בהנחה שאתם יודעים מה הכוונה במושג עסקים קטנים ואנחנו סומכים עליכם שאתם יודעים, נשאר רק להבין מה זה לעזאזל קידום אורגני?
קידום אתרים אורגני הוא טקטיקה הגורמת לכך שאתר האינטרנט שלכם יופיע באחד מהמקומות הראשונים בתוצאות שמתקבלות במנועי החיפוש השונים ללא צורך בפרסום מכל סוג שהוא או בתשלום.
רוב הקידום האורגני (SEO – Search Engine Optimization) מתייחס לקידום במנוע החיפוש של גוגל כי הוא זה ששולט ברוב חיפושי האינטרנט בעולם כולו בכלל ובישראל בפרט. מנוע החיפוש “מחליט” איזה אתרים לקדם לפי מאות קריטריונים ופרמטרים שמתעדכנים באופן תדיר, מה שמביא לעיתים קרובות לשינויים בתוצאות החיפוש.
תחום הקידום האורגני נחשב תחום דינמי מאד שמשתנה ללא הרף והוא דורש המון ידע וניסיון מעשי בשטח על מנת להביא תוצאות ולשמר אותן לאורך זמן. אם זה לא מספיק קשה גם ככה, הקידום האורגני הולך ונהיה מסובך מיום ליום כי יותר ויותר בעלי עסקים מקימים אתרים ומקדמים אותם בשיטות שונות. לכן יש יותר תחרות על אותו נתח שוק (התוצאות הראשונות בגוגל למשל).
אז איך מקדמים עסקים קטנים ונשארים בחיים?
הנה כמה צעדים פשוטים שאפשר לעשות כבר עכשיו:
- “זבנג וגמרנו” זה כבר מה זה לא. הוסיפו תוכן איכותי לאתר שלכם על בסיס קבוע (למשל בדרך של כתיבת תוכן לבלוג עסקי או תחזוק שוטף של עמוד פייסבוק). אבל מה זה בעצם תוכן איכותי? תוכן איכותי הוא תוכן שעונה על צרכיו של קהל היעד שלכם ונותן לו כמה שיותר מידע מקצועי, רלוונטי ואמין על העסק שלכם. ולא, אנחנו לא מדברים רק על טקסטים: תוכן יכול להיות סרטונים ביוטיוב, תמונות, סרטוני וידאו או כלים רלוונטיים שנקלטים ע”י מנועי החיפוש ועוזרים לעסק שלכם להתקדם במעלה הדירוג. זכרו – “זבנג וגמרנו” טוב נגד ג’וקים, אבל בעסקים מחשבה לטווח ארוך והתמדה הן אלו שמייצרים תוצאה.
- רוצים אותך בטלפון. אם עדיין האתר שלכם לא מותאם לגלישה באמצעות הטלפון הנייד כדאי ורצוי לכם להתייעץ עם איש מקצוע לגבי הפיכת האתר שלכם לידידותי עבור גולשים בסלולר ויפה שעה אחת קודם. אבל למה זה כל כך חשוב? כי השימוש בטלפון הסלולרי הולך ונהיה כה נפוץ עד שכיום יותר אנשים גולשים מהטלפון ולא ממחשב נייח. תחשבו על החבר’ה הצעירים שנמצאים כל היום עם האצבע על מסך המגע – הם יהיו הלקוחות שלכם עוד כמה שנים ואתם לא רוצים להפסיד אותם, נכון? חוץ מזה ולא פחות חשוב, החל מאפריל 2015 גוגל החלה לדרג נמוך כל אתר שלא הותאם לתצוגה בסמארטפון. המהלך הזה השפיע על המון עסקים קטנים שלא השכילו לעשות את השינוי בזמן כך שהכינוי Mobilegeddon הוצמד למהלך. מבחינת עסקים קטנים זה פשוט כמו טיפקס – כזה שמוחק אתכם מרשימת התוצאות הראשונות בחיפוש ואתם ממש, אבל ממש לא רוצים להיות במצב הזה.
- שיר היונה – בגוגל יודעים להתאים את התוצאות שמתקבלות בכל חיפוש בהתאם למיקום הפיזי של הגולש. אם הגולש מחפש למשל “ריהוט משרדי”, אז גוגל יספק לו קודם כל תוצאות עם עסקים של ריהוט משרדי באזור שבו הוא נמצא. בעולם קוראים לעדכון “היונה”. למה יונה? כי יונת דואר יודעת להגיע לשובך שלה מכל מקום – כך גם הלקוח שלכם, נגיד לצורך הדוגמה שיש לכם בית קפה בבאר שבע שקהל לקוחותיו מגיע מאזור באר שבע אז כדאי ורצוי להעלות מאמר באתר שכותרתו תהיה “קפה משגע בבאר שבע”. אם עשיתם את זה וגם הגדרתם לגוגל שאתם אכן נמצאים בבאר שבע ע”י הכנסת ערכים במפות גוגל, בגוגל עסקים ב-Waze, בדף הפייסבוק של העסק, בעמוד האודות של העסק ובכל מקום רלוונטי אחר שאפשר לציין זאת – אז כדאי לכם לחשוב על גיוס עובדים נוספים.
- להישאר בתנועה – לייצר תנועה של גולשים מכמה שיותר מקורות שונים. למה הכוונה? להיות בכל מקום באינטרנט ולתפעל כמה שיותר מוקדי משיכה לגולשים: אתר מקצועי, דף פייסבוק, ערוץ יוטיוב, חשבונות בטוויטר ובאינסטגרם, בבלוג שלכם ועוד. הכי חשוב זה לא לשכוח לעדכן אותם באופן קבוע, מקצועי ואמין ולהכניס בהם לינק לאתר שלכם. עוד אין לכם את הדברים האלה? זה הזמן להתחיל ויפה שעה אחת קודם וכמו שאמרו חכמינו: אם אתה לא שם – אתה לא קיים, וחבל.
- לא בפורום הזה? אם תהיו פעילים בפורומים מקצועיים אינטרנטיים או קבוצות פייסבוק בתחום שלכם ואם תוסיפו את האתר שלכם לאינדקסים העוסקים בתחום שלכם כך ההיכרות עם העסק שלכם תגדל. בעיקרון – ככל שתרבו לפרסם את שם העסק שלכם ברשת, כך יעלה הדירוג שלו ויגיעו לאתר יותר גולשים.
עשיתם את כל זה ומה עכשיו?
השלב הבא הוא יצירת הנעה לפעולה, כזאת שתהפוך את הגולשים לצרכנים. אתם בטח שואלים איך גורמים לגולשים חד-פעמיים להפוך למבקרים חוזרים ואיך גורמים למבקרים החוזרים להפוך ללקוחות? קראו כאן עוד על כתיבה נכונה של הנעה לפעולה.
פורסם ב: כתיבה לרשתות חברתיות, כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: Mobilegeddon | עסקים קטנים | קידום אורגני