דף הבית » כתיבה ללינקדאין » איך כותבים פרופיל עסקי נכון ללינקדאין?

איך כותבים פרופיל עסקי נכון ללינקדאין?

לינקדאין הינה רשת חברתית מובילה בעולם השמה דגש על הפן המקצועי, בעיקר על גיוס עובדים ויצירת קשרים עסקיים. זוהי אינה רשת חברתית כמו טוויטר או פייסבוק אלא היא הוקמה במטרה להתמקד בתחומי מקצועות וקריירה. בלינקדאין אין פוסטים על חוויות מרגשות, הגיגים אישיים או תמונות משפחתיות. מה שכן יש בה, זה הרבה תוכן מקצועי, ענייני ועכשווי ואמצעים שונים לשיווק עצמי. עבור אנשים וחברות מתחומים מקצועיים שונים, המבקשים לשווק את עצמם, הפרופיל בלינקדאין הוא חשוב ביותר. טיפים והכוונה לכתיבת פרופיל חברה ללינקדאין בצורה טובה, יעילה ונכונה, במאמר שלפניכם. 

לינקדאין

מדוע חשוב לכתוב פרופיל לינקדאין נכון

אתם מעוניינים ליצור קשרים עם מעסיקים או חברות? לחזק את המיתוג שלכם בלינקדאין? לשנות את כיוון הקריירה שלכם או לשדרג את זו הקיימת? להיחשף לספקים או לקוחות? פרופיל לינקדאין  מקצועי, כתוב נכון ושנמצאים בו כל הפרטים הרלבנטיים, הוא המפתח לכך.

פרופיל לינקאדין הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם והוא מאפשר לכם לפתח קשרים עסקיים ולקבל יותר הצעות עסקיות. בנוסף, אנשי גיוס והשמה מחפשים מועמדים בלינקדאין וחשוב שהפרופיל שלכם יהיה כזה שיוביל אליכם את אלו המחפשים אתכם.

אז מתחילים לכתוב פרופיל חברה ללינקדאין

ראשית, זכרו כי כתיבת פרופיל חברה ללינקאדין דורשת השקעה ומחשבה. דבר נוסף, את פרופיל לינקדאין כותבים בדרך כלל באנגלית. העברית עדיין לא עוברת טוב בלינקדאין, משום שמדובר ברשת בינלאומית ואנגלית היא השפה הרשמית שלה. לכן חשוב מאוד להקפיד שזו תהיה אנגלית ברמת שפת אם ובמידת הצורך להיעזר בכותבים מקצועיים. כתבתם משהו נהדר ואתם מחפשים עבורו תרגום מקצועי? היעזרו בחברת תרגום רצינית.

אז פתחתם דף בלינקדאין. עכשיו מגיע שלב תמונת הפרופיל. אנו מניחים שכבר הצטלמתם ובחרתם את התמונה בה אתם נראים במיטבכם. ניתן גם להוסיף תמונת נושא שהיא תמונת רקע רוחבית באמצעותה מעבירים מסר כלשהו או יוצרים אוירה מסוימת.

מתחת לתמונה מופיע השם שלכם והקפידו לכתוב את שמכם המלא. לא שמות פרטיים בלבד או כינויים שונים, אלא שם מלא. מדובר ברשת מקצועית וחשוב להקרין אמינות ושקיפות כדי שמעסיקים פוטנציאליים יוכלו לחפש ולמצוא אתכם ברשת.

מתחת לשם תופיע הכותרת. הכותרת מוגבלת ל-120 תווים והיא אמורה לסכם את מי שאתם ומה תפקידכם או מומחיותכם. מדובר במשפט או שניים קצרים וחשוב שהם יהיו קליטים ומנוסים היטב. כדאי שתשאלו את עצמכם, מה הרושם שאתם מבקשים ליצור? מה אנשים מרוויחים  מהשירות שלכם? אך לא מומלץ להכביר בסופרלטיבים מיותרים, אלא לאפשר למי שמחפש אתכם להבין באופן מיידי מי אתם ומה אתם עושים, ללא התחכמויות. בהגדרת התפקיד ניתן לבחור מבין ההגדרות המובנות של לינקדאין, או לכתוב טקסט חופשי.

אחרי שעשיתם עד כה הכול בצורה מצוינת, הגולשים לא זנחו אתכם ועברו לפרופיל אחר. נהפוך הוא, הם מעוניינים לדעת עוד עליכם, ועוברים לשלב ה”אודות”, או התמצית של סיפור החיים המקצועי שלכם או של החברה שלכם. כאן בעצם נחשף הפרופיל המלא שלכם. המידע הראשון שכדאי להביא הוא מקום העבודה הנוכחי שלכם, איפה רכשתם השכלה, מאיפה אתם וכמה קשרים יש לכם ברשת.

רצוי שהמשפט הפותח של התקציר ייצור סקרנות ועניין אצל הקוראים. למשל, לפתוח אותו בשאלה. או הזמנה לסיפור.

סיפור החיים שלכם הוא חשוב וזה שלב שלא כדאי לדלג  עליו. להפוך את הפרטים הטכניים הקשורים בהשכלה ובניסיון מקצועי למעניינים. לא להסתפק רק בשם החברה, מקצוע, תפקיד ושנות פעילות, אלא להוסיף גם דברים שאתם אוהבים לעשות בעבודתכם הספציפית, למה בכלל בחרתם במקצוע הזה ומהו הניסיון שצברתם במהלך עבודתכם. כך התמצית המקצועית הופכת למעניינת ונגישה יותר ברמה הבין אישית.

אם יש כל מיני פערים לא מוסברים בקורות החיים, למשל שנה או שנתיים בהם לא עבדתם, זה המקום להסביר אותם.

כשאתם כותבים את התקציר, חישבו על כך שאתם לא משווקים את עצמכם, אלא את מה שיש לכם להציע לאחרים. ובנוסף, תנו לגולשים להכיר אתכם לא רק באמצעות התוכן אלא גם דרך סגנון הכתיבה. למשל, אם אתם אנשים מצחיקים, הוסיפו הומור, אם אתם יצירתיים הפגינו זאת במה שאתם כותבים. אך כמובן הכול במידה ובענייניות.

כדאי להוסיף מילות מפתח

בשלב התקציר אודותיכם כדאי להוסיף מילות מפתח אשר קשורות למקצוע או לתחום העיסוק שלכם,  כדי להעלות את תוצאות החיפוש שלכם. אפשר להוסיף את מילות המפתח בסוף התקציר, בחלק שמסכם את ההתמחויות שלכם. לא כדאי לוותר על כך כיוון שהאלגוריתם של לינקדאין משתמש במילות מפתח בדירוג התוצאות.

ואיך נדע מה הן מילות המפתח המתאימות? חפשו אנשים אשר תפקידיהם דומים לשלכם, כאלו המדורגים במקומות הראשונים. ככל שיהיו יותר פרטים ומילות מפתח והעמוד יהיה עם מידע רב ככל האפשר, כך תעלו גבוה יותר בתוצאות חיפושים בלינקדאין.

עוד דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב

  • לגבי השכלה וניסיון מקצועי – כמובן שאין צורך להסביר מדוע חשוב לפרט אודותם ולהשקיע בכתיבתם. זהו הבסיס של נוכחותכם בלינקדאין. מכאן הכול מתחיל. לכן חשוב מאוד להקפיד על רישום נכון ומדויק של כל הפרטים. הלך משם האוניברסיטה, דרך קבלת התואר, התמחויות ספציפיות ושנות לימוד. לרוב לינקאיד מעלה רשימה של אוניברסיטאות מתוכן צריך לבחור את זו שבה למדתם.
  • לגבי השכלה מקצועית – לכתוב לא רק מה למדתם אלא באילו שנים עסקתם ורלשום במדויק איזה ניסיון מקצועי צברתם, מה היו התפקידים שביצעתם ובאילו שנים.

גם כאן חשוב לשמור על הכלל של בהירות, דיוק וענייניות מצד אחד ומצד שני הוספת “חיים” ועניין לטקסט.

זה המקום גם להוסיף פעילויות התנדבותיות שביצעתם. אלו מאוד ישפרו את הדימוי החיובי עליכם.

לבסוף, אל תשכחו לרשום את פרטי ההתקשרות איתכם באופן מדויק. שכל מי שהתעניין בכם יוכל להשיג אתכם. הכניסו לפרטי הקשר מייל, טלפון, חשבון טוויטר, מסנג’ר ואת כתובת אתר האינטרנט שלכם, אם יש לכם.

שירות כתיבה של פרופיל לינקדאין יכול לאפשר לכם ליהנות מיתרונותיה של הרשת הזו בצורה הטובה ביותר. כך תוכלו לעלות ביותר חיפושים ולהגדיל את חשיפתכם ברשת. לבסס את המוניטין המקצועי  שלכם, לפתח קשרים עסקים וליצור והתקשרויות עסקיות חדשות.

פורסם ב: כתיבה ללינקדאין

תגיות: |

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן