לפני שנים רבות בארץ רחוקה רחוקה נולד מנוע חיפוש, נסיך קטן בשם גוגל. אמנם היו לפניו מנועי חיפוש אחרים אבל כמו בכל אגדה לגוגל הייתה מפלצת, שיטת דירוג בשם PageRank שקובעת את חשיבותו של דף אינטרנט מסוים על בסיס אלגוריתם שמודד בין היתר את מספר הקישורים שיש לעמוד האינטרנט הזה מאתרים שונים ברחבי הרשת. זה אולי נשמע פשוט, אבל כמו באגדות הכל רק מסתבך.
עם השנים שיטת הדירוג הזו השתכללה וכיום האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון כמה מאות פרמטרים שונים ובראשם התוכן של האתר. תוכן זה מאפשר למנוע החיפוש המפלצתי של גוגל להבין באמצעותו באיזה תחומים עוסק האתר. ובמילים אחרות – התוכן הוא המזון שאותו צורכת המפלצת שנקראת מנוע החיפוש. מי שלא מזין את המפלצת מקבל עונש: דחיקה לדפים נידחים בתוצאות החיפוש.
אל תשאירו את המפלצת רעבה
כדי להיות בצד הנכון של המשוואה לא מספיק רק לכתוב תוכן. רצוי לעשות שימוש במילות מפתח שמתאימות לאתר. המילים שאותן מחפשים הגולשים בהתאם לנושא שבו עוסק האתר. הדרך הפשוטה והיעילה לעשות זאת היא באמצעות כתיבת תוכן שנעשית לאחר מחקר מילות מפתח.
כתיבה זו מאפשרת למקד את אתר האינטרנט כך שיפנה לקהל היעד הרלוונטי, לבדל את האתר מול המתחרים באותו תחום ולתת לאתר ערך מוסף כבר-סמכא בתחומו. עם זאת, המפלצת של גוגל לא טיפשה והיא מענישה את מי שמזין את מילות המפתח יותר מדי. כלומר את מי שמנסה להתחכם וכותב תוכן שאינו קשור למילות המפתח באופן טבעי.
איך עושים את זה נכון?
לפניכם מספר דרכים עיקריות כדי לכתוב תוכן שיעבוד בשבילכם וירגיע את המפלצת:
1. כתיבה לאתר הבית
לאחר שהחלטתם על מילות המפתח שבהם תשתמשו היפכו אותן לכותרות באתר הבית. במקביל מומלץ לכתוב טקסט חדש בכל דף בנפרד בהתאם למילים אלו. בנוסף, יש להכניס אותן כתגיות, ככותרות משנה, בגוף העמוד ועוד.
2. כתיבת בלוג
בלוג היא דרך מצוינת להפוך את האתר שלכם למקור מידע שגולשים יאהבו. ספרו דברים באותנטיות, רדו לפרטים או הישארו מעט ערטילאיים. העיקר – שמרו על גיוון ועל עניין לאורך זמן.
3. כתיבת תוכן לאחרים
כתבו תוכן לאחרים. לבלוגים אחרים, לאתרים אחרים או לפורטלים ואתרי תוכן שונים בתנאי אחד – דרשו קרדיט עם קישור לאתר שלכם. אם תעשו זאת בעקביות – האתר שלכם יתקדם היטב במעלה תוצאות החיפוש.
איזה סוגי תכנים קיימים?
אם אתם חושבים שזה סוף פסוק מבחינת כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט אתם לצערנו טועים. למעשה, זוהי רק ההתחלה. יש מספר סוגים של תכנים בהם נעשה שימוש בעולם האינטרנט וגם אתם יכולים להחליט בכל פעם לכתוב או להזמין סוג אחר של תוכן בהתאם למה שאתם צריכים באותו הרגע.
תוכן שיווקי
תוכן שמיועד למכור ולהפוך את הגולשים שלכם ללקוחות באמצעים שונים, למשל רכישה של מוצר או שירות, הורדה של תוכנה וכו’. בתוכן מסוג זה עושים שימוש לרוב בעמודי שירותים באתר, בדפי נחיתה ובניוזלטרים.
תוכן מקצועי
תוכן זה מיועד לאתרי אינטרנט שעוסקים בתחומים מקצועיים ספציפיים וממוקדים ובמילים אחרות – תוכן שלצורך כתיבתו נדרש ידע ספציפי ושלא כל כותב מסוגל לספק אותו – רק מישהו מהתחום.
תוכן לקידום אתרים
מאמרים כלליים שמטרתם לקדם את האתר שלכם בגוגל. כותב התוכן עושה אמנם שימוש במילות מפתח כבסיס, אבל אין שום סיבה שהתוכן לא יכלול ערך מוסף ויהיה איכותי ורהוט.
תוכן חברתי
תוכן שנעשה בו שימוש ברשתות חברתיות שונות כדי ליצור אינטראקציה עם הגולשים במטרה להפגין ידע ולמכור. הנה דוגמה: פוסטים לפייסבוק.
לסיכום
סוף טוב אין רק באגדות ואין שום סיבה שגם אתם לא תחיו באושר ועושר כמו המתחרים שלכם. למעשה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזמין דו”ח מילות מפתח לאתר שלכם ולהתחיל לכתוב. אין לכם מספיק זמן פנוי? אנחנו כאן כדי לעזור 🙂
פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן