקח אותנו לחלל, תוך כדי שיחה, הוא נזכר בנוסטלגיה בביקור שלו במוזיאון פורשה בשטוטגרט, (“ממליץ לכולם, לא רק לחובבי רכב! חוויה מדהימה.”).
באתר שלי, הוא שמח לשתף, יכולים המבקרים לקרוא המון כתבות ומאמרים מקיפים, מרתקים ומעניינים על כל מה שקשור בפורשה. המון עובדות ופרטים מפתיעים, מעניינים, טכנולוגיים ואחרים, שאי אפשר למצור באף אתר אחר בשפה העברית. ומה לגבי עיצוב? אנחנו מבקשים לדעת. איפה נכנס גם המעצב שבך מעבר לרעיונות שלך לכתבות שאנחנו כותבים?
מיד נחשף בפנינו עולם מרשים ודי מדהים, של תמונות בהשראת פורשה, פרי מוחו היצירתי של ליאון. הוא שמח לשתף שאת התמונות הוא מייצר תוך שימוש יצירתי ומקורי במחוללי בינה מלאכותית. הרעיונות הם שלו במאה אחוז, אך במקום לשלוף תצלומים מוכנים מאתרי תמונות שקונים אונליין לשם הטמעה באתר שהקים, הוא נותן הוראות למחולל.
כך ליאון יצר למשל את פורשה בגרסת החלל. תארו לעצמכם, פורשה המלווה אסטרונאוט אותנטי להפליא, ומשמשת לו כרכב ירחי שנראה חי ואמיתי. וחוץ מאשר לקחת את פורשה אל החלל, הוא גם העלה עיצובים של פורשה כצוללת משוכללת. ומה דעתם על פורשה טנק? או על פורשה כרכב של גיבורי על קומיקסיים? כל אלה נמצאים ממש שם. וגם פורשה מלגו ופורשה טרקטור ו… ויש עוד הרבה תאמינו לנו. בעצם, אתם לא צריכים להאמין. תנו קליק ותגיעו לאתר של ליאון, תראו בעצמכם.
סודות הקידום בגוגל – קצת על SEO
בשלב זה, בוודאי כבר הבחנתם כמונו, שליאון הוא לא טיפוס שקופא על השמרים. הוא כל הזמן מחפש עוד תחום ללמוד, עוד משהו לעסוק בו. וכל זה במקביל לכך שהוא איש משפחה ואב, כן? לא מדובר בסטודנט חופשי שבקושי גמר צבא או חזר לא מזמן מהטיול הגדול בחו”ל…
מהלהט שבו הוא מדבר על האתר שלו, ברור שזה בוער כאש בעצמותיו. כאשר ביקשנו שיספר לנו עוד על ה”בייבי” הנוסף שלו הוא נעתר בשמחה.
בשלב מסוים, ליאון שמע במסגרת עבודתו כמעצב על SEO. משם קצרה הדרך שיפשיל שרוולים ויירשם לקורס מקצועי בנושא (“גם הקורס הזה עזר לי להיות מעצב טוב יותר,” הוא מבקש להדגיש). בזכות הידע שרכש ומיישם וגם בזכות המאמרים של כתבנית, הוא רואה בהתמדה גידול מתמיד בתעבורת הגולשים אל האתר.
השאיפה שלו, כך הוא משתף, היא להביא את האתר שלו להיות מספר 2 בגוגל, מיד אחרי האתר הרשמי של פורשה בישראל. מקום מכובד, תחת מילות החיפוש הרלוונטיות בתחום העניין – פורשה. הוא מאמין שזה בהחלט אפשרי, שכן הוא משתמש בשיטות של מקדמי אתרים מקצועיים, למשל נעזר במילות מפתח, כותרות, תוכן איכותי כמובן ועוד יתר הדברים האהובים על האלגוריתם של גוגל ועל הגולשים הסקרנים גם יחד.
זה המקום שלנו, לזרוק הצעה לחלל האוויר – אם אתם עוסקים בתחום רכבי היוקרה (או יוקרה בכלל), או שהלקוחות שלכם בעניין, אתם מוזמנים לפנות לליאון ולהפוך לספונסרים או למפרסמים באתר.
משהו מחשמל פורשה, שיפיל אתכם מהכיסא
עכשיו, כאשר אנו מתקרבים לסיום לשיחה שלנו, ליאון מבקש לשתף אותנו ואתכם הקוראים, בעובדה נבחרת. עובדה שמפילה מהכיסא, על פורשה כמובן. אז אנא ודאו שאתם יושבים יציב.
תסכימו בוודאי שמכוניות חשמליות, סטייל טסלה ואחרות, הן מכוניות העתיד והן דוחקות יותר ויותר את המכוניות הרגילות. ועובדה, “תחנות תדלוק” בחשמל נפרשות עוד ועוד ברחבי הארץ. אבל האם ידעתם שפורשה הייתה הראשונה מכולם? בואו תראו עד כמה המותג הזה חלוץ.
השנה היא 1898 (שימו לב, לא 1998). המהנדס המוכשר והפרופסור פרדיננד פורשה פיתח את הרכב החשמלי שלו. אילון מאסק עוד לא היה בגדר חלום וזה היה עוד אפילו לפני שפורשה נוסדה באופן רשמי. אז כן, זה לא היה רכב בעל התצורה האווירו דינאמית המרהיבה המאפיינת את הרכבים הסופר מהירים של היום. ובכל זאת, עובדה – פורשה הייתה שם קודם, בגזרת החשמליות. ראשונה לפני כולם.
מילה לסיכום, ליאון?
באופן לא מפתיע ובצניעות שלמדנו להכיר, הוא לא מדבר על עצמו. במקום זאת, הוא ממליץ לכל מי שמזדמן לשטוטגרט, לסור למוזיאון פורשה העולמי. ואנחנו ממליצים לכם, חובבי רכב אדוקים וגם אלה שפחות, בקרו באתר של ליאון. יש שם עוד המון מה לגלות.
לקריאה נוספת
- סיפור לקוח: “חיפשנו שירות שישתלם מבחינת זמן, איכות ומחיר – וכך היה”
- כך תכבשו את קהל היעד שלכם עם נרטיב משכנע באמצעות סטוריטלינג
- מה זה תקציר מנהלים ואיך כותבים אותו נכון?
- האתגרים שיש בכתיבת תוכן לאתרי ראיית חשבון
- למה בחירת מילת מפתח נכונה היא מפתח להצלחה?
פורסם ב: כתיבת תוכן