בעידן הדיגיטלי של היום, לכם, כעסק, יש שפע של דרכים לשווק את עצמכם ולהגיע ללקוחות שלכם מהר ונכון. טיקטוק, אחת הפלטפורמות היותר טרנדיות, תזזיתיות וחדשניות שמוצעות כיום, היא בדיוק המקום לעשות את זה, ובעיקר הדרך להוביל את העסק למקום שאתם רוצים ומול כמה שיותר קהלים. אם זה עתה נחשפתם לעולם המסעיר הזה ואתם תוהים איך מצלמים סרטוני טיקטוק לעסק, על מה חשוב להקפיד ומה אסור לעשות, הכתבה הבאה היא במיוחד בשבילכם.
הנה כמה עצות ותובנות חשובות שליקטנו מהרשת שעונות בדיוק על הצורך הזה ומציעות לכם דרכים לצלם נכון, חכם ובעיקר אפקטיבי הרבה יותר. אז, קדימה, בואו נצא לדרך:
תוכן ייחודי ורלוונטי
אתם ממש לא היחידים שם. כמוכם, יש המון עסקים שגילו את הטיקטוק ומנסים, בעזרת הפלטפורמה הזו, להגיע לכמה שיותר אנשים. העצה הראשונה שלנו אליכם היא להתמקד ביצירת תוכן ייחודי ורלוונטי לקהל היעד שלכם ולזהות המותג שלכם. קחו בחשבון את המאפיינים של הטיקטוק, כפלטפורמה כיפית ומהנה, ונצלו את זה כהלכה. הימנעו מסרטונים “רשמיים” מדי או מתוסרטים מדי ושמרו על אותנטיות עד כמה שניתן. הציגו את הפן האנושי של העסק שלכם, את מי שעומד מאחוריו (אתם וכל השאר) ותנו דגש לייחודיות שלכם.
שילוב מוסיקה ואפקטים – יצירת שפה ייחודית לעסק שלכם
העצה השנייה שלנו לשיווק מוצלח בטיקטוק היא לנצל את האפקטים והאפשרויות השונות שמציעה לכם הפלטפורמה כדי ליצור שפה ייחודית לעסק שלכם ולהפוך את הסרטונים שלכם להרבה יותר אטרקטיביים. עם ספרייה עצומה של מוסיקה ואפקטים, אתם יכולים ליצור סרטונים בכמה דרגות גבוה יותר מאלה של אחרים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללמוד את זה, להתנסות בזה, ולאמץ לסרטוני הטיקטוק שלכם את האלמנטים החזותיים שילוו אותם לאורך כל הדרך, כך שתמיד יזהו וייקשרו אותם אליכם. וודאו רק, כמובן, שכל אלה מתיישרים עם התוכן והמסרים שאתם רוצים להעביר ועם אופי העסק שלכם.
הנה דוגמה מגניבה ומצחיקה מאת מסעדת לואיזה מטבח מזרחי:
אתם היחידים שיודעים מה נכון לעסק שלכם
העצה השלישית שלנו מדגישה את החשיבות של שמירה על מקוריות ואותנטיות בתהליך יצירת התוכן שלכם. בעוד שסרטונים אחרים הם בהחלט כלי נהדר להתפתח ולקבל השראה ורעיונות בעיקר, הקפידו שלא לבזבז את זמנכם היקר בצפייה בסרטונים של אחרים כדי שלא תמצאו את עצמכם, שלא במתכוון, מעתיקים מהם. התמקדו במה שמגדיר אתכם, במה שמייחד אתכם ואת המוצרים או את השירותים שלכם ועל סמך זה יצרו סרטונים.
אם אתם עושים את זה נכון, ככאלה שמכירים הכי טוב את העסק שלכם, אתם תצליחו למשוך לעצמכם את קהל היעד המתאים. זכרו, מקוריות לא רק מושכת את תשומת הלב של הצופים אלא גם מייצרת קשר אמיתי עם הקהל, ומבדילה את הנוכחות שלכם בטיקטוק מכל השאר.
התחילו בקטן
העצה הבאה שלנו מתמקדת בלמידה. אל תקפצו למים העמוקים כל כך מהר והתחילו בקטן. אם זוהי הפעם הראשונה שלכם בפלטפורמה הזו ואתם חדשים בה, התחילו מלהכין סרטונים שימשו כמעין טיוטה, שתאפשר להם להתנסות, לחדד את הטכניקות שלכם ולצבור ביטחון ביכולות יצירת התוכן שלכם. באופן הזה תוכלו לשכלל את הסגנון שלכם, ליצור שפה (כפי שציינו מעלה), לבדוק רעיונות שונים ולהבטיח שהסרטונים שלכם מתאימים למסר ולתדמית של המותג שלכם. ברגע שאתם מרגישים בנוח עם האיכות והיצירתיות של התוכן שלכם, תוכלו להתחיל להעלות אותו לרשת ולשתף אותו עם הקהל שלכם. תהליך הדרגתי זה יעזור לכם ללמוד ולכוון את עצמכם למקום הנכון, ובאופן הזה להפיק את התועלת מסרטונים איכותיים שנועדו לשווק את העסק שלכם. הנה דוגמה מאת עורך דין אילן קלניצקי הידוע בכינויו עורכדילן. בערוץ שלו תוכלו לראות סרטונים בני כמה אלפי צפיות לעומת כאלה שעברו גם 300 אלף צפיות.
אף אחד לא מושלם וזה כל היופי
אימוץ אותנטיות וחוסר שלמות הוא העצה הבאה שלנו כאן, ובייחוד בפלטפורמה הידועה בתוכן היומיומי והספונטני שלה. בטיקטוק סרטונים מלוטשים מדי עלולים להיראות כלא אותנטיים, ומזה חשוב שתימנעו. הצופים מעריכים תוכן אמיתי וזה מומלץ להביא להם כזה שהוא פחות מלוטש, לא מושלם וכזה שמייצג בדיוק אתכם. אל תפחדו להראות את הצד האנושי שלכם, שכן זה בדיוק מה שעוזר לבנות קשר עם הקהל שלכם. גישה זו יוצרת תדמית מותג נינוחה ונגישה יותר, המשתלבת נכון עם האותנטיות הנדרשת.
עקביות היא מילת המפתח
העצה השישית שלנו לשיווק יעיל בטיקטוק נותנת דגש לעניין העקביות. הקפידו להעלות סרטונים לטיקטוק במשך 30 יום, כדי ליצור נוכחות עקבית בפלטפורמה ולאפשר לעצמכם לחקור פורמטים שונים של תוכן. העקביות הזו בפרסום לא רק תעזור לכם להישאר מעורבים, אלא גם תעזור לכם ללמוד על מידת האפקטיביות של הסרטונים שאתם מעלים ועל סרטונים אחרים. לאחר התקופה הזו, בחנו את הביצועים של הסרטונים שלכם, נסו לזהות אילו פורמטים קיבלו יותר מעורבות ואילו מהם הצליחו פחות. הבדיקה הזו, בהתאם למשוב הקהל שלכם, תאפשר לכם לאתר את הדרך הנכונה ואת הפורמט שקולע בול למטרה.
אתגר זה כל העניין
יצירת אתגרים ללקוחות שלכם היא העצה השביעית לשיווק יעיל בטיקטוק. האתגרים בטיקטוק ידועים בפוטנציאל הוויראלי שלהם ובהשתתפות הרחבה שלהם. מותגים מובילים בעולם מנצלים בהצלחה את האתגרים כדי למשוך משתמשים ולקדם מוצרים ספציפיים. חשבו על אתגרים כיפיים שימשכו את הלקוחות שלכם אליכם ויגרמו להם לפעול באופן מסוים, כך שתוכלו להגיע לכמה שיותר אנשים. אם אין לכם רעיונות, זה הזמן לשוטט ברחבי הרשת כדי לקבל השראה (אבל זכרו, לא להעתיק. שמרו על מקוריות, כפי שציינו מעלה). רוצים לראות דוגמה לאתגר כזה? נכון לעת כתיבת שורות אלו האתגר הנפוץ בטיקטוק הוא ארוחה בצבעים. הנה כמה שיעזרו לכם להתמוגג 🙂
זה הזמן לשיתופי פעולה
העצה הבאה מדגישה את המשמעות של שיתופי פעולה. זה הזמן לרותם לשורותיכם משפיענים נחשבים, בעלי דעה, כדי לקדם ולשווק את המוצרים או את השירותים שלכם. העלו סרטונים שבהם אתם משתפים משפיענים אלה, תוך התייחסות כמובן לקהל היעד שלכם. בדקו אילו משפיענים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, כאלה שיוכלו לעניין את הלקוחות שלכם ולהניע אותם לפעולה. אל תחשבו רק על “מי הכי מפורסם” ו”מי הכי אהוב” היום. נקודת המוצא שלכם צריכה להיות במקרה הזה “מי הכי מתאים” לכם, לעסק שלכם ולקהל שלכם.
לסיכום
זכרו, טיקטוק היא כאן כדי להישאר והיא לא איזשהו טרנד חולף… אם אתם לא משתמשים בפלטפורמה הזו בכלל או משתמשים בה לא נכון, אתם לא מממשים את הפוטנציאל העצום שבה, ובכם – כעסק. זה הזמן להשקיע בזה קצת, ללמוד ממומחים וליישם כמה מהטיפים החשובים שציינו מעלה כדי להגיע לקהלים חדשים. בסופו של דבר, אותנטיות היא מילת המפתח ובחירה בשפה אחידה לכל הסרטונים. אל תנסו להעתיק מאחרים, שכן באופן הזה תפגעו בעצמכם ובמידת האמון שלכם. היו נאמנים לאמת שלכם ואמצו לכם את הקצב המהיר של הטיקטוק, את שפע האפקטים והאפשרויות שמביאה אתה הפלטפורמה המדהימה הזו.
לקריאה נוספת
פורסם ב: סרטוני טיקטוק