כל מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם התוכן לאתרים (אבל לא רק), עלול "ללכת לאיבוד" בין סוגי התוכן השונים והבדלי המחירים ביניהם. בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי סוגי התוכן, הכמויות וכחלק מכך גם המחירים אותם תדרשו לשלם, חשוב להבין בשלב הראשון, את ההבדלים בין הסוגים השונים של התכנים ואת טווחי המחירים של כל סוג.

המחירים שנביא כאן נלקחו ממחירונים של חברות תוכן שונות. אנחנו אולי יורים לעצמנו ברגל אבל דעו שתמיד קיימת האופציה לפנות לכותב תוכן פרטי שיעשה עבורכם את העבודה, לעיתים במחיר זול יותר. למה "לעיתים" אתם שואלים? כי לדעתנו יש כמה וכמה יתרונות מובהקים בעבודה עם חברת תוכן רצינית.

מחירון של נהג מונית - מונה

מחירים של מאמרי קידום אתרים

הסוג הראשון של תוכן לאתרים נקרא תוכן קידום אתרים. מדובר במאמרים ברמה הבסיסית ביותר, אשר ייעודם העיקרי הוא כשמם, לסייע בקידום האתר במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל.

מחיר של מאמר לקידום אתרים בעברית נכון ל-2019 ינוע בדרך כלל בין 10 אגורות ל-30 אגורות למילה בחברות השונות.

בין הגורמים אשר ישפיעו על המחיר של מאמר קידום: איכות המאמר, גודל ההזמנה (כמות המאמרים) ושיקולים שונים של הכותב או החברה.

למרות שמאמרי קידום נחשבים כאמור, למאמרים ברמה בסיסית (לפחות, בהשוואה לסוגי התכנים האחרים), עדיין הם בעלי חשיבות גבוהה. יש לוודא שהמאמרים אותם אתם עתידים לקבל הינם מקוריים, איכותיים ורלוונטיים.

מחירים של תכנים שיווקיים

תכנים שיווקיים אמורים להיות מקוריים, עניינים ומעניינים וכמובן, צריכים לכלול הנעה לפעולה. תכנים מהסוג הזה מצריכים מצד הכותבים, כישורים ויכולות קריאטיביות.

כתיבת מאמרים שיווקיים אמורה להתבסס על הבנת דרישות הלקוח, צרכי העסק, קהלי היעד אליהם הם פונים והפלטפורמה בה הם אמורים להיות מפורסמים.

הקטגוריה של תוכן שיווקי כוללת בתוכה לא מעט סוגי מאמרים אותם חשוב להכיר ובין היתר: מאמרים שיווקיים, עמוד הבית, עמוד אודות, דפי שירותים, דפי נחיתה, ניוזלטרים ועוד, כאשר, כל אחד מסוגי התכנים יכול להיות כרוך בעלות שונה.

טווח המחירים של תוכן שיווקי הינו רחב ויכול לנוע בין 0.25 ₪ למילה בחברות השונות ויכול להגיע גם ל-5 ₪ למילה בחישוב כולל (כי חלק מהתכנים הללו מתומחרים באופן גלובאלי בלי קשר לכמות המילים שתהיה בהם). כאמור, יש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על המחיר ובין היתר: נושא המאמר, סוג התוכן השיווקי, דרישות הלקוח, המקצועיות והניסיון של הכותב ועוד.

מחירים של מאמרים אינפורמטיביים

מאמרים אינפורמטיביים אמורים לכלול תוכן איכותי, מקורי ולטמון בחובם ערך מוסף לגולש. מאמרים אינפורמטיביים אמורים להיכתב על ידי כותבי תוכן שיש להם היכרות מקדימה וניסיון פרטני עם תחום הכתיבה – במקרים מסוימים, הכותב יהיה גם בעל השכלה פרטנית אור רקע מקצועי בתחום לדוגמא, עורכי דין שכותבים מאמרים אינפורמטיביים משפטיים.

כתיבת מאמרים אינפורמטיביים תתבסס על מחקר מקיף ברחבי הרשת והיא היא אמורה לכלול נתונים עדכניים ופרטים מעניינים וכמובן, לענות על מלוא הצרכים והדרישות של המזמינים.

טווח המחירים של מאמרים מהסוג הזה הינו גבוה ויכול לנוע בין 0.25 ₪ למילה בחברות השונות ויכול להגיע גם ל-5 ₪ למילה.

מחירון של תכנים ופוסטים לרשתות חברתיות ולבלוגים

כאשר מדברים על פוסטים, יכולים להתכוון לאחד משני סוגי תכנים עיקריים:

  • פוסטים לפייסבוק או פוסטים לאינסטגרם ולרשתות החברתיות השונות – מחירים של פוסטים לפייסבוק ממה שבדקנו יכולים לנוע בין 30 ₪ ל-160 ₪ לפוסט, כאשר העלות תיגזר מפרמטרים כמו: אורך הפוסט, סוג הפוסט, דרישות פרטניות של הלקוחות ועוד.
  • פוסטים לבלוגים – הבלוגים מהווים כיום ככלי שיווקי ופרסומי רב ערך ברשת ולכן, מקוריות ואיכות הפוסטים הינה חשובה מאוד. טווח המחירים של פוסטים לבלוגים ינוע ברוב המקרים כמו תכנים אינפורמטיביים. בין 0.25 ₪ למילה ועד 5 ₪ למילה.

המחירון של אתר כתבנית

אז כמה זה יעלה לכם?

כאמור, יש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על עלויות התכנים, כאשר קיימת חשיבות גבוהה שכשלב ראשון, כל בעל עסק יגדיר לעצמו את התקציבים אותם הוא מעוניין להשקיע במטרה, יכיר לעומק את סוגי התכנים המוצעים לו ובהתאם יקבל את ההחלטות לגבי סוגי התכנים וכמויות.

ב"כתבנית" אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לאתרים מכל הסוגים ומאפשרים ללקוחותינו אף ליהנות מחבילות תוכן ייעודיות בעלויות מוזלות, מותאמי צרכים ודרישות.

צוות הכותבים שלנו כולל כותבי תוכן מנוסים ומקצועיים, המתמחים בכתיבת כל סוגי מאמרים – כאשר עבור כל לקוח מותאם באופן פרטני כותב תוכן המתמחה הן בנושא הכתיבה והן בכתיבת סוגי התכנים המבוקשים.