כשאני מספרת לאנשים שאני עובדת בחברה לכתיבת תוכן הם בדרך כלל מרימים גבה. אחרי הרמת הגבה אני לרוב נתקלת במטר של שאלות שהנפוצה ביותר ביניהן היא: מה זה כתיבת תוכן?
אז לטובת כל הסבתות הפולניות באשר הן
כתיבת תוכן היא למעשה כתיבת תכנים שונים המיועדים לרוב לאתרי אינטרנט ובלוגים (אך לא רק!). התוכן נועד לתאר את מה שמזמין התוכן יודע לעשות ולעזור לו לשווק אותו. למשל, אורתופד מנוסה יודע לטפל בשברים ובעיוותים אבל זה לא משנה כמה הוא מקצועי בתחומו, כתיבה של פוסט בפייסבוק כל יום לעמוד שלו זה לא בדיוק הדבר שמשתלם לו לעשות בעצמו. ולכן, הוא ועוד רבים כמוהו פונים לחברה לכתיבת תוכן שמעסיקה מומחים לכתיבה.
למעשה, כתיבת תוכן כוללת בתוכה כתיבה במגוון של סוגות וסגנונות בהתאם לדרישת הלקוחות השונים. למשל: חייל שצריך לכתוב מכתב לרמטכ”ל בדחיפות או אמן מוכר שמבקש שנעזור לו לכתוב על יצירותיו ערכים לויקיפדיה. כמובן שלכל לקוח יש צרכים שונים ולכן לכל אחד משודך הכותב שיתאים לצרכיו. למשל: תוכן משפטי נכתב אך ורק ע”י משפטנים ותוכן עיתונאי נכתב ע”י עיתונאים.
אני אישית מתמחה בכתיבת מאמרים ובכתיבה שיווקית וכדי להבטיח שכל עבודה תקבל יחס אישי – אין לי במשרד אפילו טלפון לשיחות נכנסות. השקט בחדר שלי כל כך מוחלט ואפילו המקרר עמוס הבקלאוות ומכונת האספרסו שותקים בהסכמה.
אחרי הנהוני ההסכמה, השאלה השנייה שאני נשאלת לרוב היא: אז מה לעזאזל את עושה שם כל היום? את כל היום כותבת?
אז מה אני עושה כל היום?
אני כותבת הכל מכל וכל ונהנית מכל רגע כך שלפעמים צריך לגרש אותי הביתה. למשל, עכשיו (בזמן כתיבת הפוסט), השעה 12 ולא הרגשתי איך שהזמן טס. הספקתי כבר לכתוב היום כמה מאמרי תוכן לקידום אתרים עבור מספרה גדולה, הכנסתי פוסט שנון לאחד מעמודי הפייסבוק שאני מנהלת, שוחחתי עם לקוח על נאום שהוא צריך לעוד כשבוע ויש עוד סיכוי שינחת עלי עוד משהו לפני שאלך הביתה…
ואיך נראה היום שלי?
להבדיל ממי שיושב כל היום במשרד וכל יום דומה למשנהו ומשעמם להפליא, אצלי כל יום הוא שונה ומפתיע. כל בוקר אני מגיעה למשרד בלי לדעת מה באמת מחכה לי בו.
מבחינתי כתיבה היא כמו משחק כי בכל פעם אני חובשת כובע אחר בהתאם ללקוח ואולי ההשוואה הנכונה ביותר היא לביצת קינדר. בכל אחת יש הפתעה חדשה. אם אני צריכה לכתוב נאום של חתן בר מצווה אני הופכת את מיני וגילי. בינינו, מתי בפעם האחרונה הייתה לכם ההזדמנות להיות ילד בן 13 אבל בלי החצ’קונים?
כמובן שכל המידע נבדק ומאושר ע”י הלקוח לפני שהוא מפורסם ובמידת הצורך נערכים תיקונים. מכיוון שאין סיכוי שאני אבין בכל התחומים על קוצו של יו”ד, הלקוחות הם אלו שמספקים את חומר הרקע, את המקורות ובמידת הצורך אני אף עורכת איתם ראיונות ותחקירים. למשל: מה התחביבים של חתן בר המצוה, איך קוראים לכלב שלו ומי בדיוק החליק על קליפת בננה בחופשה האחרונה לדיסניוורלד. אולי לאחרים זה נראה כמו פיצול אישיות אבל מבחינתי זה פורים כל השנה.
והכי כיף לי בעבודה?
- שאני עובדת במה שאני אוהבת
- שאסור לי לספר כלום על הלקוחות שלי. ככה אני יכולה בקלות להימנע מחפירות בדייטים כשלא מתחשק לי
- ושאני צריכה לקרוא הרבה (עוד תחביב) כדי להעשיר אפילו עוד יותר את אוצר המילים שלי
ויש עוד יתרון אחד קטן… אני כל יום חוזרת הביתה הרבה יותר חכמה כי כל יום אני לומדת עוד ועוד: היום למדתי על מספרות, קוסמטיקה ואפילו שוחחתי עם “חתן הבר מצווה”. אז מה אתם אומרים, כיף לי או לא?
נעה. כותבת תוכן בחברת כתבנית.
אנחנו מגייסים כותבי תוכן כל הזמן – הקליקו כאן לפרטים נוספים
פורסם ב: כתיבת תוכן, קופירייטינג
תגיות: כתיבת תוכן | עבודה בחברה לכתיבת תוכן