דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן AI בעברית – יתרונות, חסרונות ואם כבר, אז איך להשתמש בזה נכון…

כתיבת תוכן AI בעברית – יתרונות, חסרונות ואם כבר, אז איך להשתמש בזה נכון…

בינה מלאכותית הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים בימינו והיא משמשת אותנו במגוון תחומים שלא נראה כמותו בעבר. 

כיום אפשר לגייס את הטכנולוגיה גם לטובת כתיבת תוכן בעזרת AI ואפילו בעברית, כדי להקל על משימות שיווק שונות.

אבל עם אילו כלים של AI באמת אפשר לכתוב תוכן בעברית ומה ממש חשוב לדעת לפני שאתם מתחילים לשווק בעזרת AI?

דבורה רובוט אל מול דבורה אמיתית

כלים מתקדמים לכתיבת תוכן AI בעברית

כיום אפשר למצוא לא מעט כלים כותבי תוכן AI בעברית ברמה די טובה, שיכולים לעזור עם משימות כתיבה שונות. הנה כמה מהדוגמאות הבולטות:

  • צ’אט ג’יפיטי – Chat GPT – כלי מבוסס בינה מלאכותית של חברת  OpenAI איתו אפשר לכתוב במגוון שפות – גם בעברית.  הוא קל לשימוש, אבל עדיין יש לו הרבה מה ללמוד – בעיקר בכל הנוגע לשימוש נכון בעברית לכתיבת תכנים, לצד לא מעט בעיות אחרות באיכות התוכן…
  • גוגל ג’ימיני – Gemini – מודל שפה של גוגל, המסוגל לכתוב טקסטים בעברית בשפה גבוהה. אבל אם תשאלו אותו – גם הוא יספר לכם… שכתיבת מכונה היא עדיין בעייתית – אפילו בעיני גוגל.
  • פולי AI  – פלטפורמה ישראלית שאפשר להשתמש בה לא רק לכתיבת תוכן אלא גם ליצירת תמונות, מנגינות, מאמרי קידום ואפילו מאמרים אקדמיים. שלא כמו חלק מהפלטפורמות האחרות, זוהי פלטפורמה בתשלום אבל מאחורי מכסה המנוע מסתתרים מודלים מחוללים (ג׳נרטיביים) כמו ChatGPT.
  • רייטר – Rytr – כלי לכתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית, שפותח על ידי צוות טכנולוגי לצד צוות לשונאים מומחים לעברית כדי להנגיש כלי לכתיבת תוכן בעברית.
  • טקסטווין – Textwin – כלי שפותח על ידי ישראלים ומאפשר ליצור תוכן בעברית במהירות ובקלות לתוך אתרי וורדפרס, אם כי גם בפלטפורמה המתקדמת הזו, יש לצפות לחוסר דיוקים, קשיים בהבנת ההקשר ועוד.
  • ניורון רייטר – Neuron Writer – מאפשר לכתוב תוכן AI לבלוגים, תיאורי מוצר ועוד. עם זאת, יש לו נטיה לכתיבה תבניתית שחוזרת על עצמה וכדאי לשים לב.
  • מערכת לכתיבת תוכן AI מותאם לקידום אתרים – Surfer SEO – פותח לצורך קידום אתרים ומטרתו לסייע בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש. עם זאת, מדובר על פלטפורמה יקרה יחסית, עם ממשק מורכב, המחייב הבנה ב SEO כדי למצות את הפוטנציאל.
  • ג’ספר AI – Jasper – מאפשר כתיבת תוכן במגוון שפות, כולל עברית ומתאים למשווקים בכל רמות הניסיון. עם זאת, הוא נוטה לקשיים בהבנת קהלי היעד של הטקסטים ולכן עלול לכתוב תוכן לא רלוונטי או לא מעניין.
  • קופי Copy.ai – פותח בעזרת טכנולוגיות מתקדמות של עיבוד שפה טבעית. הכלי מציע פתרונות קלים ויעילים, אך הוא גם נוטה לעשות מדי פעם טעויות איות ודקדוק, שיכולות לפגוע באמינות המידע.
  • רייט סוניק – WriteSonic – מציע מגוון פורמטים של כתיבת תוכן AI בעברית, עם זאת, כמו כלים אחרים, גם Write Sonic משתמש במידע קיים ולכן יכולות להיות לו טעויות, או שהוא עשוי להציג מידע מוטה.

מה חשוב לדעת לפני שמעלים לאתר שלכם תוכן AI בעברית?

שזה לא מומלץ.

כלי בינה מלאכותית מציעים אפשרות קוסמת לחיסכון בזמן, התייעלות ועבודה הרבה יותר קלה.

זה נשמע מעולה, אבל לפעמים – אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, זה בגלל שכנראה שלא מספרים לכם הכל על תוכן AI.

היחס של גוגל לתוכן AI

לגוגל אין בעיה עקרונית עם כתיבת תוכן AI בעברית או בכל שפה אחרת. עם זאת, גוגל שמה את הגולשים ואת ההעדפות שלהם במקום הראשון. 

זה אומר שהתוכן שלכם – אנושי או AI – חייב להיות איכותי, רלוונטי, מקורי ומעניין.

האם מחולל טקסט AI יכול לתת לכם את זה? 

למעשה, כיום ידוע (וכך גם יגידו לכם כלי AI אם תשאלו אותם…) שתוכן AI לא ממש טוב לקידום אתרים. הנה הסיבות לכך:

האמינות והדיוק של תוכן AI

כאשר אתם מפרסמים תוכן לא אמין, לא נכון, או לא מדויק – אתם למעשה פוגעים בגולשים. 

מבחינת גוגל, זה חמור מאוד ולכן האלגוריתם יכול להוריד לכם את הדירוג בצורה רצינית.

זה קורה כי התוכן שמייצרים הכלים האלה מבוסס על דברים שאנשים כבר כתבו באינטרנט.

המקורות של כלי AI לכתיבת תוכן יכולים להיות לא אמינים ולא מדויקים, אבל הכלי שכותב לכם את התוכן לא יודע את זה. 

אין לו חשיבה ביקורתית והוא לא מסוגל לזהות אמיתות של תוכן, אלא רק לבדוק בעוד אתרים.

לכן לעיתים קרובות מאוד, הכלים המתקדמים האלה, פשוט “מדברים” שטויות….

ליצור חיבור לרגש

אחד מכללי הזהב לכתיבת תוכן איכותי שמעלה את הדירוג של האתר זה לכתוב תוכן שמעורר רגש. 

אפשר בין היתר לעשות את זה עם מטאפורות, דוגמאות, אנקדוטות, עם שנינות והומור ועוד.

כלי AI ממש לא יודעים ליישם את הכללים האלה בכתיבה, אלא לספק מידע מעט יבש, לקוני ומרצה – גם אם ברור וקולח.

תוכן ממוקד קהל

כידוע – חווית משתמש משפיעה ישירות על דירוג האתר שלכם.

אבל כלי AI לכתיבת תוכן לא יודעים איך להתמקד בקהל ולהתייחס לחווית המשתמש ואילו כותבים אנושיים דווקא יודעים זאת היטב.

בני אדם מקפידים לערוך את הטקסט, להבין את כוונת החיפוש של הגולשים, לכתוב בסגנון הכתיבה המתאים לקהל היעד, במשלב השפה הנכון כדי לייצג נכון את העסק ועוד.

תקן ה-EEAT של גוגל

תוכן בינה מלאכותית מתקשה לעמוד באחד התקנים הכי חשובים של גוגל – EEAT.

התקן הזה מייצג את מעריכי האיכות האנושיים שעובדים בשביל גוגל (כן, עדיין יש כאלה) ותפקידם לעזור לשפר את היכולות של האלגוריתם.

אז המדד הזה מציין את הפרמטרים השונים שהאלגוריתם של גוגל בודק כשהוא מחפש תוכן איכותי ומחליט איך לדרג את התוכן:

  • Expertise – מומחיות
  • Authoritativeness – סמכותיות
  • Trustworthiness – אמינות
  • Experience – ניסיון

למעשה, גוגל בודקת מי כתב את התוכן, מה הרקע שלו, עד כמה הוא נחשב מומחה בתחום שלו, עד כמה הוא נחשב לסמכות בתחום שלו, האם הוא מוכר כדמות אמינה וכמה ניסיון יש לו בתחום.

המדדים האלה מיועדים גם לבדוק את האתר – כמה בטוח לגלוש בו, תגובות המשתמשים, ביקורת ועריכה מקצועית של התוכן ועוד.

למותר לציין שכלי AI לא עונים על אף אחד מהפרמטרים… בעוד שכותבים אנושיים בהחלט כן.

החשיבות של תוכן מקורי

אם יש משהו שכלי AI לכתיבת תוכן בפירוש לא יכולים לעשות – זה לכתוב תוכן מקורי.

פשוט כי אין להם גישה לתוכן כזה!

הם שואבים את כל המידע שהם מתבססים עליו מאתרים קיימים ומתכנים שבני אדם כבר כתבו לפניהם.

זה גורם לכמה בעיות מאוד רציניות:

  1. הפרת מדיניות הספאם של גוגל – כלי AI יוצרים עשרות דפים לא מקוריים בעלי ערך נמוך ולמעשה “עובדים” על הגולשים באתר.
  2. ערך – הגולשים מחפשים ערך ולכן גוגל מדרג גבוה תכנים שיש בהם ערך, בעיקר תכנים מקוריים, עם עומק והסברים מעניינים.
  3. תחרותיות – תוכן מקורי הוא תוכן תחרותי, כי הוא מעניין יותר, הוא מציע משהו שאין באתרים אחרים והוא מציע ערך לגולשים, מה ש AI לא יכול להציע.

אז אולי אנחנו לא ממש אובייקטיבים, אבל כמו שכבר אמרנו – אתם יכולים לשאול כל כלי מתקדם וחדשני של AI והוא יגיד לכם בדיוק את אותו הדבר – אין כמו כותבי תוכן אנושיים.

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, שיווק באמצעות תוכן

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן