יש לכם תחביב שאתם ממש אוהבים. למשל, לטייל. או לאפות. לעצב בתים, לעשות עבודות נגרות. הרשימה היא אינסופית. והתחלתם לתעד את כל הדברים המדהימים שאתם עושים ולשתף. תמונות, חוויות, סיפורים. והנה ראיתם שמה שאתם מעלים מסקרן ומושך אליכם עוד ועוד גולשים וקוראים. פתאום מסתבר שהנישה הקטנה שלכם, שחשבתם שרק אתכם היא מעניינת, בעצם מעורר עניין אצל עוד אנשים.
אז יש לכם בלוג בו אתם משתפים תכנים. וכמות הגולשים הולכת וגדלה ואתם חושבים לעצמכם, אם זה כל-כך מצליח, למה שלא אעבוד בזה? למה שלא ארוויח מזה גם כסף? ובאמת אנו שומעים על יותר ויותר אנשים שפתחו בלוג ועם הזמן הפכו לבלוגרים מצליחים ואנשי עסקים. עולם הבלוגים התחיל כמעין יומן רשת אישי והפך בשנים האחרונות לכלי עסקי רחב היקף.
ההצלחה היא תוצאה של היכולת לעורר עניין ולהציג את הדברים בצורה מושכת ומסקרנת, ובכך להגדיל את מספר העוקבים. וכשכמות העוקבים גדולה, זה השלב בו חברות מסחריות מתחילות גם הן להתעניין בכם. כי בבלוג קטן וממוקד טמון פוטנציאל רווחי אדיר. רוצים לדעת עוד על איך להפוך את האהבה הגדולה שלכם להצלחה עסקית? אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.
בלוג קטן עם הצלחה גדולה
בעצם הרעיון הוא להתמקד במה שאתם אוהבים לעשות. אבל ממש אוהבים. כי בלי זה לא תתמידו. כדי להפוך בלוג למצליח וריווחי, הכי חשוב שהוא יעשה עם תשוקה אמיתית והרבה אהבה. בלוג מצליח כרוך בהשקעת זמן ומשאבים, ואם זה לא נעשה עם הנאה ועם כל הלב זה לא ישרוד. כדי ליצור תוכן איכותי ובעל ערך ממשי צריך לעבוד בזה. והנה אנו עוברים משלב התחביב לעבודה.
אך כדאי להיות מודעים לכך שתמיד יש תחרות. לא משנה כמה ייחודי ונישתי הבלוג שלכם, הוא מתחרה עם שפע עצום של מידע. ואם מתנהלים נכון ומבינים היטב את המדיום בו פועלים, ניתן להתגבר על המכשולים הללו.
קודם כל הקפידו להיות כמה שיותר ספציפיים. מצאו נישה מסוימת שאתם ממש “מתחברים” אליה מתוך התחום עליו אתם כותבים. למשל, לא טיולים באופן כללי, אלא, טיולי משפחות בערי בירה, או חשיפה למקומות חדשים שרק נפתחו, מסלולים לא מוכרים ומסעדות מיוחדות. ואפשר להתמקד בעיר ספציפית ולהביא עליה בכל פעם מידע חדש ולא מוכר.
ככל שמשולבות בתוכן שאתם כותבים גם עצות, כך ירצו יותר אנשים לקרוא. מה שחשוב הוא להגדיר את הנישה שלכם במדויק. להיות כמה שיותר ממוקדים. ולהאמין בבלוג שלכם.
ועכשיו לפן העסקי
כדי להצליח בעולם הבלוגים, כמו בכל תחום, רצוי לגבש תוכנית עסקית. כי לוקח זמן עד שכמות העוקבים שלכם תייצר רווחים והכנסות ועד שתבססו קהל עוקבים נאמן. בתוכנית עסקית קובעים מטרות ומתכננים מהלכים ואסטרטגיות כיצד להשיגן. כך תדייקו את צורת העבודה, תקבעו לוחות זמנים, תחשבו הוצאות כספיות צפויות, תאפיינו את קהל היעד שלכם ותגדירו מה הם התכנים המתאימים ביותר לבלוג שלכם.
ועם הזמן אפשר להתחיל להרוויח דרך מכירת מוצרים ושירותים שונים או קבלת מוצרים חינם וכתיבת ביקורת עליהם. בעלי עסקים ישמחו לתת לכם דברים בחינם בתמורה לביקורת או שתציינו את המוצר שלהם בבלוג שלכם. בעקבות פוסטים שמתפרסמים בבלוג, לעיתים מתבקש הבלוגר גם לכתוב כתבה ממומנת עבור חברה או מותג שתפורסם באתר החברה ולא בבלוג שלו. במקרים מסוימים, אפשר גם “לסגור” על חסות מטעם גוף ממש גדול, לו תהיו אתם מחויבים לתכנים קבועים.
מה שחשוב הוא שבעקבות הפעילות שלכם תהפכו להיות סמכות בתחום. תבדלו את עצמכם מאחרים ותיחשבו ל”מביני דבר”, שאנשים ירצו לראות מה אתם כותבים ועל מה אתם ממליצים. וחשוב שהתכנים יהיו בנויים בצורה ברורה ובהירה, עם רציונאל פנימי ושיעניקו ערך וידע.
כדאי שתגדירו לעצמכם מה הערך של הבלוג שלכם. במה הוא מסייע לקוראים ועל אילו צרכים המידע שבו עונה. אילו תכנים יכולים לעניין קבוצה ספציפית של אנשים. כשאנשים מזהים בלוג ייחודי, בנישה מסוימת, שהם יכולים לחזור אליו שוב ושוב, הבלוג הופך ליותר ויותר פופולארי ומצליח.
מבלוג נישה לעסק מצליח
אז כמו שאמרנו, להיות בלוגר זה להיות בעל עסק במשרה מלאה. ולעיתים צריך להיות גם יזם. ליזום שיתופי פעולה וכיוונים עסקיים חדשים. וכמו שאמרנו, להשקיע. בתוכן איכותי, בכתיבת מאמרים רלוונטיים ועדכניים, בתמונות אטרקטיביות ובאינפורמציה מעניינת. להיות רציניים עוד לפני שהבלוג הופך לעסק מצליח. כך יתייחסו אליכם ברצינות וכאל בעלי עסק פעיל, מה שיסייע מאוד בהמשך, כשתרצו ליצור קשרים עם מותגים וחברות שונות.
לוקח זמן עד שבלוג תופס. הכי שוב זה להאמין בו. להאמין שיש לו מקום בתוך שפע התכנים שיש באינטרנט. מחליטים על ימים קבועים בהם מעלים תכנים וכשרואים שאנשים מתחילים להגיב ויש דרישה לעוד ועוד תכנים, הופכים את זה לעסק במשרה מלאה.
תוכן רב בבלוג מגדיל את הטראפיק ומביא יותר אנשים לבלוג שלכם. לכן כדאי בהתחלה להעלות כמה שיותר פוסטים. לאט לאט אפשר להוריד טיפה את הכמויות ולהתרכז יותר בתוכן, לאחר שבניתם והגדלתם את קהילת קוראים והפכתם לסמכות בתחום. בהצלחה.
פורסם ב: כתיבת בלוגים
תגיות: בלוג | בלוגים | בלוגר | כתיבת בלוג | כתיבת בלוגים | כתיבת תוכן | כתיבת תוכן לאתרים